کاتلین کوبل: اسلام، دین صلح و دوستی است

خانه / گوناگون / کاتلین کوبل: اسلام، دین صلح و دوستی است

یک زن نویسنده آلمانی که همراه با میلیونها زائر حسینی در مراسم اربعین امام حسین(ع) در کربلا شرکت کرده بود، تأکید کرد: به مردم اروپا توضیح خواهم داد که دین اسلام، دین صلح و دوستی است.

“کاتلین کوبل” یک زن مسلمان و نویسنده آلمانی است که به منظور شرکت در مراسم اربعین حسینی(ع) به کربلا سفر کرده است.

وی در گفتگو با خبرگزاری عراقی”نون الخبریه”  اظهارکرد: من اطلاعات بسیاری در مورد عاشورا و اتفاقاتی که بر امام حسین (ع) پیش آمده است، بدست آورده ام، لذا تصمیم دارم کتابی تحت عنوان “راه آزادی” و با موضوع زیارت اربعین و راهپیمایی های میلیونی آن به رشته تحریر درآورم. وی افزود: من به دین اسلام بسیار اهمیت می دهم و حضور من در اینجا (کربلا) به این دلیل است که با وقایع عاشورا زندگی کنم و دقت بیشتری در نقل این حوادث داشته باشم.

کوبل ادامه داد: من چندین بار به ایران سفر کرده ام و شاهد مراسم عاشورایی در این کشور بوده ام. دوستان ایرانی ام نیز مرا برای شرکت در مراسم اربعین امام حسین(ع) در کربلا دعوت کرده بودند و زمانی که به کربلا سفر کردم با ۲۰ میلیون زائر حسینی مواجه شدم که همه آنها تلاش می کردند این مراسم را زنده نگه دارند و در راهپیمایی میلیونی آن که همان “راه آزادی” است شرکت نمایند.

این نویسنده آلمانی تأکید کرد: من ایمان دارم که دین اسلام دین صلح و دوستی و آرامش است لذا به هنگام بازگشت به اروپا، به همه اروپایی ها این مسئله را توضیح خواهم داد زیرا غرب بر مسائل دیگری تمرکز کرده و از صلح آمیز بودن دین اسلام که محور اساسی این دین است، غافل مانده است. وی تصریح کرد: من فهمیده ام که دین اسلام انسان ها را به تکامل و تهذیب نفس دعوت می کند و حدیثی از پیامبر اسلام(ص) نیز حاکی همین مطلب است که دو جنبه از جهاد را مورد توجه قرار می دهد: جهاد اکبر که همان جهاد با نفس است و جهاد اصغر که شامل دفاع از وطن و جان و مال می باشد. و من در زیارت خود از کربلا و امام حسین(ع) دریافتم که همه این مسلمانان دارای هدف واحدی هستند و همه آنان برای رهایی از لذات نفسانی، خواب و آسایش خود را ترک کرده و در مسیری میلیونی قدم نهاده اند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *