بیانات امام خامنه ای در دیدار با وزیر اوقاف و جمعی از علمای سوریه

بیانات امام خامنه ای در دیدار با وزیر اوقاف و جمعی از علمای سوریه

خانه / با ولایت / امام خامنه ای / بیانات و دیدارها / بیانات امام خامنه ای در دیدار با وزیر اوقاف و جمعی از علمای سوریه

امام خامنه ای با تجلیل از آقای بشار اسد رئیس‌جمهور سوریه، افزودند: سوریه امروز در خط مقدم قرار دارد، بنابراین وظیفه ما حمایت از ایستادگی سوریه است، البته آقای بشار اسد در چهره یک مبارز بزرگ ظاهر شد و بدون تردید و با ثبات ایستاد که این برای یک ملت بسیار مهم است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی khamenei حضرت امام خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار وزیر اوقاف و جمعی از علمای سوریه با اشاره به حمایت جمهوری اسلامی از سوریه در خط مقدم مبارزه با دشمنان اسلام، پیروزی را از آنِ ملت‌های مؤمن و مجاهد خواندند و با تأکید بر لزوم پافشاری بر مشترکات اسلامی، گفتند: امیدواریم همگی آن روزی را ببینیم که شما در قدس نماز جماعت می‌خوانید.

امام خامنه ای با تجلیل از آقای بشار اسد رئیس‌جمهور سوریه، افزودند: سوریه امروز در خط مقدم قرار دارد، بنابراین وظیفه ما حمایت از ایستادگی سوریه است، البته آقای بشار اسد در چهره یک مبارز بزرگ ظاهر شد و بدون تردید و با ثبات ایستاد که این برای یک ملت بسیار مهم است.
ایشان ذلت برخی ملت‌ها را ناشی از ذلت رهبرانشان دانستند و با تأکید بر اینکه دشمن در مقابل ملت عزتمندی که رهبران آن با افتخار به اسلام و هویتشان احساس عزت می‌کنند، هیچ کاری نمی‌تواند بکند، خاطرنشان کردند: انقلاب اسلامی ایران در حالی وارد چهل سالگی شد که از روز اول همه قدرتهای درجه یک دنیا همچون امریکا، شوروی، ناتو و ارتجاع منطقه متحد شدند تا جمهوری اسلامی را از بین ببرند، اما این انقلاب ماند و رشد کرد.
امام خامنه ای در تبیین این واقیعت امیدبخش و قدرت‌دهنده افزودند: ماندگاری انقلاب ملت ایران نشان داد آنچه امریکا، اروپا و قدرتهای اتمی دنیا می‌خواهند لزوماً شدنی نیست و اگر همه ما و عناصر جبهه مقاومت در منطقه قاطع باشیم، دشمنان هیچ غلطی نمی‌توانند بکنند.
ایشان لازمه پیروزی را ایمان و مجاهدت دانستند و گفتند: پیروزی متعلق به مؤمنِ مجاهد است و وظیفه ما حمایت و دفاع از اسلام و حرکت اسلامی است، بنابراین باید اختلافات را کنار بگذاریم و به افرادی که بر خلاف وحدت حرکت و اقدام می‌کنند اگر وابسته به سیاستهای جهانی و استکباری نیستند، بی‌اعتنایی کنیم.
امام خامنه ای ، وظیفه امت اسلامی در قبال اختلاف‌افکنی‌های ناشی از سیاست‌های استکباری همچون اقدامات سعودی‌ها را مقابله‌ی قاطع خواندند و گفتند: ما آن شیعه‌ای را که لندن، و آن سنّی‌ای را که امریکا و اسرائیل از او حمایت کند قبول نداریم زیرا اسلام با کفر، ظلم و استکبار مخالف است.
ایشان با تأکید بر مشترکات اسلامی افزودند: امیدواریم همه ما آن روزی را ببینیم که شما در قدس نماز جماعت می‌خوانید و آن روز نیز دیر نخواهد بود و به زودی خواهد آمد چه امثال ما باشند یا نباشند.
امام خامنه ای خاطرنشان کردند: چند سال پیش رژیم صهیونیستی می‌گفت ایران را تا ۲۵ سال آینده چنین و چنان می‌کنیم که همان موقع گفتم شما ۲۵ سال دیگر را درک نخواهید کرد.
پیش از سخنان امام خامنه ای ، آقای عبدالستار السید وزیر اوقاف سوریه با ابلاغ سلام آقای بشار اسد رییس جمهوری سوریه به رهبر معظم انقلاب اسلامی و ملت بزرگ ایران گفت: مراتب تقدیر و سپاس ملت سوریه را برای مواضع مقتدرانه جمهوری اسلامی ایران در دفاع از حق و مقابله با تروریسم صهیونیستی – تکفیری اعلام می‌کنیم.
وزیر اوقاف سوریه افزود: جمهوری اسلامی ایران خط مقاومت در برابر زورگویان را از تهران تا دمشق و لبنان امتداد داده است و این وظیفه مهمی را برای ما بوجود آورده است تا به عنوان ید واحد برای آزادسازی قدس برنامه‌ریزی کنیم.
وی گفت: ما به وعده الهی برای نصرت مجاهدان و صابران، و به رهبری جنابعالی ایمان و اعتقاد داریم.

برای دریافت فایل تصاویر اینجا کلیک کنید

پايگاه اطلاع رساني هيأت رزمندگان اسلام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *