بهترين اعمال در ماه رجب ذكر استغفار است

خانه / مطالب و رویدادها / بهترين اعمال در ماه رجب ذكر استغفار است

حجت‌الاسلام‌والمسلمين دكتر ناصر رفيعي در ويژه‌برنامه تبليغي-مذهبي حرم مطهر رضوي كه با حضور جمعي از زائران و مجاوران بارگاه منور رضوي برگزار شد، با اشاره به فضيلت‌هاي ماه مبارك رجب گفت: در اين ماه كه ماه رحمت و مغفرت الهي است اعمال بسياري واردشده كه مهم‌ترين آن گفتن ذكر استغفار است

حجت‌الاسلام‌ والمسلمين دكتر ناصر رفيعي در ويژه‌برنامه تبليغي-مذهبي حرم مطهر رضوي كه با حضور جمعي از زائران و مجاوران بارگاه منور رضوي برگزار شد، با اشاره به فضيلت‌هاي ماه مبارك رجب گفت: در اين ماه كه ماه رحمت و مغفرت الهي است اعمال بسياري واردشده كه مهم‌ترين آن گفتن ذكر استغفار است.
وي افزود: استغفار و انابه به درگاه خداوند باعث پاك شدن زنگار گناه و معصيت را از دل انسان مي‌كند و مانند آب پاك و زلالي است كه درون انسان را شستشو مي‌دهد.
وي با اشاره به آثار سوء گناه در زندگي انسان بيان كرد: گناه انواع مختلفي دارد و به‌تبع آن آثار گوناگوني را هم در پي دارد به‌اين‌ترتيب كه برخي از گناهان باعث سلب توفيق از انسان مي‌شود، برخي نزول بلا را در پي دارد و برخي از گناهان نيز باعث محبوس شدن دعا مي‌شود.
اين كارشناس ديني در ادامه با استناد به حديثي از امام سجاد علیه السلام ابراز كرد: ارتكاب برخي از گناهان و معاصي باعث مي‌شود كه نعمت‌هاي الهي از ما سلب شود مانند ظلم كه البته انواع مختلفي دارد ازجمله ظلم انسان به خودش، ظلم به خدا و ظلم به ديگران به‌هرحال ظلم به هر صورتي كه باشد علاوه بر سلب نعمت باعث تاريكي و ظلمت عالم آخرت مي‌شود.
وي دومين گناهي را كه از ديدگاه امام چهارم باعث سلب نعمت از انسان مي‌شود را ترك امربه‌معروف و نهي از منكر معرفي كرد و گفت: انسان متدين و دين‌دار نبايد نسبت به اعمال و رفتار ديگران بي‌تفاوت باشد و سعي كند حتي‌المقدور اطرافيان را از كارهاي بد بازدارد و آن‌ها را به انجام كارهاي نيك دعوت كند.
خطيب حرم مطهر رضوي بابيان اينكه منكر انواع مختلفي ازجمله منكر اقتصادي، سياسي، اجتماعي و … دارد ابراز كرد: همه ما در هر جايگاه و موقعيتي كه هستيم بايد به انجام اين فريضه الهي توجه كنيم چراكه ترك اين فريضه عواقب بدي براي جامعه اسلامي در پي دارد.
وي عنوان كرد: كفران نعمت سومين گناهي است كه به گفته امام زين‌العابدين علیه السلام باعث سلب نعمات الهي از انسان مي‌شود و چهارمين گناه نيز كه نعمت‌هاي الهي را از انسان سلب مي‌كند، عدم شكر گذاري در برابر نعمت‌هاي الهي است.
حجت‌الاسلام رفيعي توبه و استغفار از گناهان را در ماه رجب باعث از بين رفتن آثار سوء گناه دانست و بيان كرد: شايسته است كه انسان در روزها و شب‌هاي اين ماه پرفضيلت از خداوند براي بخشش گناهان خود و درنتيجه از بين رفتن آثار سوء آن گناهان طلب عفو و بخشش كند.
منبع : وارث

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *