بیانات امام خامنه ای در دیدار مردم اصفهان(95/8/26)

خانه / با ولایت / امام خامنه ای / بیانات امام خامنه ای در دیدار مردم اصفهان(95/8/26)

من آنچه نیازِ امروز میدانم، ایستادگی بر اصول انقلاب در درجه ی اوّل است. اصول انقلاب هم همانچیزهایی است که در وصیّت نامه و بیانات امام وجود دارد؛ اینها پایه ها و ستونهای انقلاب است

1-این حرکت عظیم میلیونی بین نجف و کربلا را، بین نجف و امام حسین را مشاهده میکنید؟ این شور وشوق را می بینید؟ این حرکت آن وقتی که لازم باشد با خطر همراه بشود ، باز هم این شور و شوق در ملّت ما، در مردم ما، در جوانهای ما وجود دارد؛ این را باید نگه داشت، این آن چیزی است که ضامن بقای این کشور است.

2-دشمنان بیکار نمی نشینند، نقشه می کشند؛ هنر این است که نقشه و توطئه ی دشمن را، نقطه ای را که آماج حمله ی دشمن است، بشناسیم و برای مواجهه و مقابله ی با او، برای خنثی کردن کار دشمن، طرح، انگیزه وفکر داشته باشیم.

3-من آنچه نیازِ امروز میدانم، ایستادگی بر اصول انقلاب در درجه ی اوّل است. اصول انقلاب هم همان چیزهایی است که در وصیّت نامه و بیانات امام وجود دارد؛ اینها پایه ها و ستونهای انقلاب است.

4-اگر میخواهیم مشکلات این کشور حل بشود، اگر میخواهیم این کشور عزّت و رفاه پیدا کند، کشوری بشود که از لحاظ پیشرفتهای مادّی و معنوی و اخلاقی و فرهنگی الگو بشود، باید راه انقلاب را ادامه بدهیم؛ انقلاب، راه علاج منحصر این کشور بود و هست و در آینده هم خواهد بود.

5-اقتصاد مقاومتی، یعنی اقتصادی که از درون می جوشد و احتیاج ما را به دیگران کم میکند و استحکام کشور را در مقابل تکانه های خارجی افزایش می دهد؛ این معنای اقتصاد مقاومتی است.

6-از جمله ی چیزهایی که امروز لازم است، بصیرت سیاسی است؛ بصیرت سیاسی! ببینید؛ وقتی بصیرت باشد، انسان میتواند محیط پیرامون خود و محیط های دور و نزدیک را بشناسد؛ بصیرت یعنی این.

7-بصیرت این است که شما بدانید با چه کسی طرفید، بدانید که او درباره ی شما چه فکری دارد، بدانید که اگر چشم خودتان را بستید و فکر نکردید، ضربه خواهید خورد. توقّع ما ازنخبگان سیاسی و غیرسیاسی کشور این است که این بصیرت را داشته باشند. مردم خوشبختانه این بصیرت را دارند.

8-استحکام داخلیِ نظام، اساس کار است؛ هم استحکام سیاسی، هم استحکام اقتصادی، هم استحکام فرهنگی، و هم بالاتر از همه استحکام روحی و روانی افراد، بخصوص نخبگان و بخصوص مسئولان ارشدکشور. این استحکام اگر وجود داشته باشد، هیچ خطری کشور را تهدید نمی کند.

9-جوانهای عزیز ما بایستی این رویِشِ مبارکِ روحیّه ی انقلابی را ادامه بدهند. بحثها و جنجالها وحاشیه سازی ها و پرداختن به چیزهای کوچک و جزئی و مانند اینها مسئله ی کشور نیست؛ مسئله ی کشور، روحیّه ی انقلابی و جهت گیری انقلابی است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *