تردید تروریست‌ها در اعدام ابراهیم مهرنهاد

خانه / مطالب و رویدادها / تردید تروریست‌ها در اعدام ابراهیم مهرنهاد

ترددیدها درباره هویت حقیقی عامل اصلی عبدالرئوف ریگی فرمانده گروه جیش النصر در محافل مرتبط با تروریست ها نیز علنی تر شده است.

تردیدها درباره هویت حقیقی عامل اصلی عبدالرئوف ریگی فرمانده گروه جیش‌النصر در محافل مرتبط با تروریست‌ها نیز علنی‌تر شده است.

به گزارش جهان نیوز، در حالی‌که پیش از این عبدالرئوف ریگی با صدور بیانیه‌ای ضمن تکفیر سرکرده جیش‌العدل وی را مسئول ترورهای آینده معرفی کرده بود، به یکباره باقیمانده‌های جیش‌النصر پس از ترور وی، “ابراهیم مهرنهاد” مسئول شاخه سیاسی جیش‌النصر و همچنین “یعقوب مهرنهاد” مسئول شاخه فرهنگی جندالشیطان و معاون عبدالمالک ریگی را به عنوان عامل ترور معروف کردند. این در حالیست که این اقدام غیرمنتظره از ابتدا مورد شک و تردید قرار گرفت، برخی تحلیل‌گران آن را نوعی سیاست جیش‌النصر معرفی کردند، که با کاهش تنش با جیش‌العدل انتقام‌گیری را به فرصت مناسبی به تاخیر انداخته و برخی نیز از اساس فیلم منتشر شده را ساختگی و اعدام مهرنهاد را غیر واقعی نامیدند. در این میان اعدام “ابراهیم مهرنهاد” به نحوی یک تسویه حساب درون گروهی را نیز تداعی می‌کند، برخی تحلیل‌گران معتقدند که برخی از عناصر در جیش‌النصر با حذف “ابراهیم مهرنهاد” به دنبال تسهیل در فرماندهی خود و یا جریان نزدیک به خود بوده اند. با این همه اینک محافل مرتبط و نزدیک به گروه جیش النصر نیز این اقدام را زیر سوال برده اند. در همین زمینه پایگاه اطلاع رسانی گروهک تجزیه‌طلب و خارج‌نشین “حزب مردم بلوچستان” که از زمان تاسیس جندالشیطان حامی و سرپل اتصال خانواده عبدالمالک با برخی سرویس‌های اطلاعاتی در اروپا بوده رسما به این موضوع انتقاد کرده است.برخی از اعضای شورای مرکزی “حزب مردم بلوچستان” که هدایت عملیات روانی و تبلیغاتی گروه های تروریستی شرق کشور همانند “جیش النصر” و “جیش العدل” را برعهده دارند معقتدند که برخی در درون جیش النصر با کشتن “ابراهیم مهرنهاد” به دنبال لاپوشانی واقعیت بوده اند.

در این بخشی از این مطلب قابل تامل آمده است:

اعضای باقیمانده جیش النصر در نبود رهبر خود آقای رئوف نشان داد قدرت فکری این گروه کم شده بود، بعد از مرگ آقای رئوف ریگی گروهی که او بنیان نهاده کاری شتاب آلود کرد، این گروه هم نشان داد اگر به کسی مشکوک باشد رحم نمی‌کند، اگر واقعاً ابراهیم این‌کار را کرده بود، آنها باز هم باید به او فرصت می‌دادند تا زنده بماند تا واقعیت ها روشن‌تر بشود. کشتن با شتاب مهرنهاد نشان داد که کسی در این گروه و یا نزدیک با این گروه می‌خواسته واقعیت‌ها را لاپوشانی بکند. از احساسات جوانان خانواده رئوف ریگی که در این چند سال در مبارزه با جمهوری اسلامی ایران تعدادی زیادی از اعضای خود را از دست دادند استفاده کرده و توسط خانواده درددیده ریگی خانواده مهرنهاد را که آن‌هم خانواده ای درددیده است در غم سوگ فراوان برد!

این مطلب می افزاید: در همین چند ماهی گذشته یک نفر دیگر از رهبران جیش النصر و داماد رئوف ریگی داود نارویی هم بر اساس خبر خود جیش النصر در کراچی کشته شد. او را چه کسی کشته بود شاید هم کشتن داود و هم رئوف کار پاکستان و یا ایران بوده یا گروهی رقیب بوده یا کاری درونی بوده است.ب ه هر حال این بعید است که مهرنهاد این کار را کرده… اگر هم کرده بعید است که اعتراف بکند و احازه بدهد که در ویدیو ضبط بشود و خود را تحقیر و بدنام بکند. به یاد داشته باشیم دو تا براداران مهر نهاد شکنجه‌های جمهوری اسلامی ایران را تحمل کردند و هیچگونه اعترافی تلویزیونی نکردند، در طی زندان بر اساس گفته های کسانی که با این دو نفر در زندان بودند هم یعقوب و هم برادر کوچکترش آقای ابراهیم مرگ و یا زندان طولانی مدت را به تحقیر و خیانت ترجیح دادند. این مطلب با اشاره به سابقه مبارزات “ابراهیم مهرنهاد” و برادرش “یعقوب مهرنهاد” می افزاید: چگونه جیش النصر با چه تاکتیک شکنجه ای توانست ابراهیم را در عرض یک یا دو روز وادار به اعتراف بکند. آنچه از اعتراف و این ویدیو به نظرم رسید این ویدیو ساختگی است. و حرف‌ها حرف ابراهیم نیست.

این نوشته در پایان قتل ابراهیم مهرنهاد را قتلی هیجانی و بدون فکر و ناشی از تفکرات افراطی مذهبی می داند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *