بیانیه هیأتهای نوجوانان و جوانان عاشو رایی در آستانه ماه محرم

خانه / اختصاصی هیأت / بیانیه هیأتهای نوجوانان و جوانان عاشو رایی در آستانه ماه محرم

بیانیه هیأتهای نوجوانان و جوانان عاشورایی در آستانه ماه محرم در مورد فاجعه نسل کشی و اخراج مسلمانان میانمار

وَما لَكُم لا تُقاتِلونَ في سَبيلِ اللَّهِ وَالمُستَضعَفينَ مِنَ الرِّجالِ وَالنِّساءِ وَالوِلدانِ الَّذينَ يَقولونَ رَبَّنا أَخرِجنا مِن هٰذِهِ القَريَةِ الظّالِمِ أَهلُها وَاجعَل لَنا مِن لَد

وَلِيًّا وَاجعَل لَنا مِن لَدُنكَ نَصيرًا           (نساء: 75)

در آستانۀ ماه جانسوز و مصیبت بار محرم الحرام که دلهای همۀ مؤمنین و آزادگان جهان داغدار ماتم جانسوزِ ذبح عظیم است و حسّ غریب مطالبۀ خون و احقاق حقّ سالار شهیدان، حضرت اباعبدالله الحسین (علیه السلام) بسم الله الرحمن الرحیم

عالمگیر شده است، قلب محزون ولی الله الاعظم، امام زمان (ارواحنا فداه)، شکسته از زخمی عمیق است که بر پیکر امت اسلام، بویژه در بلاد ستمدیده و تحت سیطرۀ کفر و استکبار حهانی، بویژه آمریکا نشسته است.

قوم مظلوم و رنج کشیدۀ روهینگیا در میانمار، بیش از دو دهه محکوم به نفی بلد و ترک خانه و کاشانه خویش است. سوختن هزاران پیکر مُسلم در خانه و سرزمین مادری خویش، هتک ناموس، قتل نفس، شکنجه و آزار کودکان، نوجوانان و زنان مسلمان، فاجعۀ هولناک دیگری است که رنج مصیبتهای یمن، بحرین، عراق، افغانستان، پاکستان، سوریه، لیبی، فلسطین و لبنان را صدچندان کرده است. آنجا که شخصیتهای به ظاهر دینی و راهبان دنیاپرستِ دیوسیرت، مسلمانان را تهدیدی برای سرزمین خویش می دانند و در عین حال برای بیش از 135 اقلیت مذهبی آن کشور حق شهروندی قائلند.

موج جدید حملات وحشیانه دولت ذلیل و سرسپرده بر آمریکا در میانمار، تنها از دوسال پیش تا کنون با صدها هزار آواره و با دهها هزار کشته و زخمی، روی سیاه شدّادها و فرعونها و نمرودهای تاریخ را سفید کرده است. به آتش کشیدن بیش از 2000 خانه و مزرعه و مسجد، گواه بر عمق عداوت و کینۀ شیطان بزرگ، آمریکا نسبت به مسلمانان در جهان است، که برای تحقّقِ «برمۀ بی مسلم» از هیچ جنایتی فروگذار نمی کند.

آمد و شدِ جورج سورسِ یهودی تبارِ امریکایی در میانمار، حاکی از فتنه ای عمیق و برانداز سیاسی است که بازگرداندن کشتی حامل آوارگان مسلمان از ساحل بنگلادش و تایلند و نهایتاً غرق شدن آن توسط عمّال جور، برگ سیاه دیگری بر پروندۀ سراسر پلیدی و فساد استکبار جهانی و حامیان منطقه ای آن است.

درکشوری که تحصیل در دانشگاه برای مسلمانان ممنوع بوده، استخدام در ادارات جرم به حساب آمده، برای ازدواج مجوز رسمی لازم است، و میبایست مزدوجین متعهد شوند تا بیش از دو فرزند نیاورند، داعیه داران روسیاه حقوق بشر کجایند تا از بی عدالتی و تبعیض فاحش دم زنند؟ سرزمینی که در آن به جرم نوسازی مسجد و مدرسه، میبایست تاوان دردناک زندان و شکنجه را متحمل شد، سکوت CNN و BBC و الجزیره و… چه وجهی دارد؟ سفرهای مکرر مسئولین میان رتبۀ ایالات متحده امریکا و هیأتهای اقتصادی دول غربِ صهیونیست برای مصادرۀ امتیازات «کانال مالاکا» ـ که روزانه بیش از 12 میلیون بشکه نفت از خویش عبور می دهد ـ نشان می دهد که این فرصت، فرصتی نیست که بتوان به راحتی از دست داد.

بنیاد جامعه باز ـ این بانیِ براندازی حکومتهای مستقل و آزاد ـ و شورای آتلانتیک ـ طراح حمله امریکا به عراق و افغانستان ـ چرا نباید میزبان بانوی صلح، این بی رحم ترین زن دنیا ـ که موفق به دریافت جایزۀ صلح نوبل شد! ـ باشند؟ و چرا پنتاگون بنا نداشته باشد تا با قتل عام مسلمانان میانمار، این منطقه را صددرصد نظامی کند تا امنیت اقتصادی و سیاسی خویش را تأمین نماید؟ میلیونها دلار کمک مؤسسه «اعطای دموکراسی» به رهبر حزب حاکم در میانمار، آیا جهتی جز پیاده کردن اهداف امریکا در منطقه دارد؟!

اینک جنایات داعش، القاعده و طالبان، در میانمار شکل تازه ای به خود گرفته و می طلبد که به حکم «اَشِدّآءُ عَلَى الکُفّارِ رُحَمآءُ بَینَهُم»، ما مسلمین جهان، به ویژه ما حاملان امانت گرانسنگ رسول اکرم (صلی الله علیه و آله)، یعنی قرآن و عترت، آرام ننشینیم و علاوه بر تلاش در جهت محرومیت زداییِ هرچه تمام تر و پاسخگویی به استمداد این امت مستضعف و مظلوم، با محکومیت همه جانبۀ این جنایات، و تبیین جایگاه حقیقی جبهۀ دشمنی با اسلام و انقلاب اسلامی و به طور کلی، جبهۀ دشمنی با شکل گیری نظام فراگیر توحیدی در عالم؛ به وظیفۀ ذاتیِ خویش، بیش از پیش عمل کنیم.

ما نوجوانان و جوانان عاشورایی، با تأسی به سید و سالار شهیدان، اباعبدالله الحسین (علیه السلام) در کربلا، که قیام خویش را مقابلۀ همه جانبه با ظلم و ستم و تعدّی و فسادِ طاغوتِ زمان و مستکبرین سرسپردۀ احزاب کفرپیشه عنوان نمود، با حضرتش پیمان می بندیم تا تحت رهبری های مقتدرانه و پیامبرگونۀ امام مسلمین، حضرت آیت الله العظمی خامنه ای (ادام الله ظله)، در تمامی عرصه های مجاهده و نثارِ جان در سراسر جهان، از هیچ تلاشی فروگذار نکنیم و راه پرعزّت و شأن قاسم ابن الحسن (علیهماالسلام) را مستدام و با قوّت ادامه دهیم و در این مسیر از توطئه ها و ترفندهای دشمن قسم خوردۀ اسلام و انقلاب غفلت نورزیم و با برپایی محافل و اجتماعات شکوهمند و قانونی، فریاد مظلومیت این قوم ستم کشیده را به گوش جهانیان برسانیم.

إلی الله نشکوا و علیه التکلان

هیأتهای نوجوانان و جوانان عاشورایی رزمندگان سراسر کشور

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *