بزرگداشت رحلت آیت الله شاهرودی در شهرکرد+ تصویر

خانه / استان ها / بزرگداشت رحلت آیت الله شاهرودی در شهرکرد+ تصویر

مراسم بزرگداشت ارتحال آیت الله سیدمحمود هاشمی شاهرودی درمهدیه مصلای بزرگ امام خمینی (ره) شهرکرد برگزار شد.

مراسم بزرگداشت ارتحال آیت الله سیدمحمود هاشمی شاهرودی درمهدیه مصلای بزرگ امام خمینی (ره) شهرکرد برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی هیأت رزمندگان اسلام استان چهارمحال و بختیاری؛مراسم بزرگداشت حضرت آیت‌الله هاشمی شاهرودی،رئیس فقیدمجمع تشخیص مصلحت نظام در مهدیه مصلای بزرگ امام خمینی(ره) شهرکرد در برگزار شد.

در این مراسم با شکوه نماینده مردم استان چهارمحال و بختیاری در مجلس خبرگان رهبری، ارتحال ملکوتی عالم جلیل القدر آیت الله سید محمود هاشمی شاهرودی را تسلیت گفت.

آیت الله علیرضا اسلامیان،با برشمردن فضایل اخلاقی مرحوم آیت الله شاهرودی گفت:تواضع در رفتار،خرد درامور و صیانت و دفاع از حقوق مردم، از ویژگی‌های رفتاری این عالم وارسته بود.

در این مراسم نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه شهرکرد،استاندار چهارمحال و بختیاری، اقشار مختلف مردم،رزمندگان و یادگاران سالهای دفاع مقدس،مسئولان و مدیران،فرماندهان و کارکنان نظامی و انتظامی،طلاب و روحانیون،بسیجیان و کارمندان دستگاه های اجرایی و نهادهای انقلابی در این مراسم حضور یافتند.

رئیس شورای قضایی چهارمحال و بختیاری نیز گفت: آیت الله شاهرودی مروج معارف نورانی اهل بیت علیهم السلام و از شخصیت های برجسته در گسترش جهاد و علوم اسلامی بود.

احمدرضا بهرامی اظهار داشت: آیت الله شاهرودی یار دیرین نظام و انقلاب بود که در عرصه های مختلف به ویژه ریاست دستگاه قضا خدمات ارزنده بسیاری را به مردم و نظام عرضه داشت و برکات و ثمرات این خدمات و مجاهدتها سالیان متمادی در عرصه های مختلف ماندگار خواهد بود.

وی افزود: این فقیه بزرگ سالیان زیادی از عمر پر برکت خود را صرف رشد اندیشه های علمی و افکار فقهی نمود و در این راه شاگردان بسیاری را تربیت و به انقلاب اسلامی تقدیم داشت.

شایان ذکراست مرحوم آیت‌الله سیدمحمود هاشمی شاهرودی (متولد ۲۴ مرداد ۱۳۲۷ در نجف اشرف)،از مراجع تقلید،عضو فقیه شورای نگهبان، رئیس سابق قوه قضائیه، نائب رئیس اول مجلس خبرگان رهبری، عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم،رئیس هیئت عالی حل اختلاف و تنظیم روابط قوای سه گانه و رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام بود،که  روز دوشنبه سوم دی ۱۳۹۷بعداز تحمل یک سال بیماری، در تهران دارفانی را وداع گفت و پیکر پاک این عالم ربانی پس از اقامه نماز به امامت ولی امر مسلمین جهان حضرت آیت الله العظمی امام خامنه ای مدظله العالی و تشیع در تهران و قم در جوار حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها در مسجد بالاسر، مجاورت قبور مراجع تقلید به خاک سپرده شد.‌

آیت الله هاشمی شاهرودی برادر سه شهید بود که در راه حق و مبارزه با رژیم جنایتکار بعث در عراق به شهادت رسیدند و این خود نشان از ولایتمداری و حق طلبی این عالم پارسا و خانواده ایشان دارد.

این مراسم را از دریچه دوربین با هم نگاه کنیم…

عکاس: مجتبی شریفی

پایگاه اطلاع رسانی هیات رزمندگان اسلام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *