بیانات امام خامنه ای درمراسم جشن تکلیف دانش آموزان 95/9/23

خانه / با ولایت / امام خامنه ای / بیانات امام خامنه ای درمراسم جشن تکلیف دانش آموزان 95/9/23

امروز جوانهای ما بایستی، هم سلامت جسمی، و هم سلامت معنوی، و هم سلامت فکری را با هم داشته باشند و برای خودشان نگه دارند .سلامت جسمی را با ورزش و با تغذیه ی مناسب؛ سلامت معنوی و قلبی را هم با توجّه به خدا، با نماز، با دعا، با توسّل، با یاد شهدا؛ سلامت فکری را هم با کتاب خوانی تأمین کنید.

1-راز پیشرفت یک انسان به صورت شخصی و فردی، و یک جامعه به صورت جمعی، این است که بتواند رابطه ی خود با خدا را حفظ کند.

2-بهترین راه ارتباط با خدا، در درجه ی اوّل همین نمازی است که می خوانید.

3-یکی از راه هایی که دشمنان در پیش می گیرند، نفوذ در جوانان و نوجوانان ما است؛ متوجّه این نفوذ باشید . سعی کنید به خودتان مصونیّت ببخشید؛ نه فقط به خودتان، [بلکه ]به پیرامونیان خودتان در مقابل دشمنان مصونیّت ببخشید.

4-امروز جوانهای ما بایستی، هم سلامت جسمی، و هم سلامت معنوی، و هم سلامت فکری را با هم داشته باشند و برای خودشان نگه دارند .سلامت جسمی را با ورزش و با تغذیه ی مناسب؛ سلامت معنوی و قلبی را هم با توجّه به خدا، با نماز، با دعا، با توسّل، با یاد شهدا؛ سلامت فکری را هم با کتاب خوانی تأمین کنید.

5- توصیه میکنم این کتابهایی را که درباره ی شهدا نوشته شده، درباره ی ایثارگران دوران دفاع مقدّس نوشته شده و شخصیّت های اینها را تشریح میکند، بخوانید؛ هم کتابهای شیرین و پرجاذبه ای است، هم ذهن شما را با مسائل بسیاری آشنا می کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *