تهدید داعش به زنده سوزاندن ۲۱ نیروی پیشمرگه + عکس

خانه / تازه ها / تهدید داعش به زنده سوزاندن ۲۱ نیروی پیشمرگه + عکس

تهدید داعش به زنده سوزاندن ۲۱ نیروی پیشمرگه در کرکوک + تصاویر

درحالی‌که یکی از فرماندهان نیروی پیشمرگه از گفتگوهای دولت اقلیم کردستان با عناصر گروه تروریستی داعش در خصوص مبادله اسرا بین طرفین خبر داده بود گروه داعش با انتشار فیلمی تهدید کرد که چندین نفر از نیروهای پیشمرگه را زنده خواهد سوزاند.

«محمد قادر» فرمانده نیروهای پیشمرگه در محور داقوق گفته بود گروه داعش تعدادی از افراد عشایر استان کرکوک را نزد نیروهای پیشمرگه برای گفتگو در خصوص موضوع مبادله اسرای طرفین اعزام کرده است.

وی افزود: اکنون گفتگو بین افراد عشایر به نمایندگی از داعش و نیروهای پیشمرگه با نظارت مسعود بارزانی رئیس اقلیم کردستان برای یافتن راه حلی برای آزادی اسرای کُرد جریان دارد.

گروه تروریستی داعش که ۵۰ شهروند عراقی را در شهر هیت در شمال غربی شهر رمادی زنده سوزانده است روز شنبه نیروهای پیشمرگه را که اعلام شده قبلا در استان کرکوک عراق به اسارت گرفته‌اند در خیابان‌های کرکوک گرداندند.

در فیلم منتشر شده عناصر داعش ۲۱ نیروی کُرد را با لباس نارنجی در قفس فلزی قرار داده و در خیابان‌های کرکوک گرداندند. آنها نیروهای پیشمرگه را ملحد، کافر و خوک خطاب قرار داده و تهدید کردند آنها را خواهند سوزاند.

گروه تروریستی داعش که طی هفته‌های اخیر در درگیری با نیروهای پیشمرگه کُرد متحمل شکست‌های متعددی شده‌ و کرد‌ها مناطق وسیعی در مرز با منطقه کردستان در موصل را بازپس گرفتند برای عقده‌گشایی و جبران شکست‌ها دست به هرکاری می‌زنند.

پس از زنده سوزاندن «معاذ الکساسبه» خلبان اسیر اردنی در سوریه، زنده سوزاندن اسرا به روش جدید داعش برای ایجاد رعب و وحشت در مناطق تحت کنترل این گروه تروریستی تبدیل شده است.

داعش از فتوای ابن تیمیه به عنوان سند شرعی برای آتش زدن الکساسبه استفاده کرد؛ اما برخی داعش را به تحریف این فتوا و خارج کردن آن از سبک و سیاق معمول متهم کردند، و گفتند که این فتوا مربوط به اجساد کشته شدگانی است که آن‌ها را «کفار» توصیف می‌کنند و نه زندگان.

داعش در پیام خود در این فایل ویدئویی، نظری از ابن تیمیه در مجاز بودن مثله کردن با ادعای «تبلیغ اسلام» و «ایجاد وحشت در دل دشمنان» مطرح کرده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *