تعداد زائران ایرانی اربعین‎حسینی(ع)در کربلا

خانه / مطالب و رویدادها / تعداد زائران ایرانی اربعین‎حسینی(ع)در کربلا

سعید اوحدی افزود: خوشبختانه هم اکنون ترافیک روانی در سه مرز مهران، شلمچه و چزابه حاکم است و عبور زائران از مرز به خوبی انجام می‌شود.

رییس سازمان حج و زیارت گفت: تا کنون یک میلیون زائر ایرانی به منظور حضور در کربلای معلی در روز اربعین حسینی(ع)، عازم عراق شده‌اند.

سعید اوحدی افزود: خو شبختانه هم اکنون ترافیک روانی در سه مرز مهران، شلمچه و چزابه حاکم است و عبور زائران از مرز به خوبی انجام می‌شود.

بر اساس این گزارش، فرمانده هنگ مرزی مهران نیز اعلام کرده از آغاز ایام سفر زوار به عتبات عالیات برای شرکت درمراسم اربعین حسینی(ع) تاکنون مرزبانان از خروج 4 هزار زائری که گذرنامه نداشتند، جلوگیری کرده است. این تعداد مسافر و زائر هنگام کنترل مأموران پلیس گذرنامه در گیت های ورودی و خروجی و مأموران هنگ مرزی در هنگام خروج از کشور شناسایی شدند. سرهنگ غلام صحرایی با بیان این‌که این افراد بیشتر از اتباع کشورهای افغانستان و پاکستان هستند، تأکید کرد: زوار اتباع کشورهای خارجی قبل از خروج از مرز با همکاری مأموران مرزی عراق و ایران به داخل کشورمان بازگشت داده شدند. تعدادی زائر ایرانی نیز در میان این افراد حضور داشتند. از هموطنانمان تقاضا داریم  بدون گذرنامه برای خروج از مرز اقدام نکنند چون در صورت دستگیری برخورد قانونی با آنها خواهد شد.

مجید آقابابایی مدیر کل امور مرزی وزارت کشور نیز در این خصوص گفت: استفاده از مدارکی شامل شناسنامه، کارت ملی و غیره برای تردد از مرز قابل پذیرش نیست و به همراه داشتن گذرنامه معتبر ، مدت دار و متعلق به فرد ضروری است. اجازه خروج برای افرادی که بدون گذرنامه معتبر به مبادی خروجی در مرزها مراجعه کنند، به هیچ وجه تعلق نخواهد گرفت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *