ترکمان های عراق آماده نبرد با داعش می شوند

خانه / مطالب و رویدادها / ترکمان های عراق آماده نبرد با داعش می شوند

ترکمان های عراق آماده نبرد با داعش می شوند

torkaman

سخنگوی حزب خلق ترکمن عراق با برگزاری نشستی مطبوعاتی در بغداد از آمادگی اهالی ترکمن عراق برای تشکیل گردان های رزمی و دفاعی برای نبرد با داعش خبر داد.

«ارجان کاتانا» گفت: این گردان ها که متشکل از نیروهای داوطلب مردمی خواهد بود، علاوه بر وظیفه دفاع از شهروندان ترکمن و روستا و شهرهای ترکمن نشین، آمادگی لازم برای دفاع از تمام شهرها و روستاهای عراق در برابر تجاوزات داعش را خواهند داشت.

وی ادامه داد: این گردان ها به صورت متمرکز در شهر کرکوک حضور خواهند داشت و در ادامه فعالیت خود به سایر شهرها و روستاهای عراق نیز اعزام خواهند شد.

ترکمن‌های عراق که همچنین ترک‌های عراق یا عراقی‌های ترک نامیده می‌شوند، یک گروه قومی در عراق از شاخه ترک‌های آناتولی هستند که به طور عمده سکونت‌گاه آنان در شمال عراق است و دارای روابط نزدیک فرهنگی و زبانی با ترکیه هستند.

عموم ترکمن‌ها به زبان ترکی آذربایجانی با لهجه کرکوکی صحبت می‌کنند. آنها مسلمان هستند و برحست موقعیت جغرافیایی شان تابع مذهب تشیع یا تسنن هستند. ترکمان های عراق از لحاظ تاریخی طی قرن هفتم تا دورانی که عراق زیر سلطه امپراطوری عثمانی بود، به این کشور مهاجرت کردند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *