بیانیه هیات رزمندگان اسلام به مناسبت فاجعه منا

خانه / مطالب و رویدادها / ستاد مرکزی / بیانیه هیات رزمندگان اسلام به مناسبت فاجعه منا

بسم الله الرحمن الرحیم

تاریخ سی سال گذشته نشان می دهد که حادثه اخیر منا اولین و آخرین فاجعه انسانی نیست که در سرزمین وحی اتفاق می افتد. در طی سالیان گذشته مراسم رمی جمرات هیچ موقع بدون تلفات انسانی نبوده است و حکام بی کفایت آل سعود نتوانسته اند از تجربیات سالهای گذشته برای اصلاح امور بهره جویند شاهدان عینی بر این عقیده اند که وقوع حادثه منا در بی تدبیری و بی مسئولیتی ریشه دارد اما پس از وقوع نیز سهل انگاری، بی تعهدی و فقدان روحیه ی بشر دوستانه در مسئولین اجرایی به نحوی بارز بود که اکثر جان باختگان از فرط تشنگی و به دلیل عدم امداد رسانی به موقع  جان باخته اند .داغ از دست رفتن عزیزان در این حادثه یک مسئله و پاسخگو نبودن مجریان مراسم حج و بی تفاوتی و هذیان گویی آنان درد مضاعفی است که مسلمانان و اعضای خانواده های داغدار را بیش از پیش رنج می دهد. هیات رزمندگان اسلام ضمن عرض تسلیت این فاجعه ی بزرگ به پیشگاه حضرت ولیعصر (عجل الله تعالی فرجه الشریف)، مقام معظم رهبری و خانواده های داغدار جان باختگان موارد ذیل را به استحضار ملت بزرگ و مقاوم ایران و مسئولین نظام جمهوری اسلامی  و فرهیختگان جهان می رساند:

  • بی کفایتی و ضعف مدیریت در برگزاری این مراسم و بی تفاوتی نسبت به جان مسلمانان مسئله ای نیست که بتوان به سادگی از آن گذشت. حرمین شریفین مراکز بین المللی جهان اسلام هستند و این اشتباه تاریخی که سرنوشت اداره آنها به سلیقه یک خانواده ی
    بی دین و بی کفایت گره خورده است اشتباهی بوده است که باید دولت ها و خصوصا سازمان کنفرانس اسلامی برای آن چاره اندیشی نمایند و اداره این دو مرکز مقدس را ذیل این سازمان و به شورایی متشکل از کشورهای اسلامی بسپارند.
  • پاسخگو نبودن دولت سعودی و عدم مسئولیت پذیری و عذرخواهی از ملت های مسلمان خود نشانگر عدم درک این مسئولیت توسط این خانواده است لذا بجا است دولت جمهوری اسلامی ایران با اتخاذ دیپلماسی فعال و از موضع اقتدار(که شایسته ملت نجیب ایران است )از همه ی ظرفیت های حقوقی، سیاسی و بین المللی برای پاسخ خواهی در این زمینه اقدام نمایند و برخوردی در شان ملت ایران از خود نشان دهند.
  • دولت سعودی موظف است هر چه زودتر اجازه بررسی و تفحص را به مسئولین ایرانی اعطا و پیکر جان باختگان را تحویل مردم ایران داده و به وظیفه ی قانونی خود در احترام و اعزاز حجاج و بیماران عمل نماید.
  • نظام جمهوری اسلامی ایران و ملت مقاوم و مقتدر آن هرگز نخواهند پذیرفت که مفتی و مفتی زادگان وهابی به زائران ایرانی و سایر ملت های مسلمان بی حرمتی نموده و شان و منزلت آنان را لگد مال نمایند. بنابراین از تمامی دستگاههای فرهنگی، نظامی و سیاسی کشور می خواهیم نسب به هرگونه موذی گری و کارشکنی آل سعود واکنش شایسته از خود نشان دهند و اجازه ندهند آل سعود با پشتوانه و پشت گرمی استکبار جهانی در حادثه حج نیز مانند کشتار مردم یمن عمل نماید.
  • بدون تردید کشتار حجاج بیت الله در منا و خصوصا زائران ایرانی شکست آل سعود در یمن و سوریه را جبران نخواهد کرد و داغ حلاوت و حسرت شکست ملت های آزاده بر دل آنان خواهد ماند و حادثه منا به عریانی سیرت آنان خواهد انجامید.
  • از دولت و قوه قضائیه می خواهیم در رایزنی با سازمان کنفرانس اسلامی و دیگر کشورهای اسلامی نسبت به تشکیل کمیته حقیقت یاب اقدام و نتایج واقعی این فاجعه ی تکان دهنده را به اطلاع همه ی ملت ها و دولت های اسلامی برسانند.
  • جای تعجب نیست که سران کشورهای مدعی حقوق بشر به ویژه رئیس جمهور آمریکا که تاکنون از دولت سعودی در کشتار مردم بی دفاع یمن و دخالت در امور سوریه و منطقه دفاع می کرده از کنار این فاجعه ی بزرگ که منجر به جان باختن بیش از پنج هزار نفر از مسلمانان دنیا شد به آرامی گذشتند و انگار آنها بشر نیستند و حقوقی ندارند.

  والسلام علیکم و رحمه الله و برکاته

هیات رزمندگان اسلام – 9 مهر 1394

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *