بشارت به منجی در آخرین سفارشات پیامبر صلی الله علیه و آله و سلم

خانه / انتظار و مهدویت / بشارت به منجی در آخرین سفارشات پیامبر صلی الله علیه و آله و سلم

پیامبر صلی الله علیه و آله و سلم در آخرین لحظات عمر شریفشان به فاطمه سلام الله علیها بشارت ظهور امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف را دادند.

توجه به کلام و سیره پیامبر گرامی اسلام صلی الله علیه و آله و سلم و ائمه اطهار علیهم السلام همواره برای شیعیان و دوستداران خاندان وحی در این ظلمات دنیا همواره چراغ راه بوده است. در این بین هر کدام از خاندان وحی در آخرین لحظات زندگی پر خیر و برکتشان به نکاتی اشاره کرده‌اند که از این جهت از اهمیت بالایی برخوردار می‌شوند، زیرا معمولاً به اساسی‌ترین نکات توجه می‌دهند.

سلمان فارسى می‌گوید: من هنگام بیمارى فوت رسول خدا صلی الله علیه و آله و سلم در مقابل آن حضرت نشسته بودم که فاطمه سلام الله علیها وارد شد و چون ضعف پدر را دید گریه کرد و اشک بر گونه‏‌هایش جارى شد، رسول خدا صلی الله علیه و آله و سلم فرمود: اى فاطمه، براى چه گریه مى‌‏کنى؟ گفت: اى رسول خدا بر خود و فرزندانم نگرانم که پس از شما تباه شویم، آنگاه دو چشم رسول خدا صلی الله علیه و آله و سلم غرق اشک شد.

در ادامه این روایت شریف، پیامبر صلی الله علیه و آله و سلم در مقام آرامش دادن به فرزندش فاطمه سلام الله علیها به برخی فضایلی که خداوند به اهل‌بیت علیهم السلام عطا کرده بود اشاره کردند و بعد فرمودند:

«(ای فاطمه) خداى تعالى به ما 6 خصلت عطا فرموده که به هیچ کس از اولین و آخرین عطا نکرده است:

1ـ و پیامبر ما سرور انبیا و مرسلین است و او پدر توست
2ـ و وصىّ ما سرور اوصیاست و او شوهر توست
3ـ و شهید ما سرور شهداست و او حمزة بن عبد المطّلب عموى پدر توست. فاطمه علیها السّلام گفت: اى رسول خدا! آیا او سیّد شهدایى است که همراه او کشته شدند؟ فرمود: خیر بلکه او سرور شهیدان اولین و آخرین به غیر از انبیا و اوصیاست.
4ـ و جعفر بن أبى طالب که داراى دو بال است و در بهشت همراه ملائکه پرواز مى‌‏کند.
5ـ و دو فرزند تو حسن‏ و حسین که دو سبط امتم و سرور جوانان اهل بهشتند
6ـ و قسم به خدایى که جانم در دست اوست مهدى این امّت از ماست، کسى که زمین را پر از عدل و داد کند همان گونه که پر از ظلم و جور شده باشد؛

وَ الَّذِی نَفْسِی بِیَدِهِ مَهْدِیُّ هَذِهِ الْأُمَّةِ الَّذِی یَمْلَأُ الْأَرْضَ قِسْطاً وَ عَدْلًا کَمَا مُلِئَتْ جَوْراً وَ ظُلْماً

فاطمه علیهاالسلام گفت: از اینان که نام بردى کدامشان افضل است؟ فرمود: علی پس از من افضل امتم است و پس از علی و تو و دو فرزند و سبطم حسن و حسین و اوصیاى از اولاد این فرزندم- و به حسین اشاره کرده و فرمودند مهدى از آنهاست‏.»

منبع: کمال الدین و تمام النعمة (شیخ صدوق)،  ج‏1، ص 262.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *