بندر آستارا در سوگ بانوی مظلومیت غرق در عزا و ماتم است

خانه / استان ها / بندر آستارا در سوگ بانوی مظلومیت غرق در عزا و ماتم است

امروز به مناسبت یوم شهادت بانوی بزرگ اسلام حضرت فاطمه زهرا(سلام الله علیها) آیین‌های مختلفی در نقاط مختلف شهرستان مرزی بندر آستارا برگزار شده و ارادتمندان آن حضرت و علاقه‌مندان به خاندان عصمت و طهارت در هر گوشه از این شهرستان در حال برگزاری مراسمی برای گرامیداشت حضرت زهرا(سلام الله علیها) بانوی مظلومیت هستند.

به همین مناسبت از چند روز گذشته در خیابان‌ها و معابر مختلف شهر و روستا و مساجد پرچم و پارچه‌های سیاه به نشانه سوگواری ایام شهادت حضرت زهرا(سلام الله علیها) نصب شده است.

در این آیین ها که با حضور جوانان و نوجوانان سیه‌پوش همراه است، هیئت‌های عزاداری با نوحه‌خوانی و سینه‌زنی در سوگ ام‌ابیها(سلام الله علیها) به عزاداری می پردازند.

DSC_0025

گروهی از عزاداران شهادت حضرت فاطمه(سلام الله علیها) نیز امروز در یک هوای بهاری با راه اندازی دسته عزاداری خیابانی از جلوی سپاه ناحیه این شهر تا مسجد حضرت فاطمه زهرا(سلام الله علیها) در قالب دسته سینه‌زنی بار دیگر ارادت خود به ساحت مقدس آن حضرت را نشان دادند.

در مراسم مسجد حضرت فاطمه زهرا(س) حجت الاسلام کاظم حافظ نیا، امام جمعه آستارا در مراسم سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا(سلام الله علیها) در مسجد حضرت فاطمه زهرا(سلام الله علیها) این شهر که با حضور گسترده عاشقان خاندان اهل بیت(علیه السلام) برگزار شد، اظهار کرد: در روز قیامت همه انبیاء و اولیای الهی محتاج شفاعت حضرت محمد(صلی الله و آله و سلم) هستند و بعد از پیامبر اسلام حضرت علی(علیه السلام) و حضرت فاطمه زهرا(سلام الله علیها) از شفاعت کنندگان بزرگ روز قیامت می‌باشند.
DSC_0023

وی با بیان اینکه عظمت و عزت دنیای اسلام به پاس خدمات و جان فشانی های حضرت فاطمه زهرا (سلام الله علیها) است، تصریح کرد: خدواند در روز قیامت به احترام حضرت فاطمه زهرا(سلام الله علیها) پیروان و عاشقان آن حضرت را از آتش دوزخ رهایی می‌بخشد.

امام جمعه بندر آستارا افزود: به خاطر مهر و محبتی که خدواند در قلب های ما نسبت به انبیاء الهی و اهل بیت(علیه السلام) قرار داده باید پروردگار را شکرگزار باشیم و آن را قدر بدانیم.

حجت الاسلام حافظ نیا با اشاره به اسامی مبارک محدثه، بتول و کوثر، تصریح کرد: هر کدام از این اسامی بیانگر شخصیت معنوی و با عظمت بانو حضرت فاطمه زهرا(سلام الله علیها) است.

این کارشناس علوم دینی و مذهبی با بیان اینکه سوره کوثر در شان و مقام حضرت زهرا(سلام الله علیها) نازل شده است، اظهار کرد: حضرت زهرا(سلام الله علیها) شخصیت بزرگی است که هر کس آن بزرگوار را در زندگی خود الگو قرار دهد در دنیا و آخرت به سعادت می‌رسد.
DSC_0001

وی با اشاره به اینکه حضرت فاطمه زهرا (سلام الله علیها) با دفاع از ولایت درس تبعیت از ولی عادل و آگاه به زمان را به مسلمانان آموختند، افزود: دفاع از حریم مقدس امامت و ولایت از عمده فعالیت های سیاسی آن بانوی بزرگوار بود که شایسته است پیروان آن حضرت به عنوان سرمشق بدان توجه جدی بکنند و با جان و دل تابع ولی فقیه زمانه باشند.

امام جمعه بندر آستارا تصریح کرد: در زمان غیبت حضرت صاحب الزمان (عج) مدیریت جامعه اسلامی بر عهده ولی امر مسلمین جهان حضرت آیت الله امام خامنه ای می باشد که مسئولان و مردم بدون هیچ گونه چون و چرایی باید مطیع دستورات مقام معظم رهبری باشند تا کشور به اوج قله های عزت و افتخار برسد و دشمنان در رسیدن به اهداف پلیدشان ناکام بمانند.

حجت الاسلام حافظ نیا با بیان اینکه نسل حضرت محمد (صلی الله و آله و سلم) توسط حضرت فاطمه زهرا (سلام الله علیها) ادامه یافت، اظهار کرد: امروز در راس حکومت اسلامی یکی از فرزندان شایسته و صالح حضرت زهرا (سلام الله علیها) کشتی انقلاب و اسلام را با اقتدار به پیش می برد و شایسته است ما با جان و دل تابع دستورات این بزرگوار باشیم و در هر زمان و مکانی آماده دفاع از ارزش ها و آرمان های انقلابی باشیم که حاصل خون شهداست.
DSC_0011

وی به سخنان با صلابت حضرت آیت الله امام خامنه ای در جمع زائران و مردم مشهد مقدس در آستان مقدس حضرت علی بن موسی الرضا(علیه السلام) اشاره کرد و ادامه داد: شعار « دولت و ملت ، همدلی و همزبانی » باید در عمل به منصه ظهور برسد و در حد شعار باقی نماند.

امام جمعه بندر آستارا تصریح کرد: در راستای رساندن کشور به اوج قله های عزت و اقتدار باید بین دولت و ملت تعامل و وحدت و همدلی وجود داشته باشد.

حجت الاسلام حافظ نیا با اشاره به اینکه رهبر معظم انقلاب در بیانات شان در جمع زائران و مردم مشهد مقدس در آستان مقدس حضرت علی بن موسی الرضا(علیه السلام) ملت را به حمایت از دولتمردان سفارش کردند، افزود: دولتمردان نیز باید خادم خوبی برای مردم باشند و شبانه روز در رفع مشکل ملت گام برداشته و از هیچ تلاشی دریغ نکنند.

وی اضافه کرد: ملت نیز از هر سلیقه و فکری از انتقاداتی که به توسعه و ترقی کشور آسیب می‌رساند پرهیز کنند و فقط به انتقاد سازنده بپردازند که به نفع کشور است.

حجت الاسلام حافظ نیا گفت: تا زمانی که ملت و دولت با همدلی و هم زبانی پیرو راستین ولایت فقیه باشند، هیچ آسیبی کشور ما را تهدید نخواهد کرد و نقشه های دشمنان ناکام می ماند.

مراسم با قرایت زیارت نامه دسته جمعی حضرت زهرا(س) و مداحی مادحین اهل بیت به پایان رسید
DSC_0014

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *