تلاوت قرآن و مطالعه کتب دو شهید برای کسب جواز شهادت

خانه / انقلاب و دفاع مقدس / تلاوت قرآن و مطالعه کتب دو شهید برای کسب جواز شهادت

قاری قرآن بود و به مطالعه کتب شهید مطهری و شهید دستغیب علاقه داشت، ۱۷ سال سن داشت که با دستکاری شناسنامه به جبهه رفت، امداد‌گر بود اما کار شناسایی هم انجام می‌داد و در همین راه به جمع شهدا پیوست

مادر شهید مجید محمودی برمسی درباره خصوصیات فرزندش گفت: مجید جوان بسیار ساکت و آرامی بود و حتی هیچگاه از ما پول طلب نمی‌کرد اگر هم خودمان پولی به او می‌دادیم می‌رفت و برای خود کتاب‌های مذهبی خصوصاً کتاب‌های شهید مطهری را خریداری می‌کرد.

 

 

تلاوت قرآن و تأکید به نماز اول وقت

یکبار قصد داشتیم به منزل دخترم در شهرستان برویم آن زمان ماشین ما بنز بود و مجید با ما نیامد و گفت: من هیچ وقت سوار این ماشین نمی‌شوم، زیرا از سطح مردم جامعه بالاتر است. به خواندن نماز اول وقت تأکید داشت و قاری قرآن بود،‌ حتی یکبار به دلیل تلاوت خوب یک ساعت مچی جایزه گرفته بود و از این بابت خیلی خوشحال بود.

اعزام به جبهه در 17 سالگی با دستکاری شناسنامه

تنها 17 سال داشته عزم رفتن به جبهه کرد اما به دلیل داشتن سن کم او را پذیرش نکردند، از این رو شناسنامه‌اش را دستکاری کرد و به جبهه رفت و چند ماه بعد به شهادت رسید.

 

 

ماجرای خواب مادر و حضور شهید در محضر امام حسین علیه السلام

اوقاتی را هم که در منطقه نبود به همراه بسیجی‌ها در خیابان کشیک می‌داد مواظب امنیت جامعه بود و نهایتاً‌ در سردشت به شهادت رسید. بعد از شهادت مجید ما به سوریه رفتیم، البته قرار بود همه خانواده با هم به این سفر برویم اما مجید به شهادت رسید. در مسجد شام محلی وجود دارد که روایت است سر امام حسین (علیه السلام) در آنجا قرار داشته، هنگام زیارت دلم شکست و با خود: گفتم ای کاش به این زیارت می‌آمدی و بعد شهید می‌شدی، همان شب مجید به خوابم آمد و گفت: مادر جان نگران نباش من کنار خود امام حسین (علیه السلام) هستم.

 

 

شهادت براثر اصابت ترکش خمپاره

در ادامه خواهر شهید به بیان خصوصیات برادرش پرداخت و گفت: مجید متولد 1349 و کوچک‌ترین عضو خانواده ما بود او از همان کودکی بسیار موضوعات مختلف را رعایت می‌کرد و به واقع پاک و مؤمن بود. اواخر جنگ در حالی که تنها 17 سال داشت برای رفتن به جبهه اقدام کرد. در منطقه امدادگر بود، حدود 5 ماه در جبهه فعالیت کرد و یک روز که از شناسایی بازگشته بودند هنگام خروج از چادر در اثر اصابت ترکش خمپاره به شهادت رسید.

علاقه شهید به کتاب‌های شهید مطهری و آیت‌الله دستغیب

مجید فعالیت‌های مختلفی در مسجد محل داشت و به جز فعالیت‌های مذهبی قاری قرآن هم بود. این شهید عزیز به کتاب‌های شهید مطهری و آیت‌الله دستغیب علاقه زیادی داشت و بسیاری از اوقات فراغتش را به مطالعه می‌پرداخت. در جبهه هم فعالیت‌های مختلفی از جمله امدادرسانی به مجروحان داشت. یکبار که به مرخصی آمده بود گویا زخمی شده بود به منزل آمد و خیلی سریع به منطقه برگشت و ما بعد از شهادتش فهمیدیم که زخمی بوده است.

 

 

14 تیرماه سال 66 خبر شهادت مجید را به ما دادند و 21 تیرماه تشییع و به خاک سپرده شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *