تاریخ در برابر تاسوعای حسینی سرتعظیم فرود آورد

خانه / مطالب و رویدادها / تاریخ در برابر تاسوعای حسینی سرتعظیم فرود آورد

عمار حکیم: عاشورا روایتی است که پایانی ندارد/تاریخ در برابر تاسوعای حسینی سرتعظیم فرود آورد

hakim

رئیس مجلس اعلای اسلامی عراق با بیان اینکه “عاشورا روایتی است که هرگز پایان نمی پذیرد” اعلام کرد: منطق امام حسین(ع) منطق فدا کردن و قربانی شدن است نه منطقه سلطه و منافع گروهی.

عمار حکیم گفت: از همه کشورهای منطقه می خواهم که از درس های گذشته و کنونی استفاده کنند زیرا اگر آتش برافروخته شود همه را در بر می گیرد.

وی افزود: منطقه ما از سال ها قبل مشتعل شده است و هم اکنون زمان اطفای حریق و توقف جنگ به نمایندگی فرا رسیده است.

رئیس مجلس اعلای اسلامی عراق تاکید کرد: کشورهای منطقه باید به ندای عقل گوش فرا دهند و منطق منافع مشترک را مورد توجه قرار دهند.این درگیری ها سالهای دیگر به طول می انجامد و ملت های منطقه بهای این درگیری ها را می پردازند.

حکیم در ادامه گفت: ما در جریان شهید محراب به ائتلاف ملی به عنوان چارچوب سیاسی جمعی مشترک پایبند هستیم و اگر بخواهیم که دولت قوی داشته باشیم باید ائتلاف ملی را قوی کنیم.هم اینکه زمان آن فرا رسیده است که جریان ها سیاسی به پختگی برسند و با وقایع به شکل واقعی برخورد کنند. همه روحیه تعامل جمعی داشته باشند ما از همه حمایت می کنیم.عراق با طرح و برنامه بر داعش غلبه می کند.

رئیس مجلس اعلای اسلامی عراق با بیان اینکه “عاشورا روایتی است که هرگز پایان نمی پذیرد” اعلام کرد: منطق امام حسین(ع) منطق فدا کردن و قربانی شدن است نه منطقه سلطه و منافع گروهی. وی افزود: تاریخ در برابر تاسوعای حسینی سر خم می‌کند و فردا پرچم حق در آسمان انسانیت برافراشته می شود.

عمار حکیم با تاکید بر اینکه “وزیران امنیتی به اصلاح وزارتخانه های متبوع خود بپردازند” تصریح کرد: اگر خون شهدا نبود طاعون سیاه تروریسم بر ما مستولی می‌شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *