بصیرت از درس های قیام امام حسین علیه السلام است

خانه / استان ها / بصیرت از درس های قیام امام حسین علیه السلام است

حجت الاسلام والمسلمین سرافراز گفت:ضرورت کسب معرفت و بصیرت از درس های قیام حضرت اباعبدالله الحسین علیه السلام به شیعیان مکتب اهلبیت علیهم السلام است.

بصیرت از درس های قیام امام حسین علیه السلام است

حجت الاسلام والمسلمین سرافراز گفت:ضرورت کسب معرفت و بصیرت از درس های قیام حضرت اباعبدالله الحسین علیه السلام به شیعیان مکتب اهلبیت علیهم السلام است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی هیأت رزمندگان اسلام استان چهارمحال و بختیاری؛ در آستانه فرارسیدن ماه محرم نشست مسئولین معاونت پیروان عترت هیأت رزمندگان اسلام استان برگزارشد.

 مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه حضرت قمربنی هاشم علیه السلام در جمع مسئولان هیئت پیروان عترت رزمندگان اسلام استان، با تسلیت فرارسیدن ماه محرم و ایام سوگواری شهادت حضرت اباعبدالله الحسین علیه السلام به تشریح گوشه هایی از درس های قیام و نهضت کربلا پرداخت.

حجت الاسلام والمسلمین کریم سرافراز، افزود: بصیرت از عوامل اصلی در ارتقای مقاومت انسان در دفاع از حق می شود.

وی، ادامه داد: بصیرت همان شناخت و یقین از دین، تکلیف، امام و حجت خداوند، تشخیص حق و باطل است و به تعبیر مقام معظم رهبری، بصیرت قطب نمای حرکت در مسیر حق است.

این مقام مسئول، اهمیت توجه به درس های عاشورا و نهضت حضرت اباعبدالله الحسین علیه السلام را یادآور شد و با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری، اظهار کرد: به تعبیر ولی امر مسلمین، بی بصیرت ها، فریب می خورند، در جبهه باطل قرار می گیرند بدون اینکه خود بدانند.

حجت الاسلام والمسلمین سرافراز، خاطرنشان کرد: بی بصیرتی با بی ایمانی فاصله دارد و چه بسا افراد بسیار زیادی در تاریخ اسلام سراغ داریم که ایمان داشتند و لی به خاطر نداشتن بصیرت و نداشتن تحلیل درست از وقایع روز، در جهت خلاف و جبهه باطل قرار گرفتند و خوارج مصداق روشنی از این وقایع تاریخی است.

وی، ضرورت زمان شناسی و اقدام به موقع را از دیگر درس های عاشورا و قیام حضرت امام حسین علیه السلام برشمرد و گفت: قرآن کریم نیز پیشگامی و عمل به موقع را از ملاک های تقرب به خدا بیان فرموده و در سوره مبارکه واقعه آیه شریفه 10تا 11 تأکید شده است:”والسابقون السابقون اولئک المقربون”.

روحانی هیئت رزمندگان اسلام استان چهارمحال و بختیاری خاطرنشان کرد: اگر در واقعه عاشورا و نهضت کربلا، اصل مهم “زمان شناسی و اقدام به موقع” مورد توجه اهل کوفه قرار می گرفت، بساط امویان برچیده می شد و جنایات آنان علیه اسلام و شیعیان پایان می یافت.

وی، در ادامه با تأکید بر توجه ویژه به غنی سازی محتوای برنامه های هیئت های مذهبی، بویژه هیئت رزمندگان اسلام،  تأکید کرد: بصیرت افزایی با حضور اساتید حوزه و دانشگاه و استفاده از مداحان و ذاکران باسواد و بابصیرت از ضرورت های استفاده بهینه از فرصت سوگواری ایام شهادت حضرت امام حسین علیه السلام است، که به تعبیر حضرت امام خمینی(ره) همین محرم و صفر است، که اسلام را زنده نگهداشته است.

درآغاز این نشست مدیر اجرایی هیأت رزمندگان اسلام استان به حضار خوش آمد گفت و از اقدامات انجام شده در سطح استان تجلیل کرد.

حمیدرضا توسلی به رسالت هیئات مذهبی و رزمندگان اسلام اشاره کرد و گفت: ولایتمداری ،حفظ و تقویت روحیه جهادی و ترویج سبک زندگی اسلامی بزرگترین رسالت هیئات رزمندگان اسلام است.

مدیراجرایی هیأت رزمندگان اسلام استان ادامه جذب جوانان،ترویج معارف دینی و قرآنی در جامعه،دشمن شناسی ، بررسی تحولات جهان اسلام و بیان نقش ولایت در خنثی سازی توطئه های استکباری را از دیگر وظایف هیئات مذهبی عنوان کرد.

پایگاه اطلاع رسانی هیأت رزمندگان اسلام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *