برگزاری کارگاه آموزش تخصصی مداحی در شهرکرد+تصویر

خانه / استان ها / برگزاری کارگاه آموزش تخصصی مداحی در شهرکرد+تصویر

برگزاری کارگاه آموزش تخصصی مداحی در شهرکرد

پنجمین جلسه آموزش تخصصی مداحی در شهرکرد با موضوع صداسازی و آشنایی با ردیف ها ، گوشه ها و دستگاه های آوازی در شهرکرد برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی هیأت رزمندگان اسلام استان چهارمحال و بختیاری؛ در این جلسه پس از تلاوت آیات کلام الله مجید استاد احمدی به مرور جلسه قبل پرداخت و مباحث قبلی را توسط چند نفر از متربیان بصورت عملی تمرین کرد.

وی در ادامه  موضوع دیگری در بحث صداسازی با عنوان تحریر صدا را مطرح کرد و تحریر 4 تایی موضوع بحث این هفته بود.

به گفته استاد مباحث مربوط به تحریر که تاکنون تدریس شده بود از جمله تحریر دوتایی ،سه تایی و چهارتایی فقط جنبه تقویت صدا داشته و از جلسه بعد تحریرها جنبه کاربردی به خود می گیرند و در خواندن شعر خود را نشان می دهند.

موضوع بعدی دستگاه های موسیقی دستگاه همایون بود که چندین جلسه به آن پرداخته شده و در دل آن آوازی است یه نام آواز اصفهان که کاربردی زیادی دارد و  از گوشه های آن بیات راجع و عشاق  می باشد که در مداحی مورد استفاده قرار می گیرد.

درادامه یکی از ذاکران و دلسوختگان اهل بیت عصمت وطهارت (علیهم السلام ) دقایقی را به باید ها ونبایدها در ذاکری خامس آل عبا پرداخت.

لازم به ذکر است این کلاس هر هفته چهارشنبه ها تا اطلاع بعدی از ساعت 17 الی 19 برای علاقه مندان برگزار می شود.

شایان ذکراست:این جلسات تا آخر سال بطور مدام به لطف پروردگار با موضوعات:”اخلاق ستایشگری ” ،” روخوانی، روانخوانی و تجوید مورد نیاز مداحان شامل:ادعیه،مقاتل و برخی نوحه ها و اشعار عربی”،” آشنایی با صرف و نحو عربی” ،”تسلط بر اصول، فنون و آداب دعا خوانی”،”اصول مداحی”،”مقتل شناسی” ، “آشنایی با تاریخ اسلام و تشیع “،”شعرشناسی” و “آشنایی با سبک ها و روش های سبک سازی، ادامه پیدا خواهد کرد.

SAM_4844

SAM_4841                                  SAM_4837

SAM_4834

SAM_4830                                          SAM_4829

انتهای خبر/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *