تصرف چندین سایت نظامی سعودی توسط یمنی‌ها

خانه / مطالب و رویدادها / تصرف چندین سایت نظامی سعودی توسط یمنی‌ها

نیروهای یمنی چندین سایت نظامی عربستان در استان جیزان را پس از درگیری‌های شدید با نظامیان سعودی تصرف کردند، در عین حال منابع یمنی از درگیری شدید بین القاعده و شبه‌نظامیان منصور هادی در ابین و چپاول بی‌وقفه نفت حضرموت توسط القاعده خبر می‌دهند

yaman

در صنعا، نیروهای کمیته‌های انقلابی یمن چند موضع نظامی راهبردی در استان اشغالی نجران در جنوب عربستان را تحت کنترل خود گرفتند این در حالی است که درگیری‌ها در چندین جبهه این استان ادامه دارد.

«ابراهیم موسی الهمدانی» فرمانده نظامی ارتش یمن در گفت‌وگو با خبرنگار فارس اظهار داشت: نیروهای کمیته‌های انقلابی صبح دیروز مواضعی راهبردی در نجران را هدف گرفتند و پس از چندین ساعت درگیری با دشمن سعودی و به کارگیری تسلیحات سنگین و خمپاره‌انداز این مناطق را تحت سیطره خود گرفتند.

این فرمانده ارتش یمن گفت: نیروهای یمنی در جریان دفع تلاش دشمن سعودی برای نفوذ به داخل خاک یمن هشت تن از مزدوران سعودی را به هلاکت رسانده و پانزده تن دیگر را زخمی و نفربرهای آنها را منهدم کردند.

از سوی دیگر منابع میدانی از درگیری‌های شدید بین عناصر القاعده و مزدوران دشمن سعودی در شهر جعار در استان ابین خبر می‌دهند.

این منابع تاکید کردند: درگیری‌ها با کشته شدن «علی السید» یکی از فرماندهان شبه نظامیان منصور هادی همراه بود.

عناصر القاعده سحرگاه دیروز (جمعه) دو منطقه «جعار» و «زنگبار» در استان ابین را پس از درگیری‌های شدید با شبه نظامیان منصور هادی تحت سیطره خود گرفتند.

تجاوز ائتلاف سعودی به یمن موجب سیطره القاعده بر مناطق متعددی در جنوب این کشور و مهم‌ترین آن استان حضرموت و مساحت گسترده‌ای از عدن، ابین و دیگر استان‌های جنوبی یمن شد.

منابع مذکور گفتند القاعده همه توان خود را برای اشغال کامل استان ابین بکار گرفته است.

این در حالی است که قبایل استان حضرموت در بیانیه‌ای حضور نیروهای دشمن متجاوز سعودی و مزدوران آن و همچنین گروه‌های تروریستی خارجی در این استان را که دست از کشتار مردم و غارت اموال عمومی و خصوصی برنمی‌دارند، محکوم کردند.

منابعی ویژه تاکید کردند: این تروریست‌ها پالایشگاه‌های حضرموت را چپاول کرده و آن را مطابق میل خود به شهروندان در استان‌های جنوبی می‌فروشند، به گونه‌ای که بیش از یکصد و پنجاه تانکر نفت متعلق به شهروندان اکنون در پایانه نفتی منتظرند تا به آنها اجازه بارگیری داده شود.

این مانبع گفتند: القاعده همچنین نفت این منطقه را از طریق کشتی‌هایی که از بندر حضرموت می‌گذرد به فروش می‌رساند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *