بیانیه هیات رزمندگان اسلام به مناسبت روز قدس

بیانیه هیات رزمندگان اسلام به مناسبت روز قدس

خانه / اختصاصی هیأت / بیانیه هیات رزمندگان اسلام به مناسبت روز قدس

روز قدس ، از جمله یادگاری های گران سنگ حضرت امام خمینی قدس الله نفسه الزکیه است که با گذر زمان ، عظمت و برکاتش نه تنها برای اسلام و مسلمانان ، بلکه برای بشریت و خصوصا مستضعفان جهان بیش از بیش آشکار می شود

بیانیه هیات رزمندگان اسلام به مناسبت روز قدس 

روز قدس ، از جمله یادگاری های گران سنگ حضرت امام خمینی قدس الله نفسه الزکیه است که با گذر زمان ، عظمت و برکاتش نه تنها برای اسلام و مسلمانان ، بلکه برای بشریت و خصوصا مستضعفان جهان بیش از بیش آشکار می شود . گرچه امام راحل  و عظیم الشان در ابتدا ، آخرین جمعه ماه مبارک رمضان را به عنوان ((روز قدس)) ، و با هدف اعلام همبستگی بین المللی مسلمامان در حمایت از حقوق قانونی مردم مسلمان و به ویژه فلسطینی ها اعلام نمود ، لکن در ادامه تصریح فرمودند : ((روز قدس یک روز جهانی است . روزی نیست که فقط اختصاص به قدس داشته باشد . روز مقابله مستضعفین با مستکبرین است . روز مقابله ملت هایی است که در زیر فشار ظلم آمریکا و غیر امریکا بودند ، در مقابل ابر قدرتهاست . روزی است که باید مستضعفین مجهز بشوند در مقابل مستکبرین ، و دماغ مستکبرین را به خاک بمالند)) .

 

آری با تامل در منظومه فکری امام خمینی (ره) می توان دریافت که ((روز قدس)) تجلی یک سیاست راهبردی برای ایجاد تغییر در مسیر تاریخ بشر است . هدف روز قدس پایان بخشی به دوران حاکمیت طاغوت ها ، مستکبرین و ظالمان و ستمگران از یک سو ، و تحقق حاکمیت اسلام با قدرت یابی مسلمانان و مستضعفان عالم از دیگر سو است . این هدف راهبردی حاصل نمی شود مگر زمانی که مسلمانان و مستضعفان به خود آمده ، بیدار شوند و با یکدیگر متحد گردند . با چنین دید عمیق و راهبردی حضرت امام (ره) ، روز قدس را بنیان نهاده و فرمودند : (( روز قدس یک روز اسلامی است و یک بسیج عمومی اسلامی بود ، و من امیدوارم که این امر مقدمه باشد از برای یک ((حزب مستضعفین)) در تمام دنیا.)) با گذشت چهل سال از زمان اعلام ((روزقدس)) اینک نشانه های همبستگی مستضعفین در جغرافیای جهان دیده می شود . اینک قدرت های شیطانی در جغرافیای عالم ، با چالش بیداری مستضعفین مواجه شده اند و این همان امر مهمی بود که حضرت روح الله در پی آن بود . و اما در منطقه راهبردی غرب آسیا و موضوع فلسطین ، ((روز جهانی قدس)) به اهدافش که نابودی غده سرطانی رژیم صهیونیستی می باشد بیش از هر زمان دیگر نزدیک شده است . اینک جبهه مقاومت قدرتمند در منطقه یک واقعیت است و هم اکنون قرار گرفتن رژیم جعلی صهیونیستی در تنگناهای استراتژیکی و حرکت در مسیر نابودی و فرو پاشی یک واقعیت است. اکنون تبدیل شعار صهیونیست ها مبنی بر تشکیل ((حکومت صهیون)) از ((نیل تا فرات)) ، به شعار فلسطینی ها مبنی بر رهایی و آزادی سرزمین فلسطین از (( بحر تا نهر ))  (( نه یک وجب کمتر)) یک واقعیت است . آثار و برکات روز قدس را باید در پدیدآیی جبهه قدرتمند مقاومت در منطقه دید. جبهه ای که معادله قدرت را با محوریت جمهوری اسلامی و رهبری ولایت فقیه، به نفع مستضعفین و به ضرر مستکبرین تغییر داده است. امروز سنگهای در دست فلسطینی ها برای دفاع از خود و مبارزه با صهیونیست های کودک کش، به موشک ها تبدیل شده است. دوران تجاوز و اشغالگری صهیونیست ها به مانند گذشته دیگر امکان تکرار ندارد. مقاومت قدرت پاسخگویی پیداکرده و عظمت این قدرت در آخرین جنگ صهیونیست ها علیه غزه قهرمان، خودنمایی کرد و در کمتر از 48 ساعت ارتش صهیونیستی را وادار به عقب نشینی  و تسلیم نمود. اکنون آمریکایی ها، برخی از دولت های اروپایی و کشورهای عربی در منطقه مانند سعودی، امارات و بحرین، به کمک صهیونیست ها آمده و با توطئه ی «معامله قرن» قصد رهایی رژیم اشغالگر قدس از ورطه نابودی را دارند، اما ایمان داریم که با عنایات الهی، روندهای موجود تغییر نکرده و طبق پیش بینی خلف صالح امام راحل، رژیم صهیونیستی 25 سال آینده را نخواهد دید. در چنین شرایط حساس و زمانه ای که آمریکایی ها و متحدانشان با همه توان به مقابله با انقلاب اسلامی، جبهه مقاومت و ملت ایران روی آورده اند، برگزاری هرچه با شکوه تر مراسم راهپیمایی روز جهانی قدس، باطل السحر بسیاری از توطئه ها خواهد بود. هیات های رزمندگان اسلام در سراسر کشور، ضمن حضور پرشور در مراسم روز قدس ، از همه مردم عزیز ایران اسلامی برای شرکت در راهپیمایی این روز دعوت به عمل می آورند.

 

پایگاه اطلاع رسانی هیات رزمندگان اسلام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *