بیانیه هیات رزمندگان اسلام در پی سفر رئیس جمهور به عراق و چند پیشنهاد

بیانیه هیات رزمندگان اسلام در پی سفر رئیس جمهور به عراق و چند پیشنهاد

خانه / اختصاصی هیأت / بیانیه هیات رزمندگان اسلام در پی سفر رئیس جمهور به عراق و چند پیشنهاد

هیات رزمندگان اسلام در پی سفر رئیس جمهور کشورمان به عراق بیانیه ای صادر کرد

بیانیه هیات رزمندگان اسلام در پی سفر رئیس جمهور به عراق و چند پیشنهاد

بیانیه هیات رزمندگان اسلام در پی سفر رئیس جمهور به عراق و چند پیشنهاد

بسم الله الرحمن الرحيم

سفر رياست جمهوري اسلامي ايران به عراق اگرچه دير انجام مي‌شود، اما در شرايط فعلي منطقه‌اي و سياسي – اقتصادي مي‌تواند فصل جديدي را در انسجام منطقه‌اي به ارمغان آورد. اين سفر زماني انجام مي‌شود كه رئيس‌جمهور ابرقدرت امريكا به‌رغم هزينه 7 تريليون دلاري در منطقه، وقتي مي‌خواهد وارد عراق شود به صورت شبانه، مخفيانه، سرزده با هواپيماي بدون روشنايي و در يك فرودگاه متروكه مي‌نشيند. اما رئيس‌جمهور اسلامي ايران با سفري كه از دو ماه قبل اعلام شده، روز و به دعوت رسمي در فرودگاه بغداد مي‌نشيند. اين تفاوت مؤيد قدرت و نفوذ منطقه‌اي نظام جمهوري اسلامي است كه موجب عصبانيت سردمداران نظام سلطه شده است. بدون ترديد اين سفر مي‌تواند در شرايط كنوني مشت محكمي بر دهان سردمداران غرب باشد كه همه تلاش خود را براي تحريم همه‌جانبه ملت ايران به كار گرفته‌اند. هيئت رزمندگان اسلام از رئيس‌جمهور محترم توقع دارد مسائل مهم ذيل را نيز در بسته مأموريتي و مذاكراتي خود لحاظ نمايد تا كمكي به حل مشكلات فرهنگي- اقتصادي ايران و عراق گردد.

1- تهاتر با همسايگان از اساسي‌ترين محورهاي سند اقتصاد مقاومتي ابلاغي از سوي مقام معظم رهبري است. تهاتر با همسايگان مي‌تواند تحريم نفتي و ارزي را بي‌خاصيت نمايد و هزينه‌هاي صادرات و واردات را به حداقل برساند. تقويت بازارچه‌هاي مرزي دو كشور مي‌تواند زمينه تحقق اين مهم را فراهم آورد.

2- ايجاد زمينه براي افزايش رضايت عمومي زوار ايراني در سفرهاي زيارتي و خصوصاً سفر اربعين و حذف یا رایگان شدن ویزا مي‌تواند پيوندهاي عاطفي دو ملت  را محكم‌تر نمايد.

3- ارتباط حوزه‌هاي علمي ايران و عراق خصوصاً قم و نجف و استفاده از نقاط قوت همديگر و تبادل طلبه و همكاري‌هاي محتوايي مي‌تواند به ارتقاي سطوح علمي و فقهي هر دو حوزه منجر شود و پيوندهاي اعتقادي دو ملت را نيز عميق‌تر نمايد.

4- كشور عراق به دليل 40 سال جنگ و درگيري در برخي از زيرساخت‌ها دچار مشكل شده است لذا مي‌توان با تقويت بعد گردشگري و توريست درماني از ظرفيت‌هاي موجود در ايران به ملت عراق بهره رساند.

5- تسهيل رابطه تجاري و گره‌گشايي از مشكلات و بروكراسي موجود مي‌تواند صادرات را رونق بخشد و در شرايط موجود كه دشمنان كمر به تضعيف نظام اسلامي بسته‌اند سطح تجاري دو كشور ارتقا يابد. ايجاد مزيت‌هاي نسبي، بازنگري در تعرفه‌ها و روان‌سازي عمليات تجاري مي‌تواند در اين زمينه كمك‌كننده باشد.

6- مستندسازي دفاع جانانه ملت عراق خصوصاً بسيج مردمي آن در مقابل داعش و اربابان آن توسط مستندسازان باتجربه ايران مي‌تواند آيندگان را نسبت به اين پديده شوم و پيشگيري از تكرار آن رهنمون نمايد و ارتباطات فرهنگي و سينمايي دو كشور را نيز ارتقا دهد.

در پايان همانند شهيد مظلوم دكتر بهشتي به امريكا مي‌گوييم از اين سفر و دستاوردهاي آن و ناكامي‌هاي خود در عراق عصباني باش و از اين عصبانيت بمير. اما بدان رابطه ايران و عراق مبتني بر عرف و حقوق بين‌الملل و تجارت و داد و ستد مادي نيست كه محوريت اين رابطه پيوندي اعتقادي است كه اباعبدالله(علیه السلام) در رأس اين پيوند قرار دارد. اين تعامل و برادري با هيچ سياست و خباثتي از هم گسسته نمي‌شود.

والسلام

هيئت رزمندگان اسلام

پایگاه اطلاع رسانی هیات رزمندگان اسلام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *