تامین جهیزیه | موسسه خیریه سیدالکریم علیه السلام

تامین جهیزیه | موسسه خیریه سیدالکریم علیه السلام

خانه / مطالب و رویدادها / تامین جهیزیه | موسسه خیریه سیدالکریم علیه السلام

تهیه جهیزیه | موسسه خیریه سیدالکریم علیه السلام

اقداماتی که در واحد جهیزیه موسسه خیریه سیدالکریم (علیه السلام) صورت می گیرد به طور خلاصه به شرح ذیل می باشد:
ابتدا نوعروسان بی سرپرست و واجدالشرایط از سوی موسسه خیریه معرفی شده ، سپس شرایط مالی و صحت و سقم نیازمندی این دسته از افراد به صورت حضوری مورد بررسی قرار می گیرد و پس از تایید عدم توانایی خانواده ها در تامین جهیزیه دخترشان ، اقدام لازم به شرح ذیل صورت می پذیرد.

 

به طور کلی جهیزیه نوعروسان به دو شکل تهیه می گردد:
۱- گلریزان : در این روش ، در محلی که کسی نوعروسان را نمی شناسد و همچنین با حفظ آبرو و احترام نوعروس گرامی و خانواده ایشان هر یک از خیرین حاضر در مکان گلریزان بطور داوطلبانه یک یا چند تکه از اثاثیه جهیزیه را تقبل می کنند. همچنین ممکن است در یک گلریزان چند نوعروس حضور داشته باشند و لوازم جهیزیه ایشان با هم از سوی خیرین تکمیل گردد.
لازم به ذکر است موارد هماهنگی مکان گلریزان با عزیزان خیری که منزلشان را برای انجام این امر خیر در اختیار واحد جهیزیه قرار می دهند ، از مدتی قبل و با پیگیری های لازم صورت می گیرد . همچنین اطلاع رسانی به سایر خیرین عزیز برای حضور در مجلس به روش های مختلف انجام می شود.

۲-مذاکره با خیرین: در این روش، بصورت حضوری یا تلفنی با خیرین گرانقدر ارتباط برقرار می شود و پس از مطلع کردن این افراد و توضیحات لازم از وضع زندگی خانواده نوعروسان و اهداف این امر نیک ، فرد خیر مبلغی را به صورت داوطلبانه و نقدی برای کمک هزینه خرید جهیزیه واریز می نماید.
در مرحله دیگر ، با هماهنگی هایی صورت گرفته با کارخانجات و تولید کنندگان لوازم و اثاثیه منزل ، کالاهای مورد نیاز با تخفیف مناسب تهیه شده و اقلام بدون واسطه و با هزینه حداقلی از تولید کننده تهیه می شود.

در هر صورت پس ازتهیه و خرید لوازم جهیزیه ، ابتدا هر یک از لوازم را از محل هایی که خریداری شده در مکانی که از قبل برای انبار موقت لوازم جهیزیه تدارک دیده شده جمع آوری می کنیم تا پس از تکمیل شدن اقلام جهیزیه ، تمامی اقلام به شکلی مناسب که حفظ شان و آبروی نوعروس عزیز و خانواده ایشان صورت گیرد، به محل زندگیشان ارسال می گردد.

پایگاه اطلاع رسانی هیات رزمندگان اسلام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *