تقرب به خدا بواسطه اتصال به اهل بیت است | مراسم سوگواری فاطمیه در شهرکرد + تصویر

خانه / پیروان عترت / اخبار پیروان عترت / تقرب به خدا بواسطه اتصال به اهل بیت است | مراسم سوگواری فاطمیه در شهرکرد + تصویر

حجت الاسلام رازی پور گفت: تقرب به خدا بواسطه اتصال به اهل بیت پیامبراعظم صلی الله علیه وآله سلم است.

تقرب به خدا بواسطه اتصال به اهل بیت است

حجت الاسلام رازی پور گفت: تقرب به خدا بواسطه اتصال به اهل بیت پیامبراعظم صلی الله علیه وآله سلم است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی هیأت رزمندگان اسلام استان چهارمحال و بختیاری؛ در چهارمین شب این مراسم با شکوه حجت الاسلام حمزه رازی پور با تسلیت شهادت صدیقه طاهره حضرت زهرا سلام الله علیها و گرامیداشت یاد و خاطره سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی، ابومهدی المهندس، همزمان شهید و شهدای حادثه سقوط هواپیما در ادامه مباحث شب قبل به بیان  تقرب به خدا پرداخت.

روحانی و عضو هیأت رزمندگان اسلام اشکفتک به حدیثی از حضرت امام علی علیه السلام  اشاره کرد و افزود: آن امام همام می فرمایند “اسعدالناس من عرف فضلنا” سعادتمند ترین مردم کسی است که فضیلت ما را بشناسد و تقرب الی الله ، بواسطه اتصال به ما تحقق پیدا می کنند “واخلص حبنا” و بامحبت به ما به خلوص میرسند.

کارشناس مسایل مذهبی ادامه داد: به واسطه عمل به دستورات الهی و ائمه اطهار علیهم السلام  انسان به جایگاه آرامش دست پیدا  خواهند کرد.

وی اظهارداشت:معرفت،توسل ،محبت به اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السلام و عمل به دستورات الهی و ترک آنچه نهی کرده اند از مهمترین مسئولیت های انسان در برابر حضرت امام علی علیه السلام است و حضرت زهرا سلام الله علیها در این وظائف با جانفشانی به وظیفه خود در برابر ولایت و امام زمانش حضرت امام علی علیه السلام عمل کردند.

حجت الاسلام رازی پور در ادامه گفت: محور های مسئولیت پذیری در برابر خدا بعد از معرفت و شناخت واقعیت، اطاعت و بندگی است.

روحانی و عضو هیأت رزمندگان اسلام اشکفتک افزود: ثمره معرفت در تبعیت و پیروی از اوامر الهی و ترک معاصی ظاهر می شود و حس مسئولیت در برابر خدا اقتضا می کند که به دنبال شناخت فرامین الهی گردن نهیم و ضمن رعایت حدود الهی، از حد شکنی بپرهیزیم.

وی ادامه داد: قرآن کریم دائما با تقسیم دوگانه انسانها به مومن و کافر،گمراه وهدایت یافته، موحد و مشرک، عالم و جاهل، بینا و کور، مومن و فاسق ، مصلح و مفسد و … ملاک این دسته بندی را همان فرمانبرداری از خدا و عبادت و بندگی بیان می کند.

حجت الاسلام رازی پور به حديث معراج  اشاره کرد و گفت: إرشاد القلوب في حديثِ المِعراجِ “يا أحمدُ، هَل تَدري مَتى يَكونُ لِيَ العَبدُ عابِدا؟ قالَ : لا ياربِّ، قالَ : إذا اجتَمَعَ فيهِ سَبعُ خِصالٍ : وَرَعٌ يَحجُزُه عنِ المَحارِمِ، وَ صَمتٌ يَكُفُّه عَمّا لا يَعنيهِ، وَ خَوفٌ يَزدادُ كـلَّ يَومٍ مِن بُكائهِ، و حَياءٌ يَستَحي مِنّي فِي الخَلاءِ، و أكلُ ما لا بُدَّ مِنهُ، و يُبغِضُ الدُّنيا لِبُغضي لَها، و يُحِبُّ الأخيارَ لِحُبّي إيّاهُم “. ارشاد القلوب : در حديث معراج آمده است: اى احمد! آيا مى دانى كه بنده چه وقت مرا بندگى مى كند؟ عرض كرد: نه، اى پروردگار من . فرمود: هرگاه هفت خصلت در او فراهم آيد: پارسايى و ورعى كه مانع او از حرامها شود – سكوتى كه او را از سخنان بيهوده باز دارد – ترسى كه هر روز بر گريه او بيفزايد –  شرمى كه در خلوت و تنهايى از من داشته باشد – خوردن به اندازه ضرورت – دشمن داشتن دنيا به خاطر دشمنى من با آن و دوست داشتن نيكان به خاطر دوستی من با آنان.

در ادامه این مراسم دعای پر فیض کمیل و ذکر مصیبت با مداحی یکی از مداحان اهلبیت عصمت و طهارت علیهم السلام برگزار شد .

گفتنی است :مراسم شهادت حضرت زهرا مرضیه سلام الله علیها و گرامیداشت یاد و خاطره سید الشهدای مقاومت حاج قاسم سلیمانی همت هیأت رزمندگان اسلام استان از هفتم بهمن به مدت 5 شب  همراه با اقامه نماز مغرب و عشاء در مسجد جامع شهرکرد به برگزار می شود.

این مراسم را از دریچه دوربین باهم نگاه کنیم…

عکاس: محمدحسین توسلی

پایگاه اطلاع رسانی هیأت رزمندگان اسلام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *