بیانیه هیات رزمندگان اسلام به مناسبت ایام فاطمیه و دهه بصیرت و اولین سالگرد شهادت سپهبد حاج قاسم سلیمانی

بیانیه هیات رزمندگان اسلام به مناسبت ایام فاطمیه و دهه بصیرت و اولین سالگرد شهادت سپهبد حاج قاسم سلیمانی

خانه / اختصاصی هیأت / بیانیه هیات رزمندگان اسلام به مناسبت ایام فاطمیه و دهه بصیرت و اولین سالگرد شهادت سپهبد حاج قاسم سلیمانی

هیات رزمندگان اسلام به مناسبت ایام فاطمیه و سالروز حماسه نه دی و آغاز هفته بصیرت و همزمان با اولین سالروز شهادت سپهبد حاج قاسم سلیمانی و شهید ابومهدی المهندس بیانیه ای با همین مضمون صادر کرد.

بیانیه هیات رزمندگان اسلام به مناسبت ایام فاطمیه و دهه بصیرت و اولین سالگرد شهادت سپهبد حاج قاسم سلیمانی

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی هیات رزمندگان اسلام، ستاد مرکزی این هیات به مناسبت ایام فاطمیه و سالروز حماسه نه دی و آغاز دهه بصیرت و همزمان با اولین سالروز شهادت سپهبد حاج قاسم سلیمانی و شهید ابومهدی المهندس بیانیه ای مفصل  صادر کرده است که در آن اهل سخن و قلم به تشریح عنصر جهاد و مبارزه با دشمنان و دفاع از ولایت را براساس سیره فاطمی برای مردم فراخواند.

بیانیه هیات رزمندگان اسلام به مناسبت ایام فاطمیه و دهه بصیرت و اولین سالگرد شهادت سپهبد حاج قاسم سلیمانی
بیانیه هیات رزمندگان اسلام به مناسبت ایام فاطمیه و دهه بصیرت و اولین سالگرد شهادت سپهبد حاج قاسم سلیمانی

متن بیانیه هیات رزمندگان اسلام به مناسبت ایام فاطمیه و دهه بصیرت و اولین سالگرد شهادت سپهبد حاج قاسم سلیمانی بدین شرح است:

«السلام علیک ایتها الصدیقه الشهیده»

همزمانی ایام فاطمیه با دهه بصیرت و میثاق امت با ولایت از یک سو و قرار گرفتن اولین سالگرد شهادت سردار دلها و سیدالشهدای جبهه مقاومت حاج قاسم سلیمانی و همچنین چهلمین روز شهادت فخر ایرانیان دانشمند پاسدار سردار دکتر محسن فخری زاده در این ایام از سوی دیگر، فرصت مغتنمی برای پاسداشت و تبیین ارزش های اسلامی حیات بخش، حرکت آفرین و جهت دهنده است.

از این فرصت ها و مناسبت ها، صاحبان تریبون، علما و مداحان، شعرا و اهل ذوق و هنر، بیش از دیگران باید برای تبیین، تبلیغ و ترویج مکتب فاطمی و مکتب حاج قاسم سلیمانی بهره برده و خشنودی حضرت زهرا سلام الله علیها و شهدا را به دست آورند. مردم عزیز ایران اسلامی، در مناسبت‌های مذهبی بیش از هر زمان دیگر ،تشنه دریافت معارف اهل بیت علیهم السلام هستند. بنابراین در ایام فاطمیه و دیگر مناسبت های مقارن، همانند دهه بصیرت و میثاق امت با ولایت، سالگرد شهادت حاج قاسم و چهلم شهادت فخری‌زاده، باید آرمان های مکتب فاطمی و پرورش یافتگان این مکتب را، برای مردم و خصوصاً جوانان تبیین و تشریح نمود.این مهم در شرایط کنونی، بیش از زمان های گذشته ضرورت دارد چرا که دشمنان اسلام و مکتب اهل بیت علیهم السلام ،جنگ ترکیبی هوشمندی را علیه انقلاب اسلامی ،نظام ولایی و ملت ایران، با تمرکز بر جنگ شناختی و جنگ ادراکی به راه انداخته اند.

آمریکای در حال افول، برای جبران شکست های راهبردی خود از جبهه انقلاب اسلامی در طول ۴۲ سال گذشته، اینک تمامی ابزارها و امکان‌های خود را فعال نموده، شاید بتواند به زعم خود با تشدید فشارهای حداکثری، مقاومت بی نظیر ملت ایران را بشکند. این در حالی است که، حقیقت مکتب فاطمی؛ مکتب مقاومت، مکتب جهاد، مکتب دفاع از ولایت تا شهادت است .حاج قاسم سلیمانی از تربیت شدگان برجسته مکتب فاطمی بود و بر همین اساس، با جهاد ۴۰ ساله اش از دوران دفاع مقدس تا جبهه های مقاومت در منطقه راهبردی غرب آسیا، به قهرمان ایرانیان و امت اسلام تبدیل شد و فرهنگ مقاومت، جهاد و شهادت را در این منطقه نهادینه ساخت.

عنصر جهاد و مبارزه با دشمنان خدا و دفاع از ولایت، از عناصر برجسته در زندگی کوتاه ولی با برکت حضرت زهرا سلام الله علیها است.اهل منبر و خطابه، صاحبان رسانه و اهل قلم، باید با استفاده از تمامی فرصت‌ها و امکان ها در شرایط کنونی ، به ویژه با بهره گیری از فرصت فضای مجازی، این دو عنصر و این دو ویژگی را به اقتضای نیازهای روز جامعه اسلامی به صورت کاربردی برای مردم تشریح نمایند.

اگر فاصله ۹ دی }سال88{تا ۱۹ دی }سال56{ به عنوان ((دهه بصیرت و میثاق با ولایت)) نامگذاری شده، بدون تردید باید گفت: حماسه آفرینان این دو پدیده بزرگ و سرنوشت‌ساز در تاریخ انقلاب اسلامی( یعنی قیام ۱۹ دی مردم قم در سال ۱۳۵۶ در دفاع از حضرت امام خمینی ( قدس الله نفسه الزکیه) و مبارزه با طاغوت پهلوی و ارباب آمریکایی‌اش ، و حماسه ملت ایران در ۹ دی ماه سال ۱۳۸۸ در دفاع از حضرت امام خامنه‌ای(مدظله العالی) و خنثی‌سازی فتنه بزرگ آمریکایی- صهیونیستی ۸۸ ) ، همگی از پرورش یافتگان مکتب فاطمی بودند. حاج قاسم، این قهرمان ملت ایران و امت اسلام نیز، به تمام معنا بزرگ شده و تربیت شده در مکتب حضرت فاطمه سلام الله علیها است با اطمینان می توان گفت، اگر مکتب فاطمی که مکتب معنویت و ولایت مداری، مکتب دشمن شناسی، جهاد و مبارزه با دشمن و مقاومت در برابر دشمن می باشد به درستی در جامعه تبیین، تبلیغ و ترویج شود شکست جبهه استکبار با محوریت آمریکا به طور قطع رقم خواهد خورد و تمامی آرمان‌های انقلاب اسلامی تحقق می‌یابد. آن چه در این میان مهم است، شناخت سیاست‌ها، راهبردها ،تاکتیک ها و تکنیک های دشمن و خنثی سازی آنها می باشد.

دشمن اصلی انقلاب اسلامی، دشمن مکتب فاطمی،دشمن اسلام و دشمن ولایت، طاغوت زمان آمریکای جهان خوار است. این دشمن شکست خورده، با حربه‌های سه گانه تهدید، تحریم و تحریف در حال نبرد با ملت ایران و نظام مقدس جمهوری اسلامی است. ایام فاطمیه و دهه بصیرت، بالاترین ظرفیت ها را برای مقابله و شکست جریان تحریف دارد. اهمیت مبارزه و شکست دادن جریان تحریف، به گونه‌ای است که مقام معظم رهبری در این خصوص فرمودند: ((اگر جریان تحریف شکست بخورد، جریان تحریم قطعاً شکست خواهد خورد.))

دشمن به کمک جریان تحریف، با سیاه نمایی و بزرگ نمایی مشکلات، به دنبال ایجاد یاس، بدبینی و ناامیدی در جامعه نسبت به نظام ولایی از یک سو و آدرس غلط دادن به مردم برای ایجاد گشایش در امور به ویژه حل مشکلات اقتصادی کشور از طریق مذاکره با آمریکا از دیگر سو می باشد. به عبارت دقیق‌تر دشمن رو به حیله، خدعه و نیرنگ آورده در سایه تهدید و تحریم، از طریق تحریف به دنبال ایجاد تزلزل در اراده پولادین مردم و شکستن مقاومت ۴۲ ساله ملت ایران در برابر آمریکا است.

در چنین شرایطی که صحنه نبرد میان جبهه انقلاب اسلامی و جبهه استکبار، بیش از هر زمان دیگری پیچیده شده، صاحبان قلم و سخن، باید با نهضت روشنگری و جهاد امید آفرینی، کید و مکر دشمنان و جریان تحریف را خنثی نموده، مقدمات شکست تحریم های ظالمانه را فراهم سازند . هیات رزمندگان اسلام با اتخاذ چنین رویکردی در این مقطع سرنوشت ساز، دیگر هیات های مذهبی و تمامی ارادتمندان مکتب فاطمی را، به در پیش گرفتن چنین رویکردی برای پاسداشت حقیقی ایام فاطمیه اول و دوم فرا می خواند . این رویکرد مهم و درست را، از کلام امیرالمومنین علی سلام الله علیه می توان دریافت که فرمودند : (( ولا یحمل هذا العلم الا اهل البصر و الصبر))

پایگاه اطلاع رسانی هیات رزمندگان اسلام

3 نظرات

  1. عاشق این وبسایت شدم من.عالی هستید شما

  2. عصب و عضله

    وای خیلی خوبه ساییتون

  3. سلام میشه لینک داخل مطلبو چک کنید.برای من مشکل داشت.ممنون

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *