بکوشیم سبک زندگی فاطمی بر ما حاکم باشد

خانه / استان ها / بکوشیم سبک زندگی فاطمی بر ما حاکم باشد

حجت الاسلام والمسلمین نکونام در پیام جمعه این هفته شهرکرد گفت: بکوشیم سبک زندگی فاطمی بر ما حاکم باشد.

حجت الاسلام والمسلمین نکونام در پیام جمعه این هفته شهرکرد گفت: بکوشیم سبک زندگی فاطمی بر ما حاکم باشد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی هیأت رزمندگان اسلام استان چهارمحال و بختیاری؛ با توجه به وضعیت وخیم شیوع ویروس کرونا در استان و توصیه‌های اکید مسئولان و متخصصان امور بهداشتی و درمانی مبنی بر پرهیز از برگزاری تجمعات باهدف جلوگیری از گسترش بیماری که منجر به توقف موقت برگزاری مراسم عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته نیز شده است، نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه شهرکرد در قالب پیام جمعه، مهم‌ترین  توصیه‌ها و تذکرات به مردم استان را بیان کردند.

مکتب تشیع یک امانت در اختیار ما است این امانت را حفظ کنیم

نماینده ولی فقیه در استان امروز در پیام اول جمعه: شیعه با دو ابزار درحقیقت تضعیف شده، یکی ابزار خارجی، همین دشمنی‌ها و عداوت‌ها، کینه‌ها و قهرورزی‌ها و خشونت‌ها به اشکال مختلف خارج از شیعه ولی از آن بدتر آن کسی که شیعه را تضعیف کرده، درون مکتب تشیع خود شیعه است، این جای تاسف دارد.

حجت الاسلام والمسلمین محمدعلی نکونام  ادامه داد:شیعیان، محبین اهل بیت، مراقب باشیم خودمان با اعمالمان به مکتب تشیع آسیب وارد نکنیم، شیعه یک مکتب دارای منطق است، منطق رسا، استدلال گویا، شیعه بهترین امام و پیشوا که معصوم‌اند به عنوان امام پیش روی خودش دارد، بهترین گفتارها را پیش روی خودش دارد، بهترین یاری‌ها را از اسلام در تاریخ برای خودش ثبت کرده، شیعه دستش پر است، منتهی ما گاهی با اعمال بد خودمان شیعه را بدنام می‌کنیم.

امام جمعه شهرکرد گفت: مراقب باشیم خرافات را دامن نزنیم، بعضی خرافات، ما در عزاداری‌هایمان یک سری خرافات داریم، چه عزاداری‌هایی که برای اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السلام می‌گیریم، چه عزاداری‌هایی که برای امواتمان و امثال این‌ها، در قبرستان‌هایمان یک سری خرافاتی داریم این‌ها به شیعه آسیب می‌زند.

نماینده ولی فقیه در استان ادامه داد: شیعه از داخل نباید به خودش آسیب بزند ، آسیب‌های درونی را هرچه می‌توانیم مراقب باشیم، امروز به برکت انقلاب شیعه خیلی جایگاه پیدا کرده، این جایگاه‌ خوب را ارتقا بدهیم، باعث تنزل جایگاه شیعه ،خدای نخواسته نشویم، این امانت را حفظ کنیم.

نگذاریم راه و مکتب شهید سلیمانی کم‌رنگ بشود

نماینده ولی فقیه دراستان امروز در پیام دوم جمعه گفت :ما باید ان‌شاءالله سلیمانی‌ها در این مکتب پرورش دهیم و داریم الحمدلله، الان خیلی سلیمانی‌ها به لطف الهی داریم، این‌ها را باید قدرشان را بدانیم، این‌ها در انقلاب پرورش پیدا کردند، این‌ها در این چهل و چند سال انقلاب رشد پیدا کردند، کارآزموده شده‌اند، مهیا هستند، دارند از این مکتب دفاع می‌کنند ، دارند از این انقلاب دفاع می کنند، این راه را باید زنده نگه بداریم، نگذاریم این راه کم‌رنگ بشود، نگذاریم خدای نخواسته دشمن بتواند با دشمنی‌ها و کینه ورزی‌هایش سستی بر ما حاکم بکند، مکتب شهید سلیمانی مکتب مقاومت و ایستادگی است و در عین حال مکتب عقلانیت،تدبیر، مکتب چتر وسیع و همگانی بر جامعه برافراشتن و همه‌جانبه عمل کردن و به همه محبت کردن و همه جا حضور داشتن است.

امام جمعه شهرکرد ادامه داد: سردار شهید سلیمانی در عرصه ایمانی و تقوا هم نقش آفرین بود، در ارتباط شخصی خودش با خدای تبارک و تعالی،ارتباط عبد بودن به معنای واقعی در محضر پروردگار، دعا، راز و نیاز، نماز، نیایش، در این میدان‌ها قهرمان بود.

فتنه 88 خسارت‌های مالی و جانی زیادی برای کشور و مردم داشت  و دشمن را جری کرد.

حجت الاسلام و المسلمین نکونام در پیام سوم جمعه به فتنه 88 اشاره کرد و اظهار کرد: فتنه 88 مشکلات فراوان برای مردم به وجود آورد، خسارت‌های مالی و جانی برای کشور و مردم ایجاد کرد دشمن‌ها را جری کرد، نگاه دشمن‌ها و امید دشمن‌ها را به این کشور و به این انقلاب برای براندازی بیشتر کرد و مردم را با مشکلات فراوان فکری درگیر کرد، متاسفانه خیلی خسارت و ضایعه در این فتنه ایجاد شد که عوامل داخلی آن مقصرند.

امام جمعه شهرکرد افزود: واقعا،جا داشت این‌ها محاکمه بشوند،جا داشت چوب این خطاهای فاحش خودشان را می‌خوردند ولی حالا مورد ترحم نظام قرار گرفتند و نظام اوج ترحم را نسبت به این‌ها به خرج داد و این‌ها همچنان دارند در آسایش و آرامش زندگی می‌کنند، حتی در زندان‌ها هم نیستند و درکنار خانواده خودشان زندگی خانوادگی خودشان را دارند و در حصر با کمال آرامش و در سایه امنیتی که نظام برایشان ایجاد کرده است دارند زندگی می‌کنند.

شیعه به خود می بالد که محب حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها است

نماینده ولی فقیه در استان در پیام چهارم جمعه  گفت: حضرت زهرا سلام الله علیها اول شهیده‌ای است که با آن وضعیت فجیع شهید می‌شود، با آن عظمتی که این بانو دارد، با آن جایگاه رفیعی که محضر پروردگار دارد، با عظمتی که خدای تبارک و تعالی برای او قائل است و او را کوثر می‌نامد.

حجت الاسلام و المسلمین نکونام افزود: فاطمه کوثر است و با آن عظمتی که فاطمه نزد خدا دارد، حبیبه خداست، أمَةُ اللَّه است و با آن جایگاهی که نزد پیامبر اکرم دارد، بضعه النبی، ریحانه الرسول، ام ابیها، عظمت فوق العاده این بانوی مکرم نزد پیامبر اکرم داشت حال فاطمه با این عظمت مورد جفا قرار می‌گیرد، سیلی می‌خورد و مورد بی‌مهری قرار می‌گیرد.

امام جمعه شهرکرد ادامه داد: این‌ها باز در تاریخ تشیع درس است، تشیع به خودش می‌بالد که محب فاطمه بوده، یار و یاور فاطمه بوده و هست و به معنای واقعی شیفته این خانواده و دلداده این خانواده است، این از برجستگی‌های مکتب شیعه است، ما به خودمان می‌بالیم و البته بیزاری می‌جوییم از آن کسانی که جفا و ستم کردند و این ناروایی‌ها را در حق این بانوی عرشی به وجود آوردند.

نماینده ولی فقیه در استان گفت:امیدواریم خدای بزرگ موفقمان بدارد فاطمی زندگی کنیم، سبک زندگی فاطمی، سبک جهادی، سبک اخلاقی، سبک خانه داری، سبک ایمانی، سبک عبودیت و سبک مقاومت ان‌شاءالله از فاطمه زهرا بگیریم و بر ما حاکم باشد.

انتقاد از رها شدن بعضی طرح‌های الویت‌دار استان

حجت الاسلام و المسلمین نکونام به رها شدن برخی از طرح‌های الویت‌دار استان انتقاد کردو گفت: طرح بن-بروجن که قرار بوده تا پایان دولت به پایان برسد خیلی کند پیش می‌رود و یک جاهایی اصلاً متوقف شده است و  اخیراً شنیده شده طرح‌ بن بروجن را به طرح‌های دیگر گره زده‌اند، طرح‌هایی که اصلاً ربطی به یکدیگر ندارند، این طرح باید هرچه سریعتر به پایان برسد.

امام جمعه شهرکرد ادامه داد: کار احداث تونل چری خیلی عقب است ، گازرسانی به منطقه بازفت علی‌رغم وعده ها همچنان انجام نشده  است.

پایگاه اطلاع رسانی هیأت رزمندگان اسلام

پایگاه اطلاع رسانی هیات رزمندگان اسلام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *