بیانیه گام دوم انقلاب زن را یکی از ارکان تمدن‌سازی دانسته است

خانه / پیشنهاد ویژه / بیانیه گام دوم انقلاب زن را یکی از ارکان تمدن‌سازی دانسته است

خانم دکتر برقعی با بیان اینکه بانوان تراز انقلاب و تمدن‌ساز انقلابی از سبک زندگی حضرت زهرا علیهاالسلام الگو بگیرند، گفت: تأکید ما بر طلبه تمدن ساز است، به جهت اینکه هم به عنوان انسان و هم به عنوان بانوی طلبه، رسالت‌های خاصی دارد.

بیانیه گام دوم انقلاب زن را یکی از ارکان تمدن‌سازی دانسته است

هیاتسرکار خانم سیده زهره برقعی مدیر جامعة الزهرا سلام‌الله‌علیها در نشست توجیهی طلاب جدیدالورود مدرسه علمیه مؤمنات که همزمان با آغاز نیمسال دوم تحصیلی ۱۴۰۱-۱۴۰۰ به صورت مجازی برگزار شد، ضمن تبریک ایام ماه رجب و سفارش به بهره مندی از این ماه، اظهار داشت: مؤلفه‌های مؤثر در سبک زندگی حضرت زهرا علیهاالسلام تجمیع نقش‌های دخترانه، مادرانه و همسرداری، ولایت‌مداری، توجه به علم، خدامحوری، عبودیت و غیره است و انتظار می‌رود بانوی تراز انقلاب و تمدن‌ساز انقلابی اینگونه باشد.

مدیر جامعة الزهرا سلام‌الله‌علیها در ادامه با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب مدظله‌العالی، گفت: رهبر فرزانه انقلاب حفظه‌الله مهمترین نقش زن در خانه را تربیت انسان و جامعه می‌داند، همچنین نقش‌آفرینی بانوان در حوزه سیاسی و اجتماعی را مورد توجه قرار می‌دهد، چنانچه خداوند در آیه ۷۱ سوره توبه مردان و زنان را در کنار هم و با هم در انجام وظایف دینی و اجتماعی سهیم می‌داند.

بیانیه گام دوم انقلاب زن را یکی از ارکان تمدن‌سازی دانسته است

دکتر برقعی افزود: رهبر معظم انقلاب مدظله العالی در بیانیه گام دوم انقلاب، زن را یکی از ارکان تمدن‌سازی دانسته است که دو نقش مستقیم و غیرمستقیم در این زمینه دارند؛ یعنی یا به صورت مستقیم با خودسازی و یا به طور غیرمستقیم با الگوگیری از نقش مادرانه و تربیت انسان تمدن ساز است.

وی بر لزوم تربیت بانوان طلبه تمدن ساز تأکید کرد و بیان داشت: تأکید ما بر طلبه تمدن ساز است، به جهت اینکه هم به عنوان انسان و هم به عنوان بانوی طلبه، رسالت‌های خاصی دارد.

مدیر جامعة الزهرا سلام‌الله‌علیها در پایان اظهار داشت: باید دقت داشت جمع بین کسب علم و معرفت در زندگی و نقش مادری و همسری، برنامه‌ریزی دقیق و منظم می‌طلبد که باید مسئولان هم برنامه‌ریزی این مسیر را آماده‌سازی کنند.

منبع: خبرگزاری حوزه

پایگاه اطلاع رسانی هیات رزمندگان اسلام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *