تسلط بر القابون، نقطه عطفی که موازنه قدرت را به‌نفع مقاومت تغییر داد

خانه / مطالب و رویدادها / تسلط بر القابون، نقطه عطفی که موازنه قدرت را به‌نفع مقاومت تغییر داد

تسلط نیروهای سوری بر القابون، مولفه‌ای مهم در پیشبرد اهداف مقاومت به‌شمار می‎رود.

تسلط کامل نیروهای سوری بر محله القابون در شرق دمشق، یکی از نقاط عطف مهم در پیشبرد اهداف مقاومت جهت دست‌یابی به امنیت کامل در پایتخت سوریه به‌شمار می‌رود.

*رهایی القابون از شر تکفیری‌ها، ترمیم کمربند امنیتی غوطه شرقی دمشق   

تسلط بر القابون، نقطه عطفی که موازنه قدرت را به‌نفع مقاومت تغییر داد
فرماندهی عملیات نظامی ارتش سوریه در القابون می‌گوید که این محله مخزنی راهبردی محسوب می‌شود که با پشتیبانی تسلیحاتی و نیازمندی‌های تروریست‌ها، موجب استمرار حضور آن‌ها در عربین و حرستا شده بود.
یکی دیگر از عوامل شکست عناصر تکفیری و شورشی در این منطقه، بسته شدن تونل‌هایی بود که از نقاط بیرونی به داخل این محله منتهی می‌شد.
در همین راستا، 25 تونل تروریست‌ها به‌تسلط نیروهای ارتش سوریه درآمد که از این تعداد، سه تونل نقش اصلی را در عبور خودروها و قاچاق تسلیحات و محموله‌های دیگر ایفا می‌کرد.
با آزادسازی کامل القابون، کمربند اصلی امنیتی در غوطه شرقی که با حضور 6 ساله تروریست‌ها آسیبی جدی دیده بود، تسکین می‌یابد.
*تسلط بر القابون، نقطه عطفی در تغییر موازنه قدرت به‌نفع مقاومت  
تسلط بر القابون، نقطه عطفی که موازنه قدرت را به‌نفع مقاومت تغییر داد
این تصویر یکی از تونل‌هایی است که معارضان مسلح با عبور از آن‌ها از محله القابون در شرق دمشق خارج شدند.
تسلط بر القابون، نقطه عطفی که موازنه قدرت را به‌نفع مقاومت تغییر داد
ارتش سوریه با محاصره کامل تروریست‌های مسلح در غوطه شرقی دمشق، محله القابون را به‌تسلط کامل خود درآورد.
نیروهای سوری و رزمندگان مقاومت با گسترش تسلط خود بر محله القابون، به دستاوردی بزرگ در محور شمال شرقی پایتخت دست‌یافتند، دستاوردی که با نبرد مداوم و درگیری‌های گسترده طی 93 روز حاصل شد.
به‌نقل از منابع میدانی؛ نیروهای سوری با انجام یک عملیات مخفیانه با هدف سقوط استحکامات دفاعی تروریست‌های جبهه‌النصره در تونلی که القابون را به غوطه شرقی متصل می‌سازد، روند فرار عناصر تکفیری به‌سمت عربین را با اخلال مواجه کردند.
با این تسلط ارتش سوریه، موازنه قدرت جدیدی در عرصه زمینی از سوی مقاومت صورت می‌گیرد و یک کمربند امنیتی در شمال شرق دمشق تشکیل می‌شود.
به‌علاوه تامین امنیت مسیر بین‌المللی دمشق به حمص و دور کردن هرگونه تهدید از محلات نزدیک به القابون نظیر «منازل مسکونی محله برزة، ضاحیة الاسد، بیمارستان نظامی تشرین، محله التجارة و القصور» از دیگر دستاوردهای آزادسازی محله القابون در شرق پایتخت به‌شمار می‌رود.
تسلط بر القابون، نقطه عطفی که موازنه قدرت را به‌نفع مقاومت تغییر داد
درضمن باید به این نکته نیز توجه کرد که با تسلط نیروهای مقاومت بر القابون،  تروریست‌های مسلح در مهم‌ترین خط‌مقدم منطقه‌ای خود در دمشق شکست خوردند، نقطه‌ای که از مهم‌ترین مراکز استراتژیکی تروریست‌ها جهت نقل‌و‌انتقال عناصر آن‌ها و استفاده از تونل‌های حفر شده القابون به‌منظور عقبه پشتیبانی تکفیری‌های غوطه شرقی دمشق محسوب می‌شد.
درحقیقت عناصر تروریستی با دراختیار داشتن القابون و نهایتا غوطه شرقی، قصد داشتند که فشارها را علیه ارتش سوریه افزایش داده و از تمامی محورها، عرصه را بر نیروهای مقاومت تنگ کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *