بیانات امام خامنه ای در دیدار اعضای ستاد بزرگداشت چهارهزار شهید استان گلستان(95/9/15)

خانه / با ولایت / امام خامنه ای / بیانات امام خامنه ای در دیدار اعضای ستاد بزرگداشت چهارهزار شهید استان گلستان(95/9/15)

علّت اینکه این نظام باقی ماند و این نهال از بین نرفت و بحمدالله به این درخت تناور تبدیل شد،فداکاری ها و ایثارگری ها و شهادت طلبی ها و واردمیدان شدن ها بود؛ این را باید نگه داشت.

1- مسئله ی شهدا مسئله ی بسیار مهمّی است و ما هنوز که هنوز است، اهمّیّت کاری را که جوانهای ما در این دوران طولانیِ بعد از پیروزی انقلاب تا امروز انجام داد ه اند، بخصوص در دوران دفاع مقدّس، تقویم واقعی نکرده ایم؛ یعنی هنوز آن وزن واقعی این کار را در حفاظت از انقلاب، نظام، کشور، عزّت ملّی و آینده وتاریخمان، شاید حالا تشخیص هم نداده ایم امّا ابراز هم نکرده ایم و نشان نداده ایم.

2-مسئله ی شهدا را باید خیلی جدّی گرفت. ما برای شهدا همان ارزشهایی را باید قائل باشیم که خدای متعال برای اینها قائل است… پیش خدای متعال وعده ی الهی بر رحمت به اینها است.
3-اگر این شهادت ها نبود، اگر این فداکاری ها نبود، این نظام باقی نمی ماند؛ این نهال، مورد تهاجم طوفان های سخت بود.

4-علّت اینکه این نظام باقی ماند و این نهال از بین نرفت و بحمدالله به این درخت تناور تبدیل شد،فداکاری ها و ایثارگری ها و شهادت طلبی ها و وارد میدان شدن ها بود؛ این را باید نگه داشت.
5- همه باید احساس مسئولیّت کنیم و هر کدام در هرجا که هستیم، واقعاً وظیفه ی اوّلی و اصلی خودمان رادفاع از نظام اسلامی قرار بدهیم و حرکتمان را با این تنظیم کنیم.

6-ما فقط دلمان به این خوش نباشد که حالا کتابی را تولید کردیم؛ البتّه بلاشک تولید کتاب یا تولید فیلم وتولید هنری مهم است؛ منتها در کنار این، پیدا کردن مخاطب یا به یک معنا تولید مخاطب هم مهم است. سعی کنید کتاب را بتوانید به ذهن مخاطبین برسانید.
7- امروز جوانهای ما احتیاج دارند به خوراکهای فکری. خیلی از این جوانهای امروز ما حتّی جوانهای فعّال وخوب ما هم نه انقلاب را درک کردند، نه امام را درک کردند، نه دوران جنگ را درک کردند، نه از این قضایای گوناگون مطّلعند.

8-اینکه جوانها تاریخ خودشان را، گذشته ی خودشان را و در واقع شناسنامه ی انقلابی خودشان را بدانند،خیلی مهم است.
9 -مشکل تر از کتاب نوشتن، رساندن کتاب به چشم و ذهن مخاطب است؛ این خیلی مهم است. این هنر ودقّت لازم دارد، ظرافتهایی دارد که بایستی بتوانید اینها را وارد ذهن اینها بکنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *