بیانات امام خامنه ای در دیدار اقشار مختلف مردم به مناسبت عید غدیر (95/6/30)

خانه / با ولایت / امام خامنه ای / بیانات امام خامنه ای در دیدار اقشار مختلف مردم به مناسبت عید غدیر (95/6/30)

اجتناب از زخارف دنیا و زینت های دنیا برای شخص خود، از خصوصیات امیرالمؤمنین است از بلاهای حکومت های دنیا یکی این است: وقتی رئیس کشور شدیم، منابع کشور در اختیار ماست، وسوسه شویم و از امکانات خوب یک سهمی برداریم درحالی که حکومت امامت با این مسائل جداً مخالف و استفاده ی شخصی از امکانات عمومی ممنوع است

 1-احساسات اهل سنت را تحریک نکنید عده ای خیال می کنند اثبات تشیع به این است که به بزرگان اهل سنت، توهین کنند. این خلاف سیره ی ائمه است اینکه تلویزیون هایی به وجود می آید که کارش اهانت است، این خب معلوم است بودجه اش از خزانه داری انگلیس است؛ این شیعه ی انگلیسی است ایناهانت ها، عکس عمل می کند. وقتی اهانت کنید، دیگر حرف حق هم شنیده نمی شود.

2-اجتناب از زخارف دنیا و زینت های دنیا برای شخص خود، از خصوصیات امیرالمؤمنین است از بلاهای حکومت های دنیا یکی این است: وقتی رئیس کشور شدیم، منابع کشور در اختیار ماست، وسوسه شویم و از امکانات خوب یک سهمی برداریم درحالی که حکومت امامت با این مسائل جداً مخالف و استفاده ی شخصی از امکانات عمومی ممنوع است.

3-هر متفکر و هر صاحب عقیده ای در دنیای اسلام، اگر قرآن و ارزش ها را ملاک قرار دهد، به هیچ نتیجه ای جز اینکه مثل علی بن ابی طالب در جامعه حکومت کند، نمی رسد همه ی ارزش ها در علی علیه السلام جمع است. چه شیعه باشید، چه سنی، به او احترام می گذارید؛ حتی اگر مسلمان نباشید و او را بشناسید، در برابرش خضوع می کنید.

4-اسلام نوع حکومت امامت را قبول دارد، غدیر این را اعلام کرد. تا آخر دنیا هرجا هرمسلمانی که بخواهد اسلام را تحقق ببخشد باید امامت را احیا کند.

5- هدایت جامعه به تقوا / تبیین / سرعت عمل / از ویژگی های حکومتی امیرالمؤمنین علیه السلام بود.

6-گرفتار اسراف شده ایم، گرفتار زیاده روی شده ایم. ما سالها است دراین باره مدام نصیحت میکنیم خودمان را، مردم را، دیگران را؛ مدام میگوییم، تکرار میکنیم؛ اسراف را در جامعه کم کنیم.خیلی از این کارها کار دولت نیست، کار شخص ماها است؛ خودمان، در داخل خانواده ی خودمان، در داخل زندگی خودمان. این پیروی از امیرالمؤمنین علیه السلام است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *