بیانیه اتحادیه شیعیان سوئد در محکومیت قرآن سوزی در مالمو

بیانیه اتحادیه شیعیان سوئد در محکومیت قرآن سوزی در مالمو

خانه / پیشنهاد ویژه / بیانیه اتحادیه شیعیان سوئد در محکومیت قرآن سوزی در مالمو

به دنبال جسارت و توهین به قرآن مجید از سوی تعدادی از افراط‌گرایان در شهر مالمو در جنوب سوئد، اتحادیه شیعیان سوئد و مرکز اسلامی امام علی علیه السلام بیانیه‌ای مشترک را در محکومیت این حرکت ضد دینی صادر کردند.

بیانیه اتحادیه شیعیان سوئد در محکومیت قرآن سوزی در مالمو

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی هیات رزمندگان اسلام ، به دنبال جسارت و توهین به قرآن مجید از سوی تعدادی از افراط‌گرایان در شهر مالمو در جنوب سوئد، اتحادیه شیعیان سوئد و مرکز اسلامی امام علی علیه السلام بیانیه‌ای مشترک را در محکومیت این حرکت ضد دینی صادر کردند.

بیانیه اتحادیه شیعیان سوئد در محکومیت قرآن سوزی در مالمو
بیانیه اتحادیه شیعیان سوئد در محکومیت قرآن سوزی در مالمو

بیانیه اتحادیه شیعیان سوئد و مرکز اسلامی امام علی علیه السلام استکهلم در واکنش به آتش کشیدن قرآن در شهر مالمو بدین شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

اتحادیه شیعیان سوئد و مرکز اسلامی امام علی علیه السلام به طور مستمر و با دقت جنایت به آتش کشیدن قرآن کریم و توهین به کلام وحی را که چند روز پیش در شهر مالمو در جنوب کشور سوئد رخ داد و همچنین خبرهای مربوط به احتمال تکرار این عمل زشت و محکوم در تاریخ ۱۲ سپتامبر را دنبال می‌‌کنند.

افراط‌گرایان ضمن زیر پا گذاشتن قانون و بدون در نظر گرفتن احساسات یک و نیم میلیارد مسلمان در جهان و مسلمانان سوئد که بخش قابل توجهی از جامعه این کشور را تشکیل می‌دهند، دست به این اقدام زدند.

ما طی تماس‌ها و ملاقات‌های مختلف در روزهای اخیر، انزجار و ناراحتی خود را به اطلاع مسئولان وزارت فرهنگ، اداره حمایت از مراکز دینی، پلیس محلی، پلیس امنیت و وزارت خارجه سوئد به این عمل غیراخلاقی و غیرانسانی، که هدف از آن برانگیختن احساسات مسلمانان در سوئد به صورت خاص و مسلمانان جهان به صورت عام است، رسانده‌ایم.

ما ضمن محکومیت این عمل ناشایست، از هیچ اقدامی در منع تکرار مجدد این اقدام نابخردانه دریغ نخواهیم کرد. همچنین از همه برادران و خواهران درخواست می‌کنیم که با حکمت و خرد با این اقدام مقابله کنند تا هیچ بهانه‌ای به دست بدخواهان داده نشود.

اتحادیه شیعیان و مرکز اسلامی امام علی علیه السلام از هیچ تلاشی برای دفاع از حقوق مسلم مسلمانان و شیعیان اهل بیت علیهم السلام در سوئد فروگذار نخواهند کرد و همواره با توکل به خدای متعال حامی و خدمتگزار جامعه مسلمان این کشور خواهند بود.

منبع: اتحادیه شیعیان سوئد و مرکز اسلامی امام علی علیه السلام استکهلم

پایگاه اطلاع رسانی هیات رزمندگان اسلام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *