تارکان نماز نزد خدا ملعون هستند

خانه / مطالب و رویدادها / تارکان نماز نزد خدا ملعون هستند

حجت‌الاسلام حسین مومنی استاد حوزه ‌علمیه، در مراسم سوگواری شهادت حضرت زهرا سلام الله علیها، گفت: احادیث و روایات اهل بیت علیه السلام همچون قرآن کریم برای همه زمانها و انسان‌ها از گذشته تا آینده تازگی دارد.

وی با بیان اینکه نماز یکی از دغدغههای حضرت زهرا سلام الله علیها است که در خطبه فدکیه نیز به آن اشاره شده، عنوان کرد: نماز سبب آرامش فردی و اجتماعی افراد می‌شود و عاملی برای فائق آمدن بر سختی‌ها و دشواری‌ها است.

حجت‌الاسلام مومنی با بیان اینکه انسان باید برای آینده برنامه ریزی داشته باشد اما نباید نگران آینده باشد، عنوان کرد: غافلان از دین آینده نگر نیستند به همین دلیل نسبت به آینده دچار اضطراب و نگرانی می‌شوند.

استاد حوزه علمیه اظهار داشت: پیامبر اسلام  صلی الله علیه و آله و سلم نسبت به نماز علاقه بسیار فراوانی داشتند و در این زمینه می‌فرمودند: انسان گرسنه و تشنه با خوردن غذا و آب سیر می‌شود اما من هرچه نماز می‌خوانم سیر نشده و رغبتم به آن روز به روز افزون‌تر می‌شود.

وی در پایان خاطر نشان کرد: این شبهه که اگر شخصی چهل روز نماز نخواند و بعد از آن ایم شروع به نماز خواندن کند نماز برای او دلنشین می‌شود یک تفکر شیطانی است چرا که نماز مرز بندگی و کفر است و تارکان آن نزد خدا ملعون هستند.

منبع : شبستان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *