برگزاری یادواره شهدای چهارمحال و بختیاری در همدان

خانه / استان ها / برگزاری یادواره شهدای چهارمحال و بختیاری در همدان

یادواره 2400شهید دفاع مقدس و11شهید مدافع حرم استان چهارمحال و بختیاری به میزبانی پادگان قدس نیروی زمینی سپاه در همدان برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی هیأت رزمندگان اسلام استان چهارمحال و بختیاری؛مراسم معنوی یادواره 2400شهید دفاع مقدس و 11شهید مدافع حرم چهارمحال و بختیاری با حضور سردار علی محمد اکبری،فرمانده سپاه استان، حجت الاسلام کریم سرافراز، مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه حضرت قمربنی هاشم علیه السلام، فرمانده، مسئولان و نیروهای آموزشی پادگاه قدس نزسا(همدان) برگزار شد.

در این مراسم معنوی که با تلاوت آیاتی از کلام الله مجید و اجرای سرود ملی جمهوری اسلامی آغاز شد،حجت الاسلام کریم سرافراز، به تشریح برکات هشت سال دفاع مقدس پرداخت.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه حضرت قمربنی هاشم علیه السلام افزود: اعتماد به نفس و خودباوری، رشد باورهای دینی، تولد تفکر و روحیه بسیجی، تحکیم وحدت ملی و انسجام اسلامی، شکستن ابهت ابرقدرتها و ارائه راه جدید که همان ایستادگی و مقاومت است، از برکات دفاع مقدس به شمار می روند.

حجت الاسلام سرافراز، دفاع مقدس را تکرار عاشورا و تجلی شهادت دانست و گفت: کسانی که عاشق کربلا و حماسه عاشورا بودند به وضوح تکرار عاشورا و کربلای حسینی را در دوران دفاع مقدس مشاهده کردند.

وی در ادامه بر اساس روایات معصومین علیهم السلام، ویژگی ها و خصلت های خاص شهدا را برشمرد و افزود: اولین قطره خون شهید موجب آمرزش گناهانش می شود. به لباس بهشت ملبس و آراسته می گردد. معطر به خوشبوترین عطرهای بهشتی شده و جایگاه خویش را در بهشت مشاهده می کندو اجازه گردش در تمام بهشت را دارد و شهید علاوه بر مقام شفاعت، به وجه الله نظر می کند.

گفتنی است: سردار علی محمد اکبری، نیز در این مراسم معنوی،ضمن بیان خاطراتی از رزمندگان استان در هشت سال دفاع مقدس و مدافعان حریم ولایت در جبهه مقاومت، گفت: چهارمحال و بختیاری دو هزار و 437شهید گلگون کفن را در دفاع مقدس تقدیم انقلاب اسلامی کرده و 11شهید مدافع حرم ، 18شهید حادثه ی منا و هشت شهید صنعت(واقعه تروریستی در عراق) دارد.

فرمانده سپاه حضرت قمربنی هاشم علیه السلام افزود: اولین شهید بسیجی مدافع حرم(شهید علی عسگری) و اولین شهید جامعه پزشکی در دفاع از حرم(شهید محمدحسن قاسمی) از استان چهارمحال و بختیاری هستند و تقدیم دو شهید نماینده، شهید فرماندار، معاون استاندار شهید و امام جمعه شهید، از دیگر افتخارات این استان ولایتمدار است.

وی، با اشاره به رشادت های رزمندگان استان در قالب تیپ آقا قمربنی هاشم علیه السلام و جناح داری عملیات های مهم آفندی در هشت سال دفاع مقدس، 90درصد شهدای استان چهارمحال و بختیاری را در قالب تیپ پرافتخار 44 قمربنی هاشم علیه السلام عنوان کرد.

سردار اکبری، با تقدیر از نیروهای آموزشی سپاه حضرت قمربنی هاشم علیه السلام در پادگان قدس نیروی زمینی سپاه که برای برگزاری یادواره شهدای استان چهارمحال و بختیاری تلاش کرده اند، خطاب به جوانان پاسدار بدو ورود به سپاه خواست که سرداران و فرماندهان شهید و رزمندگان دلاور همچون مرحمت بالازاده و دیگر شهدای کم سن و سال دوران دفاع مقدس را الگوی خویش قرار دهند و با ولایتمداری کامل در پاسداری از آرمانهای انقلاب اسلامی بکوشند.

گفتنی است:اجرای برنامه با حضور گروه هنری گردان کمیل، تشییع نمادین شهید گمنام، مداحی، سینه زنی، پخش کلیپ و نماهنگ و تجلیل از دست اندرکاران مراسم یادواره 2400شهید دفاع مقدس و 11شهید مدافع حرم استان چهارمحال و بختیاری ازدیگر بخش های این مراسم معنوی بود،که به منظور شناساندن رشادت های رزمندگان استان چهارمحال و بختیاری در حسینیه عاشقان ثارالله پادگان آموزشی و تربیت مربی قدس نیروی زمینی سپاه در همدان برگزار شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *