ثمره شناخت خدا اطاعت و بندگی است / مراسم سوگواری در شهرکرد

خانه / استان ها / ثمره شناخت خدا اطاعت و بندگی است / مراسم سوگواری در شهرکرد

حجت الاسلام رازی پور گفت: ثمره معرفت و شناخت حق خداوند متعال ، اطاعت پذیری و بندگی است.

حجت الاسلام رازی پور گفت: ثمره معرفت و شناخت حق خداوند متعال ، اطاعت پذیری و بندگی است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی هیأت رزمندگان اسلام استان چهارمحال و بختیاری؛ در پنجمین و آخرین شب مراسم با شکوه سوگواری ام ابیها، حجت الاسلام حمزه رازی پور با تسلیت شهادت صدیقه طاهره حضرت زهرا سلام الله علیها و گرامیداشت یاد و خاطره سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی، ابومهدی المهندس، همزمان شهید و شهدای حادثه سقوط هواپیما در ادامه مباحث شب قبل به بیان اهمیت و ثمره شناخت خداوند سبحان پرداخت.

روحانی و عضو هیأت رزمندگان اسلام اشکفتک به نحوه برقراری ارتباط با پروردگار و ائمه اطهار علیهم السلام اشاره کرد و گفت: قرآن مجید و ادعیه راههای خواندن خدا را برای ما بیان می کنند، از جمله: وَلِلَّهِ الْأَسْمَاءُ الْحُسْنَىٰ فَادْعُوهُ بِهَا … وقتی انسان با خدا هم کلام شود محبت خدا در دل او جای می گیرد و اگر کسی محبت خدا در دلش قرار گرفت نسبت به خداوند متعال حسن ظن پیدا می کند یعنی به جایی میرسد که فقط کلام خدا برایش مهم است.

وی به علائم و آثار محبت خدا براساس آیات و روایات اشاره کرد و ادامه داد: از نشانه های مهم دوستی با خداوند بزرگ این است که شخص مُحبّ از گناه و هر آنچه که در نزد خدای متعال نکوهیده و مذموم است فاصله بگیرد چرا که ارتکاب به گناه انسان را از محبوب خود دور می کند.

حجت الاسلام رازی پور افزود: دوستی صادق و محبت واقعی در صورتی است که انسان نسبت به خواسته های محبوب از خود عکس العمل نشان دهد و با عشق و علاقه به سخن محبوبش گوش و از او پیروی کند .

کارشناس مسایل مذهبی ادامه داد: اطاعت و پیروی از محبوب نیز باید هم ظاهری و هم باطنی باشد به این معنا که نباید اطاعتش لقلقه ی زبان باشد بلکه دوستدار واقعی آن کسی است که در ظاهر و باطن و نهان و آشکار مطیع خداوند سبحان باشد.

در ادامه این مراسم زیارت پر فیض آل یاسین و ذکر مصیبت با مداحی یکی از مداحان اهلبیت عصمت و طهارت علیهم السلام برگزار شد .

گفتنی است :مراسم شهادت حضرت زهرا مرضیه سلام الله علیها و گرامیداشت یاد و خاطره سیدالشهدای مقاومت حاج قاسم سلیمانی همت هیأت رزمندگان اسلام استان از هفتم بهمن به مدت 5 شب همراه با اقامه نماز مغرب و عشاء در مسجد جامع شهرکرد به برگزار شد.

پایگاه اطلاع رسانی هیأت رزمندگان اسلام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *