تاکید حجت الاسلام پناهیان بر وحدت در ایام فاطمیه؛ با لعن عده‌ای خاص، راه به جایی نمی‌بریم

خانه / علما وسخنرانان / تاکید حجت الاسلام پناهیان بر وحدت در ایام فاطمیه؛ با لعن عده‌ای خاص، راه به جایی نمی‌بریم

وحدت معقوله است که دشمن به دنبال از بین بردن آن است و امروز دشمن به دنبال پررنگ کردن اختلافات میان شیعه و سنی است که این امر باعث می‌شود تا وظیفه ما از هرزمانی سخت‌تر شود

حجت‌الاسلام علیرضا پناهیان، استاد حوزه و دانشگاه ، پیرامون عزاداری های دهه فاطمیه اظهار داشت: این ساده‌انگاری است اگر فکر کنیم تنها دشمنان و مشکلات حضرت فاطمه سلام الله علیها فقط چند نفر محدود بودند و بخواهیم در دهه فاطمه با ذکر مصیبت به آن‌ها بپردازیم.

وی تایید کرد کل مردم مدینه، فرهنگ و فکر پایین مردم آن زمان، مهاجرین و انصاری که حضرت فاطمه را تنها گذاشتند را مقصرین اصلی در به شهادت رسیدن حضرت فاطمه سلام الله علیها خواند و گفت: چنانچه به قاتله فاطمیه نگاه کنیم درمیابیم که حضرت فاطمه سلام الله علیها کل مردم مدینه را مورد محاکمه قرارداد.

حجت‌الاسلام پناهیان تصریح کرد: امروز از هرزمانی بیشتر به بصیرت و بصیرت افزایی نیاز داریم و جامعه‌ای که بصیرت داشته باشند خودشان را به‌سرعت می‌رسانند و درصحنه‌های حساس ولی خود را تنها نمی‌گذارند.

این استاد حوزه و دانشگاه با تأکید بر اینکه هم‌اکنون زمان تقیه است، افزود: مداحان و ذاکران اهل‌بیت علیهم السلام باید مراقب باشند و وحدت را در مراسم فاطمیه حفظ کنند زیرا با لعن یک عده خاص که کاری از پیش نمی‌رود.

وی خاطرنشان کرد: وحدت معقوله است که دشمن به دنبال از بین بردن آن است و امروز دشمن به دنبال پررنگ کردن اختلافات میان شیعه و سنی است که این امر باعث می‌شود تا وظیفه ما از هرزمانی سخت‌تر شود.

حجت‌الاسلام پناهیان در پایان یادآور شد: مداحان و شاعران آیینی ما باید بیشتر به فرهنگ فاطمی و دلایل قیام حضرت فاطمه سلام الله علیها بپردازند و این کار باعث می‌شود تا فاطمیه عمیق‌تر برگزار شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *