تحولات میدانی یمن

خانه / مطالب و رویدادها / تحولات میدانی یمن

منابع خبری از تشدید درگیری رزمندگان یمنی با مزدوران سعودی در مأرب، صنعا و جنوب تعز خبر می‌دهند؛ هواپیماهای سعودی هم در ادامه بمباران مناطق غیرنظامی صعده چهار غیرنظامی را شهید و شماری دیگر را زخمی کردند.

تحولات میدانی یمن؛ از درگیری شدید در مأرب، صنعا و تعز تا تداوم بمباران مردم بی‌گناه

«علی الحوثی»، یکی از فرماندهان کمیته های انقلابی یمن در صنعا اظهار داشت: نیروهای یمنی همه مواضعی را که شبه نظامیان تروریست در جنوب استان مأرب در شرق صنعا به سوی آن پیشروی کرده بودند، بازپس گرفتند.

وی افزود: در این عملیات نظامی ده ها نفر از تروریست ها کشته و زخمی شدند و به دنبال آن هواپیماهای سعودی با بمباران چند منطقه استان مأرب شماری از غیرنظامیان را به خاک و خون کشید.

این فرمانده کمیته های انقلابی یمن گفت: نیروهای کمیته های انقلابی ضمن دفع تلاش تروریست ها برای پیشروی در این منطقه چندین خودروی نظامی آنها را در این درگیری ها منهدم کردند

الحوثی گفت: رزمندگان یمنی تروریست ها را با موشک های کاتیوشا و چندین موشک نزدیک برد هدف گرفتند.

تشدید درگیری ها در صرواح مأرب

یک منبع نظامی در استان مأرب نیز خبر داد: در پی تلاش مزدوران سعودی برای پیشروی به سوی وادی الربیعه و النصیب الاحمر در شهر صرواح مأرب درگیری های شدیدی بین آنها با نیروهای یمنی درگرفت.

وی افزود: در این درگیری ها  از صفوف مزدوران سعودی پنج نفر کشته و شماری دیگر زخمی شدند و 2 عضو ارتش یمن نیز شهید و شش نفر آنها زخمی شدند.

این منبع افزود: هواپیماهای سعودی نیز به کمک مزدوران خود آمده و شش بار مناطق الاشقری، النصیب الاحمر و ارتفاعات راهبردی هیلان را بمباران کردند.

4 شهید در حملات هوایی عربستان به صعده

یک منبع محلی یمن خبر داد: هواپیماهای سعودی منزل یک شهروند یمنی را در منطقه محدیده شهر باقم استان صعده در شمال یمن 2 بار بمباران کردند که با شهادت چهار عضو خانواده و آتش گرفتن 2 خودرو همراه بود.

منطقه الصفیه شهر الظاهر و منطقه المصاحف شهر باقم نیز 2 بار توسط جنگنده های سعودی بمباران شد در حالی که منطقه الأمارة  شهر کتاف و منطقه الصوح در همین شهر نیز هفت بار بمباران شدند.

این بمباران ها با به بار آمدن خسارات مالی سنگین به خانه های شهروندان و اموال عمومی و راه ها همراه بوده است.

در عین حال در حمله موشکی مزدوران سعودی به منطقه طلان شهر حیدان چهار غیرنظامی از جمله چند زن و کودک زخمی شدند.

در حمله هواپیمای سعودی به منزل یک شهروند یمنی در شهر کتاف نیز یک کودک شهید شده و شماری دیگری زخمی شدند.

هواپیماهای سعودی همچنین به روی منطقه جمعه بن فاضل در شهر حیدان  بمب های نوری ریختند.

2 کودک یمنی هم بر اثر انفجار بمب خوشه ای به جای مانده از بمباران های عربستان به منطقه آل السمیک در شهر حیدان زخمی شدند.

هواپماهای سعودی همچنین 4 بمب خوشه ای ممنوعه به روی مناطق الحصامه و الشیعه شهر شدا ریختند.

 تشدید درگیری ها در شهر راهبردی «نهم» در شرق صنعا

«منصور الحاکم»، یک فرمانده نظامی یمن از تشدید درگیری رزمندگان یمنی با شبه نظامیان تروریست در شهر نهم خبر داد.

وی تصریح کرد: در پی شکست مزدوران سعودی برای پیشروی در نهم هواپیمای سعودی منطق جنوب و غرب صنعا را هدف حملات کور خود گرفت که با شهادت شش نفر و زخمی شدن شماری دیگر همراه شد.

این منبع ارتش یمن با اشاره به کشته و زخمی شدن شماری از نیروهای 2 طرف در این درگیری ها گفت: هواپیماهای سعودی هم به پشتیبانی از مزدوران خود مواضع رزمندگان یمنی را بمباران می کنند.

الحاکم گفت: نیروهای یمنی هم تروریست ها را با شلیک موشک‌ هدف می گیرند.

منابع میدانی در نهم نیز خبر دادند: یگان های ارتش و کمیته های مردمی، امنیت را به 2 موضع در مناطق الحول و بنی بارق به سوی جبهه میسره شهر نهم را پس از درگیری های شدید بازگرداندند.

در این عملیات 2 مزدور سعودی به هلاکت رسیده و چهار نفر دیگر زخمی شدند.

در حمله توپخانه ای یگان های ارتش و کمیته های مردمی یمن به منطقه النعیمات و حریب نهم نیز یک بولدزور و یک نفربر مزدوران سعودی منهدم شد.

حملات هوایی عربستان به صنعا چند شهید و زخمی برجای گذاشت

از سوی دیگر شهر بنی حشیش استان صنعا دیروز سه بار توسط هواپیماهای سعودی بمباران شد که با شهادت یک شهروند و زخمی شدن شماری دیگر همراه بود.

هواپیماهای سعودی پس از آن به طور گسترده در اسمان شهرهای استان صنعا به پرواز در آمدند.

آخرین تحولات در جبهه های نبرد در الجوف یمن

یک منبع محلی در استان الجوف یمن خبر داد: مزدوران سعودی تلاش داشتند سه موضعی را که یگان های ارتش یمن و کمیته های انقلابی در منطقه صبرین در شهر خب و الشعف امن کرده بودند بازپس بگیرند.

وی افزود: یگان های ارتش و کمیته های انقلابی یمن با ناکام گذاشتن این تلاش تروریست ها هشت نفر آنها را کشته و زخمی کرده و 2 خودروی زرهی آنها را منهدم کردند.

این منبع گفت: یگان های ارتش و کمیته های مردمی همچنین تلاش تروریست ها برای پیشروی به سوی دروازه سدبا در غرب شهر الحزم را دفع کردند، همزمان هواپیماهای دشمن سعودی ارتفاعات حام در شرق شهر المتون و شهر الخب و الشعف را در سه نوبت بمباران کردند.

منبع محلی الجوف همچنین از تامین امنیت 2 موضع در منطقه العقبه بین شهر الحزم و الغیل توسط نیروهای ارتش و کمیته های مردمی یمن خبر دادند.

تشدید درگیری ها در جنوب استان تعز

«حسین الحوثی»، یک فرمانده کمیته های انقلابی یمن نیز اظهار داشت: نیروهای یمنی پس از درگیری شدید با تروریست ها در جنوب استان تعز مانع سیطره آنها بر روستاهای این مناطق شدند.

وی افزود: نیروهای یمنی حمله تروریست ها و نیروهای ائتلاف سعودی در جنوب استان تعز را دفع کرده و همچنان ارتفاعات راهبردی هان در منطقه الضباب را همچنان تحت سیطره خود دارند.

الحوثی گفت: نیروهای یمنی در این درگیری ها ضمن به هلاکت رساندن بیست و پنج تروریست خودروهای نظامی متعلق به ائتلاف سعودی را منهدم کردند.

یک منبع محلی تعز نیز از درگیری شدید بین نیروهای یمنی با مزدوران سعودی در شرق تعز شامل مناطق الجحملیة، ثعبات، حسنات، کاخ ریاست جمهوری، صالة، والحوبان خبر داد که با تبادل شلیک آتش توپخانه ای و خمپاره ای همراه بود.

مزدوران سعودی موفق شدند با پیشروی به سوی حاره قریش در جحملیه خود را به بیمارستان نظامی و اطراف شعبه بانک مرکزی مقابل کاخ ریاست جمهوری در تعز برسانند.

رسانه های ائتلاف سعودی نیز ضمن اعلام پیشروی میدانی خوب مزدورانشان در جبهه های مختلف استان تعز از شهادت ابوزید الشامی از فرماندهان کمیته های مردمی در درگیری های اطراف کاخ ریاست جمهوری تعز خبر دادند.

توپخانه ارتش و کمیته های مردمی نیز محل تجمع مزدوران سعودی در ثعبات و الجحملیه را بمباران کرد.

در مقابل نیروهای ارتش و کمیته های مردمی با پیشروی در جبهه غربی محله الزنوج جاده اصلی تا اطراف ساختمان قضایی را امن کردند.

یک منبع نظامی یمن هم از درگیری های شدید در ارتفاعات الضعیف شهر الشمایتین در جنوب استان تعز هم مرز با شهر الوازعیه خبر داد که در جریان آن مزدوران سعودی مواضع راهبردی تحت سیطره ارتش و کمیته های مردمی را هدف حملات شدید خود گرفتند.

نیروهای ارتش و کمیته های مردمی موفق شدند موضع قرن الغراب در ارتفاعات جبل الضعیف را پس از سیطره چند ساعته مزدوران سعودی بر آن بازپس بگیرند.

هنوز درگیری های شدیدی در سایت قرن الشامی جریان دارد و مزدوران سعود متحمل تلفات سنگینی در این منطقه شدند.

هواپیماهای سعودی نیز بازار الشقیراء در مرکز شهر الوازعیه را 2 بار بمباران کردند.

 پس از پیشروی مزدوران سعودی به سوی مناطق بیت القاضی و الصیار در شهر الصلو درگیری های شدید در منطقه الحود جریان یافت که چندین کشته و زخمی برجای گذاشت.

 پیشروی مزدوران سعودی در الصلو در پی رسیدن تجهیزات نظامی از جمله نیرو و تسلیحات سنگین از طرف ائتلاف سعودی به مزدورانش به این شهر حاصل شد.

منبع: فارس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *