تکریم از موکب‌داران عراقی

خانه / مطالب و رویدادها / تکریم از موکب‌داران عراقی

کمیته فرهنگی آموزشی ستاد مرکزی اربعین با اهدای بسته‌های فرهنگی و معنوی، تقدیر از صد‌ها موکب عراقی را که درحال خدمت رسانی به زائران اربعین حسینی علیه السلام هستند، آغاز کرد.

طرح تکریم از موکب‌داران عراقی به همت کمیته فرهنگی آموزشی ستاد مرکزی اربعین در مسیر پیاده روی نجف تا کربلا و شهرهای کربلای معلی، نجف اشرف و کاظمین آغاز شد.

در این طرح با اهدای بسته‌های فرهنگی و معنوی، از ۱۰۰۰ موکب عراقی که در ایام اربعین در حال خدمت‌رسانی به زائران حسینی هستند، تقدیر می‌شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین نجفی روحانی نماینده بعثه مقام معظم رهبری درعراق و بهجتی مسئول دفتر نمایندگی بعثه مقام معظم رهبری در کربلای معلی و جمعی از مسئولان ستاد اربعین که به نمایندگی از کمیته فرهنگی آموزشی اربعین امروز در مواکب عراقی حضور یافتند، ضمن دیدار و گفت‌وگو با مسئولان این موکب‌ها از خدمات آنها در استقبال و پذیرایی از زائران اربعین حسینی علیه السلام قدردانی کردند.

در حاشیه این مراسم حجت‌الاسلام نجفی روحانی با بیان این اینکه این طرح برای دومین سال است اجرا می‌شود، گفت: در مراسم اربعین، انسان با مشاهده ایثار، محبت، اخلاص و صداقت مردم شریف عراق درضیافت و پذیرایی از زائران، وجدان و اخلاقش واداشته می‌شود که نسبت به آنان خضوع و خشوع تکریم کند.

نماینده بعثه مقام معظم رهبری درعراق با اشاره به اینکه مردم مهمان‌نواز عراق به عنوان میزبانان اصلی سیل زائران سید الشهداء از این برنامه با روی گشاده استقبال کرده‌اند، افزود: ما به مردم عراق عشق و محبت خاص داشته و داریم ‌و در قالب طرح تکریم با اهدای بسته هدیه از موکب‌داران عراقی تقدیر و تجلیل می‌شود.

حجت الاسلام نجفی روحانی درباره برنامه امسال طرح تکریم یادآور شد: درقالب این برنامه  ۱۰۰۰ بسته معنوی و فرهنگی به موکب داران عزیز عراق اهدا می‌شود تا ذره‌ای از آن همه ایثار، بزرگواری و تلاش مردم عراق قدردانی شود.

وی محتوای این بسته فرهنگی را یک جلد کلام الله مجید، لوح تقدیر، ‌محصولات فرهنگی و مکتوب و پرچم مزین به شعار سال اربعین «احب الله من احب حسینا» ذکر کرد و گفت: لازم است زحمات بی‌منت مردم عراق و فداکاری آنان در خدمت رسانی به زائران قدر دانسته شود.

نماینده بعثه مقام معظم رهبری در عراق در پایان ابراز امیدواری کرد در سایه برگزاری هرچه باشکوه‌تر مراسم اربعین حسینی علیه السلام، دوستی و اخوت بین دو ملت و دو کشور همسایه ایران و عراق هرچه بیشتر در زیر لوای پرچم حسینی محقق شود.

براساس این گزارش، موکب‌داران عراقی خرسندی خود را از این اقدام کمیته فرهنگی آموزشی ستاد مرکزی اربعین به نمایندگی از جمهوری اسلامی ایران ابراز کردند.

منبعم: ایسنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *