جشنواره روزه اولی ها توسط هیأت رزمندگان اسلام شهرستان دزفول

خانه / استان ها / جشنواره روزه اولی ها توسط هیأت رزمندگان اسلام شهرستان دزفول

هیأت رزمندگان اسلام شهرستان دزفول

معاونت خواهران پیروان عترت: همزمان با اعیاد شعبانیه و در آستانه ماه مبارک رمضان “جشنواره روزه اولی ها” ویژه دختران تازه مکلف شده با شکوه خواص در شهرستان دزفول برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی هیأت رزمتدگان اسلام شهرستان دزفول این آیین در صبح روز دوشنبه، 97/2/17 به همت معاونت خواهرانِ پیروان عترت (ع) هیأت رزمندگان اسلام شهرستان دزفول و با همکاری اداره آموزش و پرورش دزفول در حسینیه ثارالله دزفول ، با حضور پرشور و بی نظیر 1000 دانش آموزان دختر که امسال به سن تکلیف رسیده و میهمان سفره پر خیر و برکت رمضان هستند، به همراه مربیان آنها و جمعی از مسؤلین برگزار شد.
در هنگام ورود این گلهای بهشتی به سالن، یک بسته ی فرهنگی تقدیم این عزیزان شد.
در این جشنواره دانش آموزانِ روزه اولی با بر سرکردن چادر نماز در فضایی شاد و معنوی؛ آغاز شکفتن شکوفه های ایمان و بندگی و نزدیک تر شدن خود به خدای متعال و بهره مندی از فیوضات این ماه مبارک را در اوّلین سال روزه داری خود جشن گرفتند تا خاطره ای شیرین و ماندگار از اولین سال روزه داری خود داشته باشند.
بخش آغازین این برنامه تلاوت قرآن همراه با حاملان قرآن بود، سپس با اجرای دکلمه که توسط نوجوان هیأتی خانم معصومه شانه ساز اجرا شد و با همراهی گروه گارد پرچم سرود ملّی پخش شد.
از آنجایی که یکی از اهداف اصلی این جشن پیوند صمیمانه کودکان و نوجوانان با روحانیون معزّز بود کارشناس برنامه “حجه الاسلام سیّد مرتضی میر غفاری” به همراه یک گروه هنری توانمند از قم مهمان این برنامه بودند.
این گروه هنری با اجرای برنامه های متنوع از جمله نمایش های خلاق، شعر و چندین مسابقه به آشنایی با فرهنگ روزه داری و آموزش مفاهیم دینی به دانش آموزان دختر تازه مکلف شده پرداختند.
از دیگر فعالیتهای آموزشی این گروهِ خلاق: مسابقه نماز، مسابقه احکام، آموزشِ آغاز کارها با نام خدا، آداب نماز ، دوری از شیطان و اطاعت از خدا بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *