تقلای صهیونیست‌ها برای اشغال جنوب سوریه ناکام است

خانه / مطالب و رویدادها / تقلای صهیونیست‌ها برای اشغال جنوب سوریه ناکام است

فرمانده هنگ جولان سوریه گفت: حملات رژیم صهیونیستی و افزون بر آن استقرار نظامیان آمریکایی و اردنی در مرز سوریه با هدف تقویت اوضاع تروریست‌ها در درعا و قنیطره صورت گرفته تا رویای توسعه طلبی صهیونیست‌ها در جنوب سوریه را محقق کند.

«محمد حیمود»، فرمانده گردان یکم هنگ جولان، از گروه‌های مردمی تشکیل شده در جنوب سوریه اظهار داشت: دشمن صهیونیستی استحکامات دفاعی ارتش سوریه در جنوب این کشور را از سه روز پیش با موشک های هدایت شونده و حملات توپخانه ای از خارج مرز و بخصوص از ارتفاعات ابوالندی یکی از ارتفاعات واقع در جولان اشغالی و ارتفاعات خوین و صاحی هدف می گیرند.

وی افزود: رژیم صهیونیستی از ظهر جمعه گذشته حملات خود را با هواپیماهایی که قریب به شش ساعت به صورت مستمر در منطقه پرواز می کردند آغاز کردند و امکان استفاده از پدافند هوایی علیه این هواپیماها به دلیل ارتفاع بالای آنها از سطح زمین وجود نداشت.

حیمود تصریح کرد: در پی پیشروی های ارتش سوریه و متحدانش در جنوب سوریه که با هدف انفصال تروریست های جنوب از شمال این کشور صورت گرفته، دشمن صهیونیستی درصدد حمایت بیش تر از تروریست هایی برآمد که صفوف آنها از هم فروپاشیده است.

فرمانده سوری گفت: دشمن صهیونیستی همچنین با خمپاره های شلیک شده از تانک های مرکاوا که در تل خوین در 400 متری مرزهای سوریه واقع هستند استحکامات ارتش سوریه را هدف می گیرد کما اینکه انبارهای مهمات ارتش سوریه را نیز با موشک های خلأ کاملا تخریب کردند.

حیمود با اشاره به استفاده رژیم صهیونیستی از سنگین ترین انواع مهمات در حملات خود به جنوب سوریه گفت: اسرائیل علاوه بر استفاده از موشک های خلأ  در نابودی انبارهای مهمات از موشک های دقیق راس الدبوس (سر سوزن) و نمرود را نیز بکار گرفته بود.

فرمانده سوری تصریح کرد: هدف نظامیان آمریکایی و اردنی از استقرار در مرزهای سوریه با اردن ورود به استان درعای سوریه و نجات تروریست هاست آن هم پس از اینکه این تروریست ها در ماموریتی که به آنها برای حمله و سیطره بر درعا واگذار شده بود ناکام ماندند.

وی افزود: حملات رژیم صهیونیستی و افزون بر آن استقرار نظامیان آمریکایی و اردنی در مرز سوریه با هدف تقویت اوضاع تروریست ها در جنوب و به ویژه درعا و قنیطره صورت گرفته تا رویای توسعه طلبی صهیونیست ها در جنوب سوریه را محقق کند.

فرمانده سوری تاکید کرد: تا وقتی که ایمان و اراده در دل های ارتش سوریه و نیروهای پشتیبان آن برای دفاع از تمامیت ارضی سوریه قوی و پابرجاست، رویای صهیونیست ها به حقیقت نخواهد پیوست.

منبع: فارس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *