تسبیح خداوند نوعی تشکر از اوست/ تسبیح خداوند ریشه و اساس تمام عقاید و تفکرات صحیح اسلام است

خانه / استان ها / تسبیح خداوند نوعی تشکر از اوست/ تسبیح خداوند ریشه و اساس تمام عقاید و تفکرات صحیح اسلام است

جلسه تفسیر قرآن کریم به مناسبت ماه رمضان باحضور جمعی از یادگاران سالهای دفاع مقدس سپاه ناحیه شهرکرد برگزار شد.

احمدی

جلسه تفسیر قرآن کریم به مناسبت ماه رمضان باحضور جمعی از یادگاران سالهای دفاع مقدس سپاه ناحیه شهرکرد برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی هیأت رزمندگان اسلام استان چهارمحال وبختیاری؛امام جمعه فرخشهر به تفسیر سوره مبارکه جمعه پرداخت و گفت: تسبیح خداوند ریشه و اساس تمام عقاید و تفکرات صحیح اسلام است.

وی، افزود: عدل بر اساس منزّه دانستن خداوند از ظلم است و نبوت و امامت بر اساس تسبیح خداوند است، یعنی خداوند منزّه است از اینکه بشر را بدون راهنما و به حال خود واگذارد.

حجت الاسلام سید محمد احمدی، در پاسخ کسانی که می گویند: “خداوند وحی و راهنمایی نفرستاده است”، اظهار داشت: اینان، در حقیقت او را به درستی نشناخته اند.

وی در ادامه گفت: اگر انسان خداوند را از هر عیب و نقص مبرّا دانست، عاشق و بنده او می شود، از او پروا می کند و بر او توکل می نماید. چنین کسی به یقین، روابط اجتماعی و حرکات و افعال خود را مطابق رضای او تنظیم می کند.

حجت الاسلام احمدی ، تسیبح خداوند را نوعی تشکر از خدا دانست و افزود: تسبیح خداوند کفّاره کلمات بیهوده ای است که بعضاً در مجالس گفته یا شنیده می شود.

امام جمعه فرخشهر در پایان گفت: موجودات آسمانی و زمینی، با نقصی که در آنهاست و جبران کننده اش خداست و با حوایجی که دارند و برآورنده اش خداست، خدا را از هر نقص و حاجتی منزه می دارند، چون هیچ نقص و حاجتی نیست مگر آنکه تنها کسی که امید برآوردن آن حاجت و جبران آن نقص در او میرود خدای متعال است.

انتهای خبر /

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *