توضیحات امیر کرمانشاهی و هدف از پوشش نامتعارفش در هیات

توضیحات امیر کرمانشاهی و هدف از پوشش نامتعارفش در هیات

خانه / پیشنهاد ویژه / توضیحات امیر کرمانشاهی و هدف از پوشش نامتعارفش در هیات

من بنا داشتم شعری در خصوص توهین فیلم عنکبوت مقدس به ساحت امام رضا بخوانم و حین آن هم با ظاهر خودم بگویم اینکه می گویید مذهبی ها، متحجرند، خطاست و افراد بروزی هم هستند که سینه چاک اهل بیتند.

توضیحات امیر کرمانشاهی و هدف از پوشش نامتعارفش در هیات

مراسم جشن میلاد امام رضا علیه السلام در هیأت انصارالحجه عجل الله تعالی فرجه الشریف مشهد امسال با حواشی همراه شد که یکی از دلایل اصلی آن لباس مداح این هیأت، امیر کرمانشاهی بود. بلافاصله از همان تصاویر پخش زنده جلسه، این لباس واکنش های پیشکسوتان مداحی و عموم مردم را در پی داشت در موافقت یا مخالف با آن اظهارنظر کردند که می توانید اینجا بخوانید.

بعد از اهل بیت علیه السلام، پیشکسوتان جامعه مداحی برایم ارزشمندترین هستند

امیر کرمانشاهی مداح اهل بیت در خصوص حواشی ایجاد شده درباره لباسش در مراسم جشن میلاد امام رضا علیه السلام در هیأت انصارالحجه عجل الله تعالی فرجه الشریف مشهد به خبرنگار حوزه مسجد و هیأت خبرگزاری فارس گفت: ابتدا، حرف اصلی را مطرح کنم که در عالم بعد از وجود اهل بیت علیه السلام و پدر و مادر، هیچ چیز به اندازه بزرگ ترها و پیشکسوتان جامعه مداحی و عرصه نوکری برای من دارای ارزش نیست؛ بنابراین اگر این اقدام موجب آزرده خاطر شدن آنان شده است، دستشان را می بوسم.

خاک پای تمام عاشقان حضرت رضا علیه السلام هستم

وی با بیان اینکه نمی خواهم توجیهی بیاورم یا دفاعی کنم، گفت: بعد از آن مراسم در صفحه اینستاگرامم متنی منتشر کردم که نوشتم: «من وقتی میرم مهمونی، بهترین لباسمو می پوشم، دیشب جشن ولادت صاحبم امام رضا علیه السلام بود و منم همه تلاشم این بود با وجودم، با برگه های شعرم، با صدام و حتی با لباسم به همه بگم از ته دلم خوشحالم اما ظاهراً باعث دلخوری و تکدر دوستان و محبین امام رضا علیه السلام جانم شدم. با افتخار خاک پای تمام عاشقان حضرت رضا علیه السلام هستم و از اینکه حواستون به حقیر هست ممنونم.»

توضیحات امیر کرمانشاهی و هدف از پوشش نامتعارفش در هیات
توضیحات امیر کرمانشاهی و هدف از پوشش نامتعارفش در هیات

بنا داشتم تبیینی درباره فیلم سیاه نمایی «عنکبوت مقدس» داشته باشم

کرمانشاهی با اشاره به اینکه در سوره هود داریم که وظیفه حضرت نوح تبیین بوده است، گفت: من بنا داشتم شعری در خصوص توهین فیلم «عنکبوت مقدس» به ساحت امام رضا علیه السلام بخوانم، اما حین  آن هم بنا داشتم با ظاهر خودم بگویم اینکه می گویید مذهبی ها افراد متحجر و بسته ای هستند، خطاست و افراد به روزی هم هستند که در عین حال سینه چاک اهل بیت اند.

چرا در فضای مجازی برای رضای مولا متحد نمی شویم

این مداح اهل بیت تصریح کرد: بعضی افراد در قبال این اقدام، فریاد وااسلاما سر دادند. بنای دفاع از خودم را ندارم، اما امیرالمومنین علیه السلام می فرمایند دین از کارهای غیرضرور بیشتر ضربه می خورد. فضای مجازی عرصه حساس و اثرگذاری است و یهود برای لحظه لحظه حضورش در این فضا برنامه دارد. به قدری مهم است که مقام معظم رهبری می فرمایند اگر رهبر نبودند مسئول این فضا می شدند. حال چرا ما در این فضا عرصه ای برای نقد و به جان هم پریدن فراهم کردیم و به دنبال اتحاد نیستیم تا از این بستر برای رضای مولا استفاده کنیم؟

قصد توجیه یا دفاع ندارم

وی با بیان اینکه امام صادق علیه السلام می فرمایند: هرکس بر جد ما گریه کند، برادر ماست. ایشان که تعارف ندارند و کلامشان حق است؛ پس هرکس محبت این خانواده در دل اوست، با او هم برادریم گفت: فضای مجازی برای پریدن به جان هم نیست. من حرف زیاد دارم، اما نمی خواهم از آن توجیه یا دفاع برداشت شود. کاش این اتفاق برای من نبود تا بتوانم حرف هایم را بزنم. من بنا داشتم با آن شعر و این ظاهر، تو دهنی به آن طرفی ها بزنم، اما متاسفانه جور دیگری برداشت شد.

کرمانشاهی گفت: در ماجرای «عنکبوت مقدس» بسیاری از من مطالبه کردند که موضع بگیر یا اظهارنظر کن، اما معتقدم بزرگ ترها باید حرف بزنند، حرف زدن کسوت و شأنیت می خواهد. من و امثال من باید حرفمان را در قالب اشعار بیان کنیم، اما برای ارائه مفهوم در کنار متن، اجرا، ظاهر و… هم اثرگذار است و بنای آن را داشتم.

توضیحات امیر کرمانشاهی و هدف از پوشش نامتعارفش در هیات
توضیحات امیر کرمانشاهی و هدف از پوشش نامتعارفش در هیات

جذب به هر قیمتی مدنظر ما نیست

این مداح اهل بیت ادامه داد: برخی برای نقد رفتار من اعلام می کردند که مسلک و منش بزرگان آیا این بوده است؟ آیا می دانند آن افراد در مواجهه با یک لات یا داش مشتی چگونه رفتار می کردند تا او را جذب کنند؟ البته جذب به هر قیمتی مدنظر ما نیست و باید در چارچوب موازین و شأن اهل بیت علیه السلام باشد.

عاشق این نظام و مردم هستم

وی در پایان با بیان اینکه بعد از این ماجرا بسیار غصه خوردم، تصریح کرد: بعد از این موج انتقادات، افرادی از جریان های ناهمسو با نظام به من پیغام می فرستادند که آماده حمایت از من هستند که من مانع شدم، زیرا هرچه برایم رخ دهد، باکی ندارم و بیدی نیستم که با این بادها بلرزم و عاشق این نظام و مردمم هستم. نکته قابل توجه اینکه دوستان بدانند از این دست اتفاقات از قبل بوده، الان هست و شاید در آینده هم باشد، منتهی نکته قابل تأمل این است که اگر روزی برای یک جوان چنین اتفاقی رخ دهد، ممکن است از دست برود. مراقب باشید. ان شاء الله اعمال، کردار و رفتار ما مورد رضای حضرت زهرا سلام الله علیها باشد.

پایگاه اطلاع رسانی هیات رزمندگان اسلام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *