بیانات امام خامنه ای در دیدار با دانش آموزان و دانشجویان(95/8/12)

خانه / با ولایت / امام خامنه ای / بیانات امام خامنه ای در دیدار با دانش آموزان و دانشجویان(95/8/12)

سفارش من به جوانها این است که با چشم باز و با بصیرت نگاه کنید، هر حرفی را از هر گوینده ای نپذیرید.مبدأ حرکت و مبدأ انقلاب، امام بزرگوار است، حرف او را حجّت بدانید؛ نگاه کنید ببینید امام چه میگفت.

1-دو اشتباه به افکار عمومی مردم ما تزریق میشود خطای اوّل اینکه می خواهند وانمود کنند مردم از روی لجاجت در مقابل آمریکا ایستاده اند…. خطای دوّم این است که اگر ما با آمریکا سازش کنیم، مشکلات کشورمان حل خواهد شد.

2-اینکه امام فرمود هرچه فریاد دارید، بر سر آمریکا بزنید، پشتش یک منطق محکم وجود دارد. آن منطق این است که اساس سیاست آمریکا بر افزون طلبی و دست اندازی است.
به معنای دفاع از ارزشها است؛ نه فقط ارزشهای مخصوص مسلمانها، دفاع از ارزشهای انسانی.

3-جوانهای عزیز ما، هم کسانی که مینویسند و میگویند و دارای منبر هستند برای گفتن بدانند و توجّه کنندکه اگر امروز ملّت ایران شعار ضدّ آمریکا میدهد و قبلاً هم در این سی و چند سال شعار میداده است، به خاطر یک منطق محکم است.

4-معنای روحیّه ی انقلابی این است که یک انسان انقلابی، شجاعت دارد، اهل اقدام و عمل است، ابتکار می ورزد، بن بست شکنی میکند، گره گشایی میکند؛ از چیزی نمیترسد، به آینده امیدوار است، به امید خدابه سمت آینده ی روشن حرکت میکند.

5-سفارش من به جوانها این است که با چشم باز و با بصیرت نگاه کنید، هر حرفی را از هر گوینده ای نپذیرید.مبدأ حرکت و مبدأ انقلاب، امام بزرگوار است، حرف او را حجّت بدانید؛ نگاه کنید ببینید امام چه میگفت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *