تندرستی و فراغت دو نعمت مغفول بندگان

خانه / استان ها / تندرستی و فراغت دو نعمت مغفول بندگان

حجت الاسلام روح الله طاهری گفت: زیرک و با کیاست کسی است که نفس خویش را ادب کند و برای زندگی بعد از مرگ تلاش کند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی هیأت رزمندگان اسلام استان چهارمحال و بختیاری؛مسئول امور روحانیون سپاه حضرت قمر بنی هاشم (علیه السلام ) با تبریک حلول ماه مبارک رمضان گفت: یکی از گرانبهاترین و ارزشمندترین احادیث نقل شده از پیامبر اسلام(صلی الله علیه و آله و سلم)، نصایحی است که ایشان به ابوذر داشته‌اند، که تو را به موعظه‌ای سفارش می‌کنم و انتظار این است که آن را حفظ کرده و به آن عمل کنی؛ زیرا این موعظه در برگیرنده همه راههای خیر و نیکبختی است. اگر توبه این وصیت و سفارش عمل کنی خیر دنیا و آخرت به تو ارزانی می‌گردد.

افزود: پیامبر خطاب به این صحابی بزرگ فرمودند: ای ابوذر! خدا را چنان پرستش کن که گویا او را می‌بینی، زیرا اگر تو او را نمی‌بینی او تو را می‌بیند.

وی، در ادامه سفارش های نبی مکرم اسلام اظهار کرد: پیامبر فرمودند: ای ابوذر! بدان که اولین مرحله عبادت خدا، شناخت اوست؛ همانا او اول است، قبل از او چیزی نیست و یگانه و یکتاست و مانند ندارد و او باقی و جاودان است. اوست که آسمانها و زمین و آنچه را بین آنها و آنچه را در آنهاست آفرید و خداوند دانای مهربان است و بر هر کاری تواناست … .

حجت الاسلام طاهری گفت: از نظر پیامبر در توصیه به ابوذر، بسیاری از مردم در مورد دو نعمت مغبون هستند و از آن قدردانی نمی‌کنند، یکی نعمت تندرستی و دیگری نعمت فراغت.

وی، همچنین پنج فرصت مهم را یادآور شد که نبی مکرم اسلام به صحابی بزرگ خویش این گونه سفارش کردند: ای ابوذر! پیش از آنکه پنج چیز به تو روی آورد، پنج چیز را غنیمت شمار، جوانی را پیش از پیری، تندرستی را پیش از بیماری، توانگری را پیش از پریشانی، فراغت را پیش از گرفتاری و زندگی را پیش از مرگ… .

این مقام مسئول، با اشاره به اینکه، اگر خدای تبارک و تعالی خیر بنده‌ای بخواهد، گناهانش را در مقابل او مجسم می‌کند و گناه را بر او سنگین و دشوار می‌گرداند و اگر بدی و بنده‌ای را بخواهد، گناهان او را از یادش می‌برد، گفت:‌ هر کس که کردارش با گفتارش مطابقت کند، بهره خود را از سعادت دریافت کرده است و هر کس که کردارش مخالف گفتارش باشد، هنگام پاداش خویشتن را سرزنش خواهد کرد.

وی، با بیان اینکه؛ چه بسا شخصی که به سبب گناهی که می‌کند از روزی مقرر شده‌اش محروم می‌گردد ، تصریح کرد: از نظر پیامبر اعظم صلی الله علیه و آله و سلم، زیرک و با کیاست کسی است که نفس خویش را ادب کند و برای زندگی بعد از مرگ تلاش کند و ناتوان کسی است که از نفس و خواهش های آن پیروی کند و با آن حال از خداوند آرزوهایی داشته باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *