بیانات امام خامنه ای در دیدار بسیجیان(95/9/3)

خانه / با ولایت / امام خامنه ای / بیانات امام خامنه ای در دیدار بسیجیان(95/9/3)

امام با تشکیل بسیج سرنوشت انقلاب را سپرد به جوانها؛ و هر مجموعه ی جوانی، هر نسلی، وقتی ازجوانی پا میگذارد به میانسالی، در واقع این امانت را تحویل میدهد به نسل جوان بعد از خودش و این سلسله تمام نشدنی است.

1-این حبّ و این عشق در پیاده روی اربعین، عشق همراه با بصیرت است؛ می داند، می فهمد و این جاذبه او را میکِشد، این مغناطیس او را میکِشد.
2-از جمله ی شاخه های شُکر پیاده روی اربعین، یکی این است که این کار را برای کسانی که عاشق اینکارند، آسان کنیم که مسئولیّت این به عهده ی مسئولان بخشهای مختلف کشور است. گاهی حوادثی پیش می آید؛ نگذارند این حوادث تکرار شود، پیشگیری کنند.
3-در دنیا سعی میکنند که نگذارند این نورافکن قوی پیاده روی اربعین دیده بشود، لکن نمی توانند، دیده خواهد شد؛ سعی میکنند دیده نشود یا تحریفش کنند، امّاهیچ کدام بجایی نمی رسد؛ وقتی ادامه دادیدحرکت را، ناچار، حقیقت خود را آشکار خواهد کرد.
4-معنای تشکیل بسیج این بود که خدای متعال به امام بزرگوار این تعلیم را داد، این الهام را کرد که سرنوشت انقلاب را بسپرد دست جوانها؛ نه فقط جوانهای آن روز. وقتی جوانها وارد میدان شدند، این امانتی را که دست آنها سپرده شده است، این اعتمادی را که به آنها شده است، دست به دست در طول زمان به یکدیگر منتقل می کنند.
5- امام با تشکیل بسیج سرنوشت انقلاب را سپرد به جوانها؛ و هر مجموعه ی جوانی، هر نسلی، وقتی ازجوانی پا میگذارد به میانسالی، در واقع این امانت را تحویل می دهد به نسل جوان بعد از خودش و این سلسله تمام نشدنی است.
6-اندیشه ی پیران و فکر و تجربه ی آنها آن وقتی به کار می آید که حرکت جوانانه ی جوانان وجود داشته باشد؛ پیشران حرکت انقلاب، جوانها هستند.
7-خدا فرمود: اِنَّ اللهَ مَعَ الَّذینَ اتَّقَوا وَ الَّذینَ هُم مُحسِنُون ؛ کسانی که تقوا پیشه کنند و نیکو عمل بکنند،خدا با اینها است.اگر من و شما تقوا داشته باشیم خدا با ما است این معیّت – – » إِنَّ اللهَ مَعَ الَّذینَ اتَّقَوا « اینکه خدا میگوید الهی و با ما بودنِ خدا، معنایش این است که میتوان دو نفر آدم تنهایِ دست خالی را فرستاد به جنگ یک فرعون.
8-بسیج احتیاج دارد به مجموعه های اندیشه ورز، به هدایت عمومی.

9-ما هیئتهای اندیشه ورز در بسیج لازم داریم. در دو نقطه: یکی در رأس، یکی در لایه ها. لایه های گوناگون بسیج فراوان است. از جنگ سخت که احتیاج دارد به هیئت اندیشه ورز برای ترسیم و تعیین حدود اینکار… تا جنگ نرم … و تا سازندگی که بسیج یک جاهایی مشغول سازندگی است.
10-هیئت اندیشه ورز در بالاترین سطوح بسیج که برای کلّ مجموعه ی بسیج بنشینند خط نگاری کنند،راهبردنگاری کنند، لازم داریم.
11-هیئتهای رصدگر در بسیج لازم است… چون بسیج یک موجود متحرّک است، یک مجموعه ی زنده، پویا،مشغول رویش و مشغول پیش روندگی است، باید رصد کرد که متوقّف نشود؛ باید رصد کرد که راه را خطانرود، اشتباه نرود؛ باید رصد کرد که مورد آسیب قرار نگیرد، مریض نشود، ویروس های گوناگون در آننفوذ نکنند.
12- هیئتهای رصدگر در بسیج لازم است… دستگاه رصدگر آن دستگاه خردمند و عاقلی است که مثل صفحه ی مغناطیسی و برقی که انسان جلویش گذاشته و دارد واقعیّت بیرون را مشاهده میکند، می بیند که چه اتّفاقی می افتد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *