برگزاری کارگاه آموزش مداحی و مجمع الذاکرین مربیان چهارمحال وبختیاری + تصاویر

خانه / استان ها / برگزاری کارگاه آموزش مداحی و مجمع الذاکرین مربیان چهارمحال وبختیاری + تصاویر

کارگاه آموزش مداحی با حضور اساتید برجسته حجت الاسلام میثم علی پناه و حاج محمد فراهانی به صورت ویدئو کنفرانس در سالن جلسات فرماندهی سپاه حضرت قمر بنی هاشم علیه السلام استان برگزار شد

کارگاه آموزش مداحی با حضور اساتید برجسته حجت الاسلام میثم علی پناه و حاج محمد فراهانی به صورت ویدئو کنفرانس در سالن جلسات فرماندهی سپاه حضرت قمر بنی هاشم علیه السلام استان برگزار شد.

 به گزارش پایگاه اطلاع رسانی هیأت رزمندگان اسلام استان چهارمحال وبختیاری؛در این کارگاه آموزشی به نقش و جایگاه ماه مبارک رمضان در تربیت مداحان و چگونگی استفاده مداحان از برکات و آثار این ماه پرخیر و برکت اشاره شد.

حجت الاسلام علی پناه اجتناب از حرام ، ورع و بستن درب به روی غیر خدا را از وظایف عموم مردم به ویژه مداحان و ذاکران عزیز دانست.

 وی در ادامه مثالهای پرمحتوی و کاربردی را از بزرگان دین از جمله مرحوم چلویی، شیخ رجبعلی خیاط و امام خمینی(ره) ذکر کرد که برای مداحان بسیاراثرگذار بود.

 استاد محمد فراهانی نیز به بیان دستگاه های موسیقی و ارتباط آنها با طبع و ذائقه افراد پرداخت و ضمن معرفی دستگاه های موسیقی ادامه داد دستگاه های موسیقی برای مزاجهای مختلف از جمله سفراوی، بلغمی، دموی و سودایی متفاوت می باشد و یک مداح و ذاکر اهل بیت عصمت وطهارت علیهم السلام می بایست شناخت کافی و لازم را نسبت به این دستگاه ها و مزاجها داشته باشد.

شایان ذکراست: یک ساعت قبل از کارگاه کلاس حلقه تربیتی متربیان با اجرای متربیان و بحث و گفتگو و گفتن نقاط ضعف و قوت آنها برگزار شد.در این کارگاه حدود 25 نفر شرکت داشتند.

 مشابه به همت بسیج مداحان سپاه حضرت قمربنی هاشم علیه السلام این کارگاه ویژه خواهران نیز در سالن جلسات بسیج سپاه ناحیه شهرکرد با حضور یکی از اساتید حوزه علمیه برگزار شد.

 SAM_1600

SAM_1602

SAM_1596

SAM_1611

SAM_1604

انتهای خبر/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *