تبیین و بررسی بحث وحدت – حجة الاسلام و المسلمین نظافت

خانه / آموزش / تبیین و بررسی بحث وحدت – حجة الاسلام و المسلمین نظافت

بسم الله الرحمن الرحیم

محمدجواد+نظافت+یزدی

  • اهمیت بحث وحدت :

در بحث وحدت چالش آنقدر بزرگ شده که موجب ریزش نیروهای انقلابی شده است و وسیله ای برای تضعیف رهبری هم شده است . گرچه مخاطبین ما افرادی هستند که علاقه مند به رهبری هستند عمدتا در هیئت رزمندگان ولی از آنجا که گاهی نگاه ها عمیق نیست و افراد سطحی هستند این باعث شده آرام آرام نیروها ریزش پیدا کنند . یکی از مصادیق تهاجم فرهنگی این موضوع وحدت است فقط فساد آنچنانی نیست بلکه شبهات فکری هم جزو مصادیق تهاجم است

  • تثبیت نیروهای خودی مقدم است بر جذب دیگران :

در هر هجومی اول تثبیت است . جنگ هم همین جوری بود دیگر ، تا نزدیک اهواز آمدند بعد خاکریز زدند دشمن را نگه دارند بعد پیشروی کنند

خدمت مقام معظم رهبری بودیم در همین مشهد . در صف دست بوسی بودیم . یکی از دوستانی که ما می گوییم با طیف خاکستری کار می کنند من معرفی کردم گفتم ایشان دارند آنها را جذب می کنند آقا بعد از اینکه تشویق کردند . ایشان فرمودند خوب است اما اول بچه های خودمان را نگه داریم .

الآن بزرگترین رسالت این است که ما ریزش پیدا نکنیم همین ها را نگه داریم همین هایی که قرار است پای کار انقلاب باشند اینها عمیق باشند اینها  مواضع رهبری را مستنداتش را بدانند . نتواند دشمن برای آنها شبهه ایجاد کند .

این آسیب را ما در مشهد و اصفهان زیاد داریم. این اطلاعات گسترش پیدا می کند بسیاری از افراد گرفتار طیف سید صادق شیرازی هستند .

در دو موضوع هیئتی ها را ضد رهبری بار می آورند یک وحدت و دو قمه. و هیئتی ها از این  جهت آسیب پذیر هستند .

  • محکمات این بحث :

 در هر موضوعی اول بایستی از محکمات آن موضوع بگوییم . هر موضوعی محکماتی دارد متشابهاتی دارد .باید اول محکمات را بگوییم .

الف) شکی نیست هرکس حقی را می داند باید از آن دفاع کند و باید آن را منتشر کند .

ما کوتاه نمی آییم از عقاید حقه تشیع و آن را ترویج خواهیم کرد

آنچه مورد اختلاف است این است که چگونه عقاید حقه تشیع را نشر بدهیم و چگونه از آن دفاع بکنیم .

یکی از اشکالات ما این است که گویا در جامعه  تقسیم کار شده عده ای شده اند مدافع وحدت و عده ای مدافع ولایت

در حالی که ما باید دغدغه عقاید حقه شیعه را داشته باشیم و یاد بدهیم چگونه این عقاید را باید مطرح کنیم که آسیبی ایجاد نکند . اصل این بحث که ما بایستی دفاع کنیم جزو محکمات است .

ب) یکی دیگر این که اسلام برائت دارد کذب من ادعی محبتنا  و لم یتبرأ من عدونا

روایات فراوانی در این جهت هست . این را باید بدانند از زبان انقلابی ها که ما تأکید می کنیم بر برائت اما در کیفیت برائت اختلاف داریم با کسانی که انقلابی نیستند .

ج) نکته سوم از محکمات این است که اسلام لعن دارد . ما زیارت عاشورا می خوانیم .لعن امری است قرآنی و نمی شود آن را انکار کرد و  ندیده گرفت .در کیفیتش اختلاف داریم با کسانی که به ظرایف و لطایف دقت ندارند .

4- مدخل های ورود به بحث وحدت

1)تأسی به سیره پیامبر و ائمه معصومین سیره امیرالمؤمنین را مطرح کنیم در لابلای آن وحدت را هم می گوییم

همیشه موضوع را نباید مستقیم رفت سراغش به ویژه اگر طرف حساسیت دارد .می شود در ضمن ، مباحث را مطرح کرد .

مباحث وقتی در ضمن مطرح می شود نفوذش بیشتر است کسانی هم که حساس اند با ذهنیت می خواهند گوش دهند راحت تر می پذیرند تا اینکه مثلا از اول منبر تا آخر بحث وحدت باشد یا مثلا بحث جمعیت باشد . اگر لابلای بحث باشد بهتر است .

در سیره امیرالمؤمنین داریم که حضرت از طرح مسائل تنش زا پرهیز می کردند . دفاع کردند از حق خودشان از امامت از ولایت مفصل ، ولی نوع صحبت جوری بوده که تنش کمتر ایجاد کند

نمونه اول :

در نامه 45 نهج البلاغه داریم وقتی که فرمود من از دنیای شما هیچ چیز ذخیره نکردم یک وجب زمین هم ندارم از خودشان گفتند از ساده زیستی شدیدشان گفتند . بعد فرمودند بلی،  آره ما فدکی داشتیم ، کانت فی ایدینا فدک من کل ما اظلتها السماء فشحت علیها نفوس قوم یک عده ای بخل ورزیدند حاضر نشدند اینجا دست ما باشد یک عده ای هم سخاوتمندانه از آن گذشتند .

و نعم الحکم الله اشاره گذرا .

نمونه دوم :

یا در خطبه 162 داریم   لبعض اصحابه و قد سأله کسی از حضرت سؤال کرد : کیف دفعکم قومکم عن هذا المقام چگونه شد شما را از این جایگاه دفع کردند شما با این سابقه و انتم احق به

فرمود : یا اخا بنی اسد انک لقلق الوزین تو یک آدم بی قراری هستی .وزین کمربندی است  که دور پالان شتر می بندند که تکان نخورد سفت شود . قلق هم یعنی مضطرب

تو آدم بی قراری هستی ترسل فی غیر … بیجا حرف می زنی بیجا سؤال می کنی

لک بعد زمامة … رابطه خویشاوندی با ما داری . می گویند زینب همسر پیامبر از قبیله بنی اسد بوده .رابطه سببی . تو به خاطر این نکته و حق سؤال که داری بدان و حضرت همین را مطرح فرمودند خیلی خلاصه که  از قضیه خلافت اینها بخل ورزیدند … و خدا هم حکم خوبی هست.

بعد حضرت فرمود : هلم الخطب فی ابن ابی سفیان

بیا در مورد معاویه صحبت کنیم الآن ما با معاویه دعوا داریم تو رفتی در گذشته . مشکل این بچه ها هم این است .

  • بیان تاریخ برای غافل شدن از استکبار

استکبار هم می خواهد ما تاریخ را نبش قبر کند که از الآن غافل شویم و الا دانستن تاریخ که خوب است . اگر ما تاریخ را جوری مطرح کنیم که دعوا نکنیم با یکدیگر زندگی مسالمت آمیزمان به هم نخورد با اهل سنت ، دشمن اصلی را فراموش نکنیم لازم است خیلی خوب است .

2) مدخل دیگر بحث خیرخواهی برای امت اسلامی است . نصح .

انسان مؤمن نصحش محدود نیست دیدش محدود نیست . سینه اش فراخ است کل مصالح عالیه اسلام و مسلمین را می بیند . امیرالمؤمنین منششان این بوده .

نمونه اول :

در خطبه 146 داریم عمر وقتی می خواست به ایران حمله کند .اینها را بچه ها اطلاعات ندارند .  سؤال کرد من هم بروم خط مقدم فرمود نه تو نرو ، تو  میله سنگ آسیای خلافتی . تو بری دشمن روحیه می گیرد و می گوید هذا اصل العرب . مفصل است این خطبه نگاه کنید .

اهل سنت می خواهند این را به نفع خودشان مصادره کنند

ولی این فضیلت امیرالمؤمنین است که تفکیک می کند بین اهم و مهم .به خاطر مصالح عالیه اسلام چون مصلحت کلی را در نظر می گیرد

حضرت دارند مشورت می دهند به شخصی که ما معتقدیم به او ظلم کرده است نه به شخص امیرالمؤمنین به ولایت ظلم کرده و امیرالمؤمنین به خاطر اصل اسلام سکوت کرده اند حالا عقده ای رفتار نمی کند و مشاوره می دهد مشاوره مخلصانه .

نمونه دوم :

در خطبه 164 داریم که حضرت وقتی شورشی شده بود که منجر شد به کشته شدن عثمان لما جمع الناس الیه …آمدند پیش حضرت و شکایت کردند از عثمان . حضرت آمدند پیش عثمان

ان الناس ورائی مردم پشت سر من اند مرا سفیر قرار دادند

و الله ما ادری ما اقول لک من نمی دانم چه باید به تو بگویم

ما اعرف شیئا تجهله چیزی که تو ندانی من نمی دانم

انک لتعلم ما نعلم ما سبقناک الی شئ…

خیرخواهی می کنند حضرت مفصل برای عثمان بعد می فرمایند تو را به خدا قسم می دهم که تو اولین خلیفه کشته شده نباشی . بعد می فرماید این تا قیامت ادامه پیدا می کند .

3) مدخل دیگر وحدت و عقلانیت .

در بچه مذهبی ها بعد احساسی قوی تر از بعد عقلانی است

هیئت خوبی اش این است که  بین معرفت و احساس می آمیزد. اشک ، اشک احساسات ما را نشان می دهد . سخنران هم عقل را تقویت می کند

از وقتی پای منبرها کمتر می نشینند ما دچار مشکل شدیم

عقل یعنی چه؟ برای عقل مصادیقی گفته اند ، یکی اهم و مهم کردن است . روایت خیلی قشنگ است از امام صادق علیه السلام :

لیس العاقل من یعرف الخیر من الشر بل العاقل من یعرف خیر الشرین عاقل کسی نیست که خوبی را از بدی بشناسد عاقل کسی است که بین دو تا شر بفهمد کدام خوب است .

این در خطبه شقشقیه آمده که امیرالمؤمنین فرمود وقتی ابوبکر لباس خلافت را پوشید من فکر کردم آیا حمله کنم با دست بریده ، او اصبر علی تخیة عمیاء ، تخیه یعنی ظلمت در این ظلمت متراکم . نور را می زنند کنار جامعه تاریک می شود .

فرأیت ان الصبر علی هاتا احجی دیدم عاقلانه تر این است که صبر کنم صبر بهتر است .

دعوا بکنیم با سنی ها خوب است؟ داعش بر ما مسلط شود خوب است ؟ ما چند میلیونیم آنها چند میلیون اند ؟

ما داشتیم پیش می رفتیم . دو چیز شیطان از آنها خیلی وارد می شود که نقطه ضعف است ، یکی بی صبری است

بعضی ها بی صبری کردند . ما داشتیم پیش می رفتیم شیعه روز به روز محبوب تر بود ولی بعضی ها عقلانی رفتار نکردند کار را خراب کردند .

4) بحث بعدی بحث ادب است .

به ما گفته اند چگونه رفتار کنیم .در بحث آداب معاشرت فصلی باید باز کنیم که

با مخالف چگونه باید رفتار کنیم . مخالف کسی است که عقیده شیعه را قبول ندارد سنی است یا مسیحی است یا انقلابی نیست . باید چگونه رفتار کنیم ؟

در قرآن داریم که و لاتسبوا الذین یدعون من دون الله فیسبوا الله عدوا بغیر علم

ذیل این آیه روایات مفصلی داریم که آقا سب نکنید مقدسات مخالفان را مقدسات مشرکان را که آنها هم الله را سب می کنند .

روایت داریم که امام صادق فرمود : شما تا حالا دیدید مشرکی الله را سب کند ؟ مشرکین الله را قبول دارند و لئن سألتهم … کسی الله را سب نمیکند . ما اهل البیت را سب می کنند . نحن اسماء الحسنی

در تفسیر صافی در ذیل این آیه روایات متعددی آمده که خودتان می بینید .

کسی گفت  : نری فی المسجد رجلا یعلن بسب اعدائکم علنا سب می کند و یسبهم . فقال ما له لعنه الله امام صادق فرمود تعرض لنا . ما را در معرض قرار می دهد که به ما هجوم بیاورند . بعد آیه را خواندند که

قال الله و لاتسبوا الذین یدعون من دون الله

5) دفاع از تمام حق بدون اینکه باطل سوء استفاده کند

نکته بعد اینکه ما در برخورد با اهل سنت باید یاد بگیریم درست است که می خواهیم از حق دفاع کنیم ولی نباید جوری دفاع کنیم که حق دیگری لطمه بخورد یا باطل سوء استفاده کند .

ما از مجموعه حق باید دفاع کنیم . نمی شود تفکیک کرد بین این قسمت اسلام و قسمت دیگر . هنر این است که جمع کنیم بین همه چیز

حق نداریم جوری حرف بزنیم که کفار سوء استفاده کنند

در نهج البلاغه داریم که : من شکی حاجة الی مؤمن فقد شکا الی الله و من شکی حاجة الی کافر  فقد شکی من الله اگر کسی با رادیو بی بی سی مصاحبه کند . حساس بودند که آقا کلیت دنیای اسلام را هم نگاه کن تو نباید جوری رفتار کنی که آنها خوششان بیاید سوء استفاده کنند .

حکمت 317 در نهج البلاغه خیلی می شود رویش مانور داد.

یک یهودی به امیرالمؤمنین می گوید ما دفتنم نبیکم حتی اختلفتم فیه شما هنوز پیامبرتان را دفن نکرده بودید در موردش اختلاف کردید .

حضرت درد دل نکردند با او . نگفتند تقصیر من نبود تقصیر ابوبکر بود . آنها اینجوری کردند . به تعبیر من حضرت گفت به تو چه فضول .

فرمود انما اختلفنا عنه لا فیه ما در اصل پیامبری اش که اختلاف نکردیم اختلاف ما نسبت به اختلافات شما امر فرعی بود شما چی  لکنکم ما جفت ارجلکم من البحر هنوز پایتان خشک نشده بود قلتم لنبیکم اجعل لنا الها کما لهم آلهة بنی اسرائیل رد می شدند رسیدند به قوم بت پرست . گفتند چه خدای خوبی دارند موسی تو هم برای ما خدایی درست کن . حضرت موسی گفت انکم قوم تجهلون .

جواب دندان شکن به یهودی دادند که فضولی نکن .جوری باید از مذهب تشیع دفاع کنیم که آنها سوءاستفاده نکنند .

6) بحث عایشه یک موضوع دیگر است.

 متأسفانه کتاب نوشتند . در خطبه 156 داریم .

اما فلانة فادرکها رأی النساء فکر زنانه به او رسید و ظغن غلا فی صدرها کینه ای که از من داشت مثل دیگی که بالا پایین می رود در دلش بالا پایین رفت

اگر دعوتش می کردند که همین رفتاری که با من کرد با دیگران کند قبول نمی کرد .طلحه کشته شده زبیر کشته شده حضرت پیروز میدان است با عایشه چه می کند ؟

فرمود : و لها بعد حرمتها الاولی والحساب علی الله حرمت روز اول که همسر پیامبر بوده حرمتش باقی است .

7) مدخل بعدی بحث اعتدال است

بالاخره جوان اند دیگر

اعتدال شاخه های گوناگونی دارد . اعتدال ابعاد مختلفی دارد . یکی اینکه در برخورد با اهل بیت نباید افراط کرد و نباید تفریط کرد

امیرالمؤمنین فرمود :هلک فی رجلان محب غال و مبغض قال .

قصم ظهری اثنان عالم متهتک و جاهل متنسک ریشه افراط و تفریط جهل است

لاتری الجاهل الا مفرطا او مفرطا لابلای بحث اعتدال می شود این گریز را هم بزنیم که در برخورد با اهل سنت افراط داریم تفریط داریم . افراط این است که بعضی بگویند چه فرقی می کند ؟

خیلی فرق می کند عقاید حقه اثنی عشری با عقیده او فرق می کند . او مسلمان است مؤمن نیست از نظر ما

فرق است بین اسلام و ایمان . روایاتی هم که اشاره دارد آنها کافر اند کفر ایمانی است نه کفر اسلام . کفر ایمان دارد کفر به ولایت دارد  نه کفر اسلام. من باید با او رفتار مسلمان بکنم .

8) مدخل بعد نشر معارف اهل بیت

اگر بچه ها این دغدغه را داشته باشند که ما می خواهیم شیعه را گسترش دهیم . چجوری نشر دهیم راهش چیست؟

کسی که علنا لعن می کند سب می کند دارد نشر می دهد یا کسی که ادب را رعایت می کند  اخلاق را رعایت می کند مثل اهل بیت رفتار می کند . محبت آمیز رفتار می کند او نشر می دهد ؟

با یک واسطه شنیدم که آقای دانشمند اصفهانی زنگ زدند به مولوی عبدالحمید و گفتند که ما اشتباه کردیم اگر در منبرمان علنی لعن کردیم به نمازگزارانتان بگویید ما عذرخواهی می کنیم . او گفت ما ممنونیم از شما .در جریان جنگ سی وسه روزه که بچه شیعه ها در خط مقدم مبارزه با اسرائیل بودند جوان های ما گرایش پیدا کردند به شیعه و ما مانده بودیم چه کار کنیم تا نوارهای شما به دست ما رسید . این آبی روی آتش بود . بحث شیعه است حقیقت است .

امام رضا علیه السلام فرمودند : رحم الله امرءا احیا امرنا خدا رحمت کند کسی که امر ما اهل بیت را زنده کند . ما غریبیم در دنیا معارف ما غریب است .

سؤال شد : کیف یحیی امرکم ؟

فرمود : یاد بگیرند علوم ما را و یعلمها الناس ناس یعنی همین سنی ها که با ما آشنا نیستند . بعد فرمود :

لو علموا محاسن کلامنا لاتبعونا

دوستی دارم که با صحیفه سجادیه انس دارد . می گوید در مکه داشتم با یک فرهیخته مصری صحبت می کردم . گفت این چیست ؟ گفتم صحیفه سجادیه ،  دعاهای امام سجاد . تا گرفت می گفت چنان شیفته شده بود . خوب وقتی لعن می کنیم نمی آیند اینها را بخوانند به نفع آنها دارند رفتار می کنند

الآن ما باید ثابت کنیم چه کسی خائن است چه کسی خادم است لذا متعصبین اهل سنت این را فهمیده اند که این وحدت به ضرر آنهاست .

آقایی داشتیم امام جمعه فهرج آقای طاهری یک وقت ایشان را هم باید دعوت کنند .

طلبه جوان خوش فکر . می رفت در خانه اهل سنت . خیلی موفق داشت می شد . گروه عبدالمالک ریگی ایشان را ربودند . خودش داستانش را تعریف کرد .

شش ماه در پاکستان اسیر بود . می گفت اینها هرروز صبح مرا کتک می زدند .

برای اینکه انرژی بگیرند نوار مولوی شان را پخش می کردند که احساسی و عاطفی صحبت می کرد و ادله متعدد می آورد که شیعیان کافرند . من گوش می دادم که لابلایش می گوید که اینها خلفای شما را لعن می کنند بعد نوار می گذاشت نوار دانشمند اصفهانی را . چه جور ضجه می زنند و گریه می کنند و احساساتی می شوند . یک دلیل دیگرش این بود که می گفت اینها ائمه شان را می پرستند نوار دیگر می گذاشت که بچه مداح های ما می گفتند ما فاطمه پرستیم . به عنوان سند می آورد .

9) مدخل دیگر در دام شیطان نیفتادن

توضیح دهیم که شیطان چگونه کار می کند

قرآن هفت هشت نقشه برای شیطان مطرح کرده . خصوصی به خدا گفته خدا حرف هایش را لو داده . و طرح عملیلاتی دشمن اگر لو برود مقابله با آن آسان است .

یکی از شگردهای شیطان این  است .

انما یرید الشیطان ان یوقع بینکم العداوة و البغضاء کار شیطان این است

آیه سوره انعام : قل هو القادر علی ان یبعث علیکم عذابا من  … او یلبسکم شیعا

خدا می تواند عذاب بفرستد از آسمان یا زمین یا شما را به جان هم بیندازد .

تفرقه عذاب است تفرقه کمر امت اسلامی را می شکند بعد بگوییم شیطان دو نوع است شیطان جن داریم شیطان انس داریم . امریکا  و اسرائیل مظهر شیطان انس اند . اینها شگردشان چیست ؟

10) دعا برای مرزداران در خلافت یزید

در صحیفه دعایی داریم برای مرزداران دعا کردند .

حاکم اسلامی یزید بوده حاکم باطل بوده .

امام برای سربازان یزید دارد دعا می کند چرا ؟ چون سربازان یزید دارند از کلیت کشور اسلامی دفاع می کنند . ببینید بچه ها باید اینجوری نگاهشان فراخ و وسیع بشود .

11)مدخل دیگر بحث محبت

محبت درجه درجه است

امیرالمؤمنین به مالک اشتر فرمود : اشعر قلبک … بازیردستانت مهربان باش فانهم صنفان اما اخ لک فی الدین او نظیر لک فی الخلق

هرکس که شکل انسان دارد قابل ترحم است اگر مسیحی می شود نزدیک تر است اگر مسلمان باشد نزدیک تر است ترحم بیشتر . راوی می گوید با امام صادق رفتیم بالای سر فقرا آنها خواب بودند نمی شود توجیه کرد که حضرت می خواهند آنها را جذب کنند . بالای سر آنها نان می گذارند . گفتم آقا اینها که از مخالفین اند . فرمود اگر خودی بودند که خورشت هم به آنها می دادیم . درجه درجه محبت افزایش پیدا می کند . مهرورزی . رفتار امیرالمومنین را با مسیحی ها ادب حضرت . واکنش حضرت وقتی شهر انبار را گرفتند فرمود اگر خلال را از زن پای یهودی که در پناه حکومت اسلامی است در آوردند فرمود اگر مسلمانی از این غصه بمیرد نباید او را ملامت کرد .

قرآن سوره ممتحنه لاینهاکم الله عن الذین لم یقاتلوکم فی الدین و لم یخرجوکم من دیارکم ان تبروهم و تقسطو الیهم

مشرکینی که با شما نجنگیدند و شما را از خانه هایتان بیرون نکرده اند خدا نمی گوید به اینها نیکی نکنید با اینها رفتار عادلانه نداشته باشید ان الله یحب المقسطین مرز را ببینید انما ینهاکم الله عن الذین قاتلوکم فی الدین …

12) بحث دیگر بحث زیبا حرف زدن است

ذیل این آیه نگاه کنید : قولوا للناس حسنا

مفصل گفته اند آقا یعنی با مخالفان ما قشنگ حرف بزنید

بحث دیگر در خطبه 206

داریم که  در جریان جنگ صفین حضرت شنید که یارانش دارند به شامیان فحش حواله می کنند یسبون اهل الشام

 فرمود : من خوشم نمی آید  به آنها فحش دهید . اعمالشان را توصیف کنید .کان اصوب فی القول  این گفتار به صواب نزدیک تر است و ابلغ فی العذر  وقتی فحش نمی دهی و منطقی حرف می زنی حجت تمام  می شود . اینجوری آب را گل آلود می کنید نمی فهمند حق چیست باطل چیست .

به جای سب بگویید اللهم احقن دمائنا و دمائهم … آنها مسلمانند سربازان معاویه خون ما و آنها را حفظ کن اصلح ذات بیننا و بینهم  و اهدهم من ضلالتهم حتی یعرف الحق من جهله تا نادانی که حق را نشناخته است بشناسد رسالت ما این است که نشر دهیم با این کارها نمی شود نشر داد ..

13) بحث جدال احسن هم  یک بحث است نامه 6 را نگاه کنید . حضرت می فرماید بایعنی القوم الذین بایعوا ابابکر و عمر و عثمان علی ما بایعوهم علیه  دارند جدال می کنند . وقتی طرف مقابل این مبنا را قبول دارد از این راه وارد می شود

کلم الناس علی قدر عقولهم  خیلی مهم است فراوان روایت است در این جهت

14) امید به هدایت دیگران داشتن

بحث دیگر امیرالمؤمنین در نهج البلاغه می فرماید

نسبت به بدترین افراد این امت ناامید نشوید از هدایت . حتی من گاهی شک می کنم آیا در تریبون رسمی همه وهابیت را یکجا بکوبانیم؟ حسام العماد که الآن مدافع مکتب تشیع است وهابی بوده شیعه شده

نسبت به بهترین افراد این امت هم خاطر جمع نباشید روز قیامت خرابکاری اینها روشن می شود .

  • با شیعیان اهل لعن چه کنیم ؟

آخرین عرض : با بچه هایی که لعن می کنند چه کار کنیم؟ خیلی مهم است . ما می گوییم با اهل سنت وحدت داشته باشیم ما باید پرهیز کنیم از اختلافات با شیعیان . امام صادق علیه السلام فرمود

اگر دیدید کسی اینجوری می کند بروید لطیف با او برخورد کنید .کما  تلطفون فی حوائجکم در حوایج شخصی خود چگونه با لطافت برخورد می کنید . بایستی با رفاقت مسائل حل بشود .

  • اشکال : الآن دیگر زمان تقیه نیست

اشکال می کنند الآن عصر تقیه نیست روایات تقیه اینجا خیلی مهم است فرمود در بحار :

کلما تقارب هذا الامر کان اشد التقیه هرچه به فرج نزدیک می شویم تقیه شدیدتر است

دهکده جهانی است چیزی مخفی نیست

چقدر دارند ظلم می کنند به فرج امام زمان تحت عنوان امام زمان

17)روایاتی که می گوید در خلوت لعن کنید

18) روایات فراوانی داریم که محبت کنید به اهل سنت .

19)روایاتی که  می گوید پشت سر اینها نماز بخوانید گویا پشت سر پیامبر نماز خوانده اید . خیلی از مردم فکر می کنند که این فتوا که آقا رفتی مهر نمی خواهد بگذاری یا پشت سر اینها نماز بخوان فتوای سیاسی است . اینها فتوای سیاسی نیست ائمه اینگونه عمل می کردند . فرمود

خدا رحمت کند کسی که اجتر مودة الناس الینا بکشاند دوستی های مردم را به سوی ما

اهل سنت دارند زاد و ولد می کنند می توانید بگویید زاد و ولد نکن ؟ ولی  بگذار او بزرگ کند اگر ما خوب رفتار کنیم می شود فرزند ما . می شود . آنها می ترسند از اینکه پیام به گوش برسد .

دیروز روحانی بسیار نورانی از زهک زاهدان آمده بود . در غربت خودش کشاورزی می کند سرو صورت سیاه از گرمای آنجا

گفت منطقه ما صد سال پیش صددر صد سنی بوده اند . آیت الله بختیاری نامی از نجف آمدند اینجا با رفتارشان شدند صد در صد شیعه . حالا طلبه ای از مشهد کجا آمده وسط خیابان لعن کرده همه جا را ریخته به هم . گفتم ما می خواهیم اینجا زندگی کنیم با اینها تو اینجا لعن می کنی می روی .

می گفت همه ایل و قوم و خویش ما سنی هستند به غیر از من و یک نفر دیگر . من رأیم در انتخابات شورا ها در سنی ها اول است چون احترام می گذارم .

سنی ها محب اهل بیت هستند مبغض اعدا نیستند نصفش را که دارند . ما حق داریم کسی را از در خانه اهل بیت برانیم ؟.

زمان جنگ در کامیاران رزمنده ها جمع شده بودند در سپاه ، بحث فضایل امیرالمؤمنین بود نوبت امام جمعه سنی آنجا شد ماموستا حسینی . آنچنان از فضایل گفت که ما فهمیدیم خیلی کم گفته ایم

روستایی بود در لنگ سادات همه شال سبز داشتند و عزاداری می کردند

ما از بچگی می دیدیم سنی زیاد می  آید زیارت امام رضا الآن کم می آیند . چه کار داریم می کنیم

روش سید صادق شیرازی یعنی شیعه را محاصره کن که منزوی بماند یعنی خدمت به استکبار یعنی ظلم

این عید الزهرا نیست عزای حضرت زهرا است . آرمان حضرت زهرا را چگونه می شود نشر داد

حببونا و لاتبغضونا ما را محبوب کنید ما را مبغوض نکنید .

پایگاه اطلاع رسانی هیات رزمندگان اسلام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *