بیستمین نشست هم اندیشی سخنرانان مرتبط با هیأت رزمندگان برگزار شد

خانه / اختصاصی هیأت / بیستمین نشست هم اندیشی سخنرانان مرتبط با هیأت رزمندگان برگزار شد

بیستمین نشست سخنرانان مرتبط با هیات رزمندگان اسلام صبح پنجشنبه (۹۷/۵/۲۵) باحضور جمعی از سخنرانان مطرح کشوری در جوار مضجع نورانی کریمه ی اهل بیت حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها برگزار گردید.

بیستمین نشست هم اندیشی سخنرانان مرتبط با هیأت رزمندگان برگزار شد

بیستمین نشست سخنرانان مرتبط با هیات رزمندگان اسلام صبح پنجشنبه (۹۷/۵/۲۵) باحضور جمعی از سخنرانان مطرح کشوری در جوار مضجع نورانی کریمه ی اهل بیت حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها برگزار گردید.

در این نشست ابتدا حجت الاسلام جعفری بحث کار آمدی نظام را مطرح کردند و تصریح نمودند که در این چهل سال گذشته اگر کار آمدی نظام خوب مطرح بشود موجب مقولیت نظام و همچنین کم اثر شدن تلاش های دشمن میشود و همچنین اثبات و اتقان نظام دینی را در پی دارد و تاکید کردند که دستاوردهای نظام برای مردم خوب تبیین بشود

 در نقطه مقابل دشمن تلاش میکند ناکار آمدی را تبلیغ کند چرا که نا کار آمدی موجب عدم مقبولیت و اثبات و اتقان نظام دینی  می شود و موجب چالش های  روانی برای مردم می شود .

حجت الاسلام مرتضوی نیا موضوع نگاهی به نهضت حسینی در پرتو تدبر در قرآن کریم را مطرح کردند که بطور خلاصه فرمایش ایشان در این رابطه بود که در قرآن دو جریان حق و باطل وجود دارد که این دو جریان دائما با هم درگیر  هستند که در محرم می توان این دو جریان را تبیین کرد.

 حجت الاسلام وافی در مبحث فن رثا را بیان نمودند و بیان کردند مقاتل به جند بخش تقسیم می شوند:

 1) مقاتل روایی که  فقط جریان کربلا را بیان کرده اند مثل کتاب آقای نظری منفرد

 2)مقاتل تحلیلی مثل مقتل ثارالله حاج اقای اندلیب همدانی

 3)مقتل ذوقی مثل کتاب خصائص الحسینیه آیت الله شوشتری

4)مقاتل ادبی که بیشتر احساسات مربوط به سیدالشهدا از احساسات برین هستند یعنی حتی عقل و تفکر رو جهت می دهد که از جنس کرامت و اعجاز هستند که این نقل قولی بود از کتاب علامه محمد تقی جعفری

در ادامه نشست حجت الاسلام والمسلمین مهدی طائب بیان کردند: حال و هوای امروز کشورمان همانند جنگ صفین است که آغازی مسرت بخش دارد، اما باید با شناسایی منافقان اجازه ندهیم پایانی غم انگیز داشته باشد؛ بر این اساس ما امروز نیازمند نیروهای بابصیرت هستیم که زود خسته نشوند و همانند مالک اشتر گوش به فرمان ولی امر خود باشند.

رییس قرارگاه عمار با اشاره به این که ایران محور و کانون اصلی محور مقاومت است، عنوان کرد: امروزمحور مقاومت بسیار قوی شده و نیروهای رژیم صهیونیستی به شدت از آن ها می هراسند، بر این اساس کشور ما باید این محور را با استقامت حفظ کند تا به زودی شاهد نابودی رژیم غاصب صهیونیسیتی باشیم.

همچنین حجت الاسلام والمسلمین ماندگاری  با اشاره به این که دو مانع عامل توقف انقلاب است، گفت: یکی از این موانع رضایت از وضع موجود و دیگری ناامیدی از وضع مطلوب است.رییس مؤسسه روایت سیره شهدا به تبیین سه راهکار برای امیدواری مردم و مسؤولان نسبت به آینده کشور پرداخت و نخستین آن ها را اینگونه توصیف کرد: آن امتی باید ناامید شود که راه چاره ای نداشته باشد، نه امت اسلامی که راه چاره اش عمل به دستورات اسلام است؛ اگر به دستورات دین عمل کنیم همه مشکلات حل خواهد شد؛ امت اسلامی راه چاره دارد و آن نیز اسلام، قرآن کریم، اهل بیت علیهم السلام و ولایت است، بر این اساس ما باید در مسیر دین حرکت کنیم.

حجت الاسلام ماندگاری دومین راه امیددهی به مردم و مسؤولان را نهادینه سازی فرهنگ توکل به خداوند و توسل به معصومان علیهم السلام معرفی کرد و عنوان داشت: امروزه باید باور کنیم که حامی جمهوری اسلامی ایران خداوند است و بدانیم که او هرگز این کشور اسلامی را تنها نخواهد گذاشت.

رییس مؤسسه روایت سیره شهدا سومین عامل تبدیل ناامیدی به امیدواری را اعتقاد راسخ به دولت ظهور دانست و گفت: اگر بتوانیم مردم را با این گونه عوامل امیدوار کنیم در عین نارضایتی به سوی اصلاح حرکت می کنند، اما در غیر این صورت نارضایتی و ناامیدی منجر به اغتشاش خواهد شد.

در پایان این همایش  سردار نجات سخنران  سیاسی این نشست با بیان این که امروزه دشمنان اعتراف می کنند که ایران علی رغم تحریم ها حرکتی رو به رشد دارد، گفت: برآمد غربی ها از جمهوری اسلامی  این است که ایران در این سال های تحریم نه تنها ضعیف نشده، بلکه قدرتمندتر نیز شده است.

سردار نجات راه حل مشکلات اقتصادی را بر اساس رهنمودهای رهبری، تنظیم بازار ارز و هدایت نقدینگی به سمت تولید دانست و گفت: قوای سه گانه باید رویکرد جهادی و فعالانه داشته باشند.

پایگاه اطلاع رسانی هیات رزمندگان اسلام

گزارش تصویری این نشست را اینجا مشاهده نمایید

سخنرانی حجت الاسلام ماندگاری در بیستمین نشست هم اندیشی سخنرانان مرتبط با هیات رزمندگان اسلام

سخنرانی حجت الاسلام طائب در بیستمین نشست هم اندیشی سخنرانان مرتبط با هیات رزمندگان اسلام

سخنرانی حجت الاسلام وافی در بیستمین نشست هم اندیشی سخنرانان مرتبط با هیات رزمندگان اسلام

سخنرانی حجت الاسلام جعفری در بیستمین نشست هم اندیشی سخنرانان مرتبط با هیات رزمندگان اسلام

سخنرانی حجت الاسلام مرتضوی در بیستمین نشست هم اندیشی سخنرانان مرتبط با هیات رزمندگان اسلام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *