بیانات امام خامنه ای در مراسم دانش‌آموختگی دانشجویان دانشگاه‌های افسری ارتش +تصاویر

خانه / با ولایت / امام خامنه ای / بیانات امام خامنه ای در مراسم دانش‌آموختگی دانشجویان دانشگاه‌های افسری ارتش +تصاویر

مراسم مشترک دانش‌آموختگی، تحلیف و اعطای سردوشی دانشجویان دانشگاه‌های افسری ارتش، صبح امروز (چهارشنبه) با حضور حضرت امام خامنه‌ای فرمانده معظّم کل قوا در دانشگاه افسری امام علی (علیه‌السّلام)برگزار شد.

امام خامنه ای در ابتدای ورود به میدان، در محل یادمان شهدا حضور یافتند و با قرائت فاتحه، یاد شهیدان مجاهد را گرامی داشتند.
فرمانده کل قوا سپس از یگانهای حاضر در میدان سان دیدند.
ایشان همچنین جانبازان سرافراز حاضر در میدان را مورد تفقّد قرار دادند.

در این مراسم امام خامنه ای فرمانده کل قوا در سخنانی، مهم‌ترین وظیفه و مسئولیّت نیروهای مسلّح را تأمین امنیّت کشور خواندند و با تأکید بر اینکه پیشرفت در عرصه‌های مختلف از جمله علمی و صنعتی و اقتصادی منوط به وجود امنیّت است، گفتند: امنیّت بستری برای رشد همه‌ی عناصر قدرت و پیشرفت است زیرا در فضای ناامنی، آرمانهای بزرگ و درخشان از ذهنها فراموش میشوند.

امام خامنه ای با اشاره به اینکه در شرایط کنونی مهم‌ترین مسئله‌ی کشور، موضوع اقتصاد و معیشت مردم است، افزودند: بنای اقتصاد کشور نیز باید یک بنیان امنی باشد.

ایشان بنیان اقتصادی کشور را به‌دلیل وابسته بودن به درآمد نفت، ناامن خواندند و تأکید کردند: وابستگی اقتصاد به نفت، یک مشکل تاریخی و بجامانده از دوران قبل از انقلاب است و همین موضوع موجب شده است که ما در دورانهای مختلف در زمینه‌ی فروش نفت و درآمد حاصل از آن، دغدغه داشته باشیم.

امام خامنه ای با تأکید بر اینکه تا وقتی اقتصاد کشور از نفت فاصله نگیرد، بنیان صحیح و امنی به‌وجود نخواهد آمد، خاطرنشان کردند: بیان این موضوع اقتصادی در این محیط نظامی، برای نشان دادن اهمّیّت امنیّت در همه‌ی بخشها است.

امام خامنه ای همه‌ی مردم بویژه جوانان را به دانستن قدر امنیّتِ موجود و عزّت و آرامش و سربلندی کشور که به برکت نظام جمهوری اسلامی به‌وجود آمده، توصیه کردند و گفتند: روزگاری، ایرانِ عزیز با گذشته‌ی تاریخی و درخشان خود و با استعدادهای بی‌پایان، زیر پای مستشاران آمریکایی و صهیونیستی و انگلیسی بود و به‌دست حاکمان وابسته و ضعیف و پَست، تحقیر میشد امّا اسلام، این کشور را نجات داد و جمهوری اسلامی، ایران را عزیز و مقتدر کرد.

ایشان با اشاره به ناراحتی و عصبانیّت قدرتهای استکباری از اقتدار منطقه‌ای ایران، افزودند: دشمنان نظام اسلامی عناصر اقتدار ملّی کشور را عامل مزاحم خود میدانند و با آنها مقابله میکنند و بر همین اساس با افزایش اقتدار جمهوری اسلامی در میان ملّتها، در منطقه و فراتر از منطقه مخالفند زیرا این اقتدار، عمق راهبردی نظام اسلامی است.

امام خامنه ای ، مخالفت قدرتهای استکباری با توان دفاعی کشور را نیز در همین چارچوب ارزیابی و تأکید کردند: راه مقابله با این مخالفتها این است که برخلاف خواسته‌ی آنها، بر عناصر اقتدار ملّی، تکیه و ایستادگی کنیم.

امام خامنه ای در همین خصوص گفتند: همان‌طور که قبلاً بارها اعلام کرده‌ایم و باز هم اعلام میکنیم، امکانات و قدرت دفاعی کشور قابل مذاکره و چانه‌زنی نیست و درخصوص ابزارهای دفاعی کشور و هر آنچه اقتدار ملّی را تأمین یا پشتیبانی میکند، هیچ‌گونه چانه‌زنی و معامله‌ای با دشمن نداریم و راه اقتدار را با قوّت به پیش خواهیم برد.

امام خامنه ای خطاب به جوانان گفتند: این کشور متعلّق به شما است و باید همان‌گونه که جوانانِ دیروز به وظیفه‌ی خود عمل کردند، شما نیز در سایه‌ی اسلام و در چارچوب آرمانهای انقلاب اسلامی، کشور را به اوج عزّت برسانید.

امام خامنه ای همچنین با تشکّر از فرماندهان و اساتید دانشگاه افسری امام علی (علیه‌السّلام)، این دانشگاه را فیضیّه‌ی ارتش خواندند و یاد و خاطره‌ی شهدای ارتش بویژه شهدای دانشگاه افسری امام علی (علیه‌السّلام) را گرامی داشتند.

در این مراسم، امیر سرلشکر موسوی فرمانده کل ارتش ضمن خیر مقدم به امام خامنه ای ، گفت: متعهّد میشویم که ارتش دست از دست سپاه پاسداران درنیاورد تا پایه‌های رژیم سلطه فرو ریزد و عمر رژیم صهیونیستی هرچه زودتر به پایان رسد.
امیر فولادی فرمانده دانشگاه امام علی (علیه‌السّلام) نیز گزارشی از اقدامات و برنامه‌های علمی، فرهنگی، آموزشی و تقویت توان رزمی این دانشگاه بیان کرد.

در این مراسم به چند تن از فرماندهان، اساتید و روحانی نمونه‌ی دانشگاه‌های افسری ارتش و همچنین همسر شهید رستمی از شهدای ارتش، هدایایی اعطا شد و نمایندگان دانش‌آ‌موختگان و دانشجویان نیز، مفتخر به دریافت درجه و سردوشی از دست فرمانده کل قوا شدند.
اجرای سرود و رزمایش میدانی، بخش دیگری از مراسم دانش‌آموختگی دانشگاه امام علی (علیه‌السّلام) بود.
در پایان این مراسم، یگانهای حاضر در میدان ضمن اجرای عملیّات اعتماد به نفس، از مقابل جایگاه رژه رفتند.

منبع:خامنه ای

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *