بیانیه هیات رزمندگان اسلام به مناسبت ماه مبارک رمضان

بیانیه هیات رزمندگان اسلام به مناسبت ماه مبارک رمضان

خانه / اختصاصی هیأت / بیانیه هیات رزمندگان اسلام به مناسبت ماه مبارک رمضان

حلول ماه مبارک رمضان ماه بهار قرآن ماه عبادتهای عاشقانه و نیایش های عارفانه و بندگی خالصانه بر ملت مومن و انقلابی ایران مبارک باد.

بیانیه هیات رزمندگان اسلام به مناسبت ماه مبارک رمضان

پایگاه اطلاع رسانی هیات رزمندگان اسلام، در آخرین روزهای ماه شعبان و در آستانه ماه مبارک رمضان بیانیه هیات رزمندگان اسلام به مناسبت ماه مبارک رمضان را منتشر می نماید؛ در ادامه شما همراهان همیشگی سایت هیات می توانید متن کامل این بیانیه را مطالعه فرمایید.

بیانیه هیات رزمندگان اسلام به مناسبت ماه مبارک رمضان
بیانیه هیات رزمندگان اسلام به مناسبت ماه مبارک رمضان

بسم الله الرحمن الرحيم

« شَهْرُ رَمَضانَ الَّذی أُنْزِلَ فیهِ الْقُرْآنُ هُدىً لِلنَّاسِ وَ بَیِّناتٍ مِنَ الْهُدى‏ وَ الْفُرْقانِ»

حلول ماه مبارک رمضان ماه بهار قرآن ماه عبادتهای عاشقانه و نیایش های عارفانه و بندگی خالصانه بر ملت مومن و انقلابی ایران مبارک باد. آری مبارک باد و هزاران بار مبارک باد ورود به ماه مهمانی خدا، ماه شبهای قدری که هر شبش از هزارماه برتراست و این ماه، به ماه رحمت، آمرزش و ماه خیر و برکت شهرت دارد.

رمضان ماهی متفاوت با ویژگی های خاص، و دارای جایگاه و عظمتی بی نظیر در عرش الهی است. عظمت این ماه به گونه ای است که پیامبر عظیم الشأن اسلام در وصفش فرمودند:

 « أَیهَا النَّاسُ إِنَّهُ قَدْ أَقْبَلَ إِلَیکمْ شَهْرُ اللَّهِ بِالْبَرَکةِ وَ الرَّحْمَةِ وَ الْمَغْفِرَةِ شَهْرٌ هُوَ عِنْدَ اللَّهِ أَفْضَلُ الشُّهُورِ وَ أَیامُهُ أَفْضَلُ الْأَیامِ وَ لَیالِیهِ أَفْضَلُ اللَّیالِی وَ سَاعَاتُهُ أَفْضَلُ السَّاعَاتِ… »

رسول خدا فرمودند ای مردم ماه خدا با برکت و رحمت و آمرزش به شما روی آورده است، ماهی که نزد خدا بهترین ماه ها روزهایش بهترین روزها، شب هایش بهترین شب ها و اوقاتش بهترین اوقات است.

بزرگان دین و علمای اسلام در طول تاریخ همواره مردم را به استفاده حداکثری از فرصت ماه مبارک رمضان سفارش می کردند. بر همین اساس حضرت امام خمینی رحمت الله علیه با اشاره به این ضرورت که انسان باید در ماه رمضان خودش را اصلاح کند و همه محتاج به تهذیب نفس هستیم می فرمایند: « امیدوارم که ان شاء الله این ماه مبارک رمضان به همه شما مبارک باشد و مبارک بودن به این است که بنا بر این بگذارید که به تکالیف خدا عمل کنید. »

اگر انسان در ماه مبارک رمضان بتواند به تکلیف واقعی خود عمل نماید، به ثمر واقعی روزه داری این ماه یعنی تقوای الهی دست می یابد. رهبر حکیم انقلاب اسلامی حضرت امام خامنه ای مدظله العالی در خصوص ماه رمضان و درس های آن می فرمایند: « یکی از درس های بزرگ ماه مبارک رمضان که در خلال دعا، روزه و تلاوت قرآن در این ماه باید آن را فرا بگیریم، این است که با چشیدن گرسنگی و تشنگی به فکر گرسنگان و محرومان و فقرا بیافتیم. »

با توجه به این درس بزرگ، ماه رمضان سال جاری اهمیتی دو چندان دارد. مسلمانان جهان، امسال در حالی وارد ماه مبارک رمضان می شوند که ویروس منحوس کرونا شرایط خاصی را بر زندگی انسان حاکم کرده است. ملت مومن و انقلابی ایران با توجه به این شرایط از جهاتی ماه رمضان متفاوتی نسبت به قبل خواهد داشت.

مساجد و دیگر مراکز مذهبی که هر سال در ماه رمضان به برکت این ماه همانند ستارگان پرفروغ بود؛ امسال به دلایل رعایت مسائل بهداشتی و رعایت فاصله گذاری اجتماعی برای جلوگیری از شیوع بیماری تعطیل است. هرچند امید آن است که با تهیه پروتکل های بهداشتی از سوی مسئولان مربوطه به زودی شاهد بازگشایی مساجد و مراکز مذهبی بر روی مشتاقان روزه‌دار باشیم، اما این وضعیت هرگز نباید مانعی برای بهره گیری از معنویت این ماه برای مردم باشد. هیات های مذهبی باید با بهره‌گیری از ابزارهای نوین و خصوصاً در فضای مجازی و رسانه ملی همان حال و هوای معنوی رمضان های سابق را پدید آورند.

مردم به صورت خانوادگی هر خانه و کاشانه ای را به مسجد و محل عبادت تبدیل کنند. اما در ماه رمضان سال جاری، مهمترین کارکرد هیات های مذهبی و از جمله هیات های رزمندگان در سراسر کشور به نمایش درآوردن روح حاکم در عبادات این ماه است. تعطیلی ها و خانه نشینی ها به خاطر ویروس کرونا، خانواده های زیادی را از نظر اقتصادی و معیشتی در تنگنا و تحت فشار قرار داده است. بسیار روشن است که توان دولت، به گونه ای نیست که بتواند مشکلات اقتصادی پیش آمده برای آسیب دیدگان از شرایط جدید را مرتفع سازد. به همین خاطر بود که رهبر معظم انقلاب اسلامی، مردم را برای کمک به نیازمندان فراخواندند. معظم له با توجه به شرایط کشور و مشکلات پدید آمده برای بخشی از مردم آبرومند و نیازمندان فرمودند: « ماه رمضان ماه کمک به مستمندان است چه خوب است که یک  رزمایش گسترده ای در کشور به وجود بیاید برای مواسات و همدلی و کمک مومنانه به نیازمندان و فقرا. »

« رزمایش مواسات و جهاد همدلی» در واقع تجلی روح حاکم بر عبادات و دعاهای خاص ماه مبارک رمضان است. مقام معظم رهبری می فرمایند: « در دعای روزهای ماه رمضان میگوییم اَللّهُمَّ اَغْنِ کُلَّ فَقیرٍ اَللّهُمَّ اَشْبِعْ کُلَّ جایِعٍ اَللّهُمَّ اکْسُ کُلَّ عُرْیانٍ… ، این دعا فقط برای خواندن نیست برای این است که همه خود را برای مبارزه با فقر و مجاهدت در راه از بین بردن غبار محرومیت از چهره محرومان و مستضعفان موظف بدانند. »

 مردم مومن و انقلابی ایران که به دنبال انجام تکلیف در ماه رمضان هستند، باید به این نکته توجه داشته باشند که شرکت در  رزمایش مواسات و جهاد همدلی، یک وظیفه همگانی و در واقع تجلی روح عبادات و ثمره روزه‌داری و از نشانه های تقوای الهی است. مقام معظم رهبری در این خصوص می فرمایند: « همه باید خود را موظف به مواسات بدانند. مواسات یعنی هیچ خانواده‌ای از خانواده‌های مسلمان و هم میهن و محروم را، به دردها و محرومیت ها و مشکلات خود تنها نگذاشتن؛ به سراغ آنها رفتن و دست کمک رسانی به سوی آنها دراز کردن. »

هیات های رزمندگان در سراسر کشور در کنار دیگر هیات های مذهبی به همراه پایگاه بسیج مساجد، کانون های فرهنگی و دیگر تشکل های مردم نهاد، در هر محل و منطقه ای، می توانند بسترساز و فراهم کننده زمینه های تحقق رزمایش مواسات در ماه مبارک رمضان باشند. به طور قطع این رزمایش برگ زرین دیگری را به تاریخ پر حماسه ملت ایران در دوران انقلاب اسلامی خواهد افزود.

پایگاه اطلاع رسانی هیات رزمندگان اسلام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *