تک‌فرزندی عامل آسیب‌های جدی در کودک

تک‌فرزندی عامل آسیب‌های جدی در کودک

خانه / پیشنهاد ویژه / تک‌فرزندی عامل آسیب‌های جدی در کودک

استاد حوزه علمیه قم تک فرزندی را منشأ آسیب‌های بسیار جدی برای فرزندان دانست و گفت: اتاقی از پر اسباب بازی‌ هم نمی‌تواند، جایگزین نیاز عاطفی کودکان باشد.

تک‌فرزندی عامل آسیب‌های جدی در کودک

هیات: حجت الاسلام والمسلمین ناصر رفیعی در سخنرانی مراسم عزاداری دهه سوم ماه صفر حرم حضرت معصومه سلام الله علیها که از فضای مجازی پخش شد، گفت: براساس معارف قرآن کریم انسان همواره باید به دنبال اصلاح در جنبه های مختلف زندگی خود باشد.

حجت الاسلام والمسلمین رفیعی عنوان کرد: اصلاح اعتقادی، رفتاری، مالی، باطنی و اصلاح در خانواده و اصلاح ذات البین از جمله اصلاحاتی که انسان باید به آن توجه داشته باشد.

تک‌فرزندی عامل آسیب‌های جدی در کودک
تک‌فرزندی عامل آسیب‌های جدی در کودک

استاد حوزه علمیه قم با بیان اینکه باید باورها و رفتارهای انسان مطابق سنت، قرآن کریم و عقل باشد، اظهار داشت: ثواب اصلاح ذات البین بالاتر از نماز و روزه مستحبی است و موجب تقرب در درگاه خداوند متعال می شود.

این کارشناس دینی با اشاره به اهمیت صالح بودن انگیزه درونی انسان، ابراز کرد: دعای کسی نیت و انگیزش صادق نباشد، بد دهان بوده و قلب ناپاک داشته باشد، مستجاب نمی شود.

استاد حوزه علمیه ادامه داد: قرآن کریم برخی خانواده ها را به عنوان الگو معرفی می کند؛ خانواده ذکریا که همواره به دنبال خیر بودند؛ خانواده آدم که اهل توبه بودند و خانواده و دختران شعیب که الگوی حیا و عفاف هستند.

حجت الاسلام والمسلمین رفیعی با اشاره به اهمیت ویژه ای که دین اسلام به خانواده داده است، اظهار داشت: غرب خانواده را در جامعه خود نابود کرد و حالا به دنبال نابودی خانواده در کشورهای اسلامی است.

تک‌فرزندی عامل آسیب‌های جدی در کودک
تک‌فرزندی عامل آسیب‌های جدی در کودک

استاد حوزه علمیه عنوان کرد: دین اسلام برای ارتباط با حیوانات احکام و آداب فراوانی دارد و اهمیت زیادی قائل است اما اینکه انسان بخواهد محبت خود را در قالب زندگی با حیوانات تعریف کند، یک اشتباه راهبردی است.

این کارشناس دینی زندگی مطلوب را زندگی دارای اهداف صحیح دانست و افزود: یکی نشانه های هدف دار بودن زندگی انسان، تحویل دادن یک نیروی مفید به جامعه است.

وی با بیان اینکه فضای مجازی عملا ارتباط عاطفی میان والدین و فرزندان را از بین برده است، گفت: تک فرزندی آسیب های بسیار جدی را برای فرزندان به همراه دارد و اتاقی از اسباب بازی ها هم نمی تواند، جایگزین نیاز عاطفی کودکان باشد.

منبع: خبرگزاری رسا

پایگاه اطلاع رسانی هیات رزمندگان اسلام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *