تظاهرات آشوری‌های لبنان در اعتراض به جنایات داعش + عکس

خانه / تازه ها / تظاهرات آشوری‌های لبنان در اعتراض به جنایات داعش + عکس

تظاهرات آشوری‌های لبنان در اعتراض به جنایات داعش + عکس

آشوری‌ها و مسیحیان لبنان با برپایی تظاهرات در بیروت، بر لزوم حمایت جهانی از آن‌ها در مقابل گروه تروریستی داعش تاکید کردند.

تظاهرکنندگان با تجمع در مقابل دفتر سازمان ملل در بیروت با بیش از ۲۲۰ آشوری ربوده شده از سوی گروه تروریستی داعش، اعلام همبستگی کردند.

در این تظاهرات که شماری از آوارگان عراق و سوریه نیز حضور داشتند تظاهرکنندگان با در دست داشتن پلاکاردهایی، حملات به آشوری‌ها را محکوم کردند و نسبت به آینده آشوری‌ها هشدار دادند.

«ابراهیم مراد» رئیس حزب وحدت آشوری‌های لبنان در این تجمع گفت: دسیسه‌ای در جریان است تا بومیان اصیل این منطقه یعنی آشوری‌ها را از سرزمین‌های تاریخیشان بیرون کنند. تروریست‌ها سرزمین‌های ما را می‌گیرند. اما ما تا آخرین قطره خونمان می‌جنگیم. ما تسلیم نخواهیم شد.

پس از آواره شدن صد‌ها خانواده مسیحی در شمال سوریه به علت اقدامات داعش، نگرانی‌ها درباره سرنوشت مسیحیان این منطقه شدت پیدا کرده است.

«هانی یونان» از آوارگان سوری که از دست اعضای این گروه گریخته است گفت: تروریست‌های داعش شبانه به روستاهای ما آمدند. آن‌ها انسان‌ها در خانه‌هایشان می‌سوزاندند. آن‌ها زنان و کودکان را ربودند. چرا جهانیان به ما کمک نمی‌کنند؟

مسیحیان آشوری در عراق و سوریه و لبنان نگران آن هستند که بد‌ترین اوضاع در انتظار آن‌ها باشد.

درهمین حال دیده‌بان حقوق بشر سوریه اعلام کرد داعش ۲۹ آشوری را که اوایل این هفته در شمال سوریه ربوده بودند آزاد کرده است.

مقامات سوری از طریق میانجیگران برای آزادی آشوری‌های ربوده شده توسط داعش وارد مذاکره شدند. گفته می‌شود دیگر گروگان‌ها قرار است بر اساس شریعت اسلامی دولت اسلامی محاکمه شوند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *